1 צפייה בגלריה
"הן מתלוננות ורואות שלא קורה כלום". אילוסטרציה
"הן מתלוננות ורואות שלא קורה כלום". אילוסטרציה
"הן מתלוננות ורואות שלא קורה כלום". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הורים מחטיבת ביניים באזור השרון טוענים שהביאו לידיעת ההנהלה טענות שלפיהן מורה למתמטיקה הטריד מינית תלמידות, ולמרות זאת הוא ממשיך בעבודתו. לטענתם המורה נוהג לעסות את כתפיהן של תלמידות במהלך שיעורים, ולאחת החמיא על יופיה והציע לסייע לה בלימודים אצלה בבית.
מדובר במקרה שני בנושא באזור. אתמול דווח שמורה מבית ספר בשרון חשוד שביצע בעצמו מעשה מגונה בפני תלמידה בת 14 במהלך שיעור פרטי שהעביר לה. המשטרה פתחה בחקירה, והמורה מכחיש את המיוחס לו. היום הוא נחקר במשטרה, ובסיום החקירה שוחרר ללא ערבויות. הוא הורחק מבית הספר עד יום ראשון, אז בית הספר יחליט על המשך ההליכים בעניינו. על פי ההערכה, התיק נגדו ייסגר והוא לא יועמד לדין.
במקרה הנוסף מדובר במורה שביצע הסבת מקצוע לחינוך. בעקבות תלונות ההורים הוא התבקש לא להגיע לבית הספר למשך כמה ימים עד לבירור בעניינו, אולם לאחר מכן נמסר שנמצא שהוא רק השתמש בשפה לא הולמת, והוא ישוב לעבודתו.
בפגישה סוערת שקיימו עם המנהלת, עם המפקחת על בית הספר ועם ראש השירות הפסיכולוגי ברשות המקומית טענו ההורים שגרסת התלמידות לא נשמעה, ושהם חוששים שהמערכת מטייחת ומגנה על המורה.
אחת האמהות סיפרה ל-ynet שבתה סיפרה שחברתה הראתה להן טקסט שכתב לה המורה בתשובה לכך שאינה מבינה את החומר: "בואי ניפגש הערב אצלך ואלמד אותך". לדבריה, לילדה אחרת בכיתה הוא אמר: "אני אוהב שילדות יפות יושבות לידי". האם אמרה: "אנחנו מלמדים את הבנות להתלונן כשקורה משהו, אז הן מתלוננות ורואות שלא קורה כלום".
אם אחרת הוסיפה: "אנחנו המומים ומוטרדים מאופן הטיפול בתלונות על הטרדה מינית. אנחנו דורשים להפסיק את עבודת המורה ואין לנו שום כוונה לוותר. לא ייתכן שיקבלו החלטה קריטית בלי לשמוע את התלמידות. אנחנו לא מבינים למה המערכת שמה את עצמה כמשטרה ובית משפט".
לדבריה, בנות סיפרו שנבהלו כשעיסה את כתפיהן בשיעור והיו שסיפרו שהוא נגע בהן גם בהפסקה. "אני בחרדות", סיכמה האם. "אנחנו דורשים טיפול נחרץ ומיידי".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הבטחת מוגנות תלמידות ותלמידים מהווה עקרון יסוד. המשרד התייחס לתלונות בכובד ראש, ולכן עם קבלתן החלה בדיקה יסודית. הבדיקה לוותה על ידי שורה רחבה של אנשי מקצוע וכללה סקירה דקדקנית של ההודעות במכשירים הניידים, שיחות עם התלמידות המתלוננות ושיחות עם תלמידים בבית הספר.
"סיכום ממצאי הבדיקה הצביעו על שימוש באמירות שאינן הולמות מעמד של איש חינוך, אך לא היה בהן אופי מיני או הטרדה מינית. לנוכח זאת, עניינו טופל במישור המנהלי והפדגוגי".