שיגור הרקטות לעבר ישראל לא פוסק, וכמוהו גם תקיפת המטרות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. בתוך כך, רשות האנרגיה בעזה הודיעה הבוקר (שבת) שבשל ההסלמה לא ניתן להעביר דלקים לתחנת הכוח, ולכן פעילותה אמורה להפסיק לחלוטין בצהריים. סמי עובייד, עיתונאי מעזה, סיפר במשדר המיוחד באולפן ynet כי "חברת החשמל הודיעה לנו - היום יהיו לכם רק ארבע שעות חשמל".
עובייד הוסיף כי "ממשלת ישראל יכולה להכניס לעזה 500 מגה ואט ויהיה חשמל לתושבים". חשוב לציין שאתמול דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי ישראל הסכימה להכניס כמה משאיות דלק לרצועה, כדי לאפשר לתחנת הכוח להמשיך ולפעול. כמו כן, ברצועת עזה יש גנרטורים ללא מעט אנשים, וישנם עוד מקורות אספקת אנרגיה נוספים.
4 צפייה בגלריה
"תפסיקו לכתוב על תחמושת ועל צבאות". עובייד וההרס בעזה
"תפסיקו לכתוב על תחמושת ועל צבאות". עובייד וההרס בעזה
"תפסיקו לכתוב על תחמושת ועל צבאות". עובייד וההרס בעזה
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
הבית בעזה
הבית בעזה
הכיל מחסן אמצעי הלחימה של הג'יהאד. הבניין שהותקף בעזה ונהרס לחלוטין
4 צפייה בגלריה
הבית בעזה
הבית בעזה
(צילום: רויטרס)
חיל האוויר הפציץ הבוקר מחסן אמצעי לחימה בתוך בניין מגורים לכאורה בדרום-מערב העיר עזה, אך באל-ג'זירה דווח כי הוא היה ריק מאנשים. במקביל, ריכז הצבא מאמץ בסיכול מהאוויר של לפחות שלוש חוליות ג'יהאד שהתכוונו לבצע ירי רקטות ומרגמות לעבר שטח ישראל. כמו כן, מהבוקר תקף צה"ל שבע עמדות צבאיות של הג'יהאד - שלוש מהן הותקפו על ידי מסוקי קרב, ולוחמי יחידות אגוז ומגלן תקפו חלק מהן מהקרקע. בהקשר זה, עובייד אמר "אל תכתבו על תחמושת ועל צבאות, תכתבו איך התושבים בעזה חיים עשרים שנה במצור ובסגר, עם 85% אבטלה. זה מקור הבעיה".

מבצע "עלות השחר" - כתבות נוספות

העיתונאי העזתי ציין כי "אם ישראל רוצה שקט, זה לא בחינם - על שקט חייבים לשלם. אם תתנו חיים טובים לתושבי עזה, תקבלו שקט". הוא הוסיף כי "אם הייתי בממשלת ישראל, הייתי ממנה שר לענייני עזה - יש שם שני מיליון וחצי אנשים שתלויים בישראל. תתנו לנו לחיות. יש במועצה אזורית אשכול 20 אלף פועלים מתאילנד, למה שלא ייקחו פועלים מעזה?".
אתה לא חושב שהאחריות היא בידי ארגוני הטרור ברצועה?
"אבו מאזן לא רוצה את עזה וחמאס מנהל את הרצועה, אבל כרגע הארגון לא משתתף במבצע, רק יושב על הגדר ומסתכל. אלו העובדות".
יש חשש ממה שיקרה אם המערכה הזו תימשך עוד כמה ימים?
"האמת היא שאנחנו כבר רגילים לחיות בקושי - בלי חשמל, בלי מים, בלי עבודה ובלי כסף. החיים פה מאד קשים לתושבים. הם כל הזמן שואלים: 'למה אנחנו חיים בבית כלא גדול?'"
בצהריים התיר צה"ל לפרסם כי שני חיילי צה"ל שמשרתים ביחידה מובחרת נפצעו באורח קל בבוקר כתוצאה מנפילת פצמ"ר באשכול. הפצועים בהכרה מלאה, ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. בנוסף, שריפה פרצה הבוקר ליד שדרות כתוצאה מנפילת רסיס רקטה. לא היו נפגעים, והאש כובתה תוך זמן קצר. התקרית מצטרפת לנפילה ליד רפת במועצה אזורית אשכול, שממנה נפצע אדם אחד באורח קל מאוד. עד כה נורו כ-200 רקטות לישראל, רובן לעוטף עזה.
4 צפייה בגלריה
המרינה באשקלון
המרינה באשקלון
המבצע משבש גם את שגרת החיים בישראל. המרינה באשקלון ריקה
(צילום: אריק מרמור)
בינתיים, אחוז ההצלחה של כיפת ברזל עומד על 95%, ולא נרשמו נפגעים רבים בגוף או נזק משמעותי. בינתיים, המבצע משבש גם את שגרת החיים בישראל: בעוטף עזה תושבים נצורים בממ"דים, חופי הים החל מראשון לציון ודרומה ממנה היו ריקים, ובאזורים נוספים נרשמה ירידה בכמות המבלים בשבת. בנוסף, משחק הידידות שתוכנן בין אתלטיקו מדריד ליובנטוס בבלומפילד בוטל.