2 צפייה בגלריה
אולף שולף
אולף שולף
שולץ. הביקור הראשון בארץ תוכנן לחודש הבא
(צילום: AP)
הסאגה סביב ביקור קנצלר גרמניה אולף שולץ בישראל נמשכת וגורמת למשבר חריף בין עובדי האגף לאירועים וטקסים במשרד ראש הממשלה לעובדי משרד החוץ. כך נודע ל-ynet. בשבוע שעבר דווח כי הביקור שתוכנן לתחילת מרץ צפוי להידחות למועד לא ידוע, בשל העיצומים שבהם פתח ועד עובדי משרד החוץ, במחאה על פגיעה בתנאי שכרם.
ביממה האחרונה גילו עובדי משרד החוץ כי חרף החלטתם שלא לקדם את הטיפול בביקור ההיסטורי, קיבלו עובדי משרד ראש הממשלה אחריות על הובלת הביקור. עוד נודע כי עדנה חלבני, העומדת בראש האגף לאירועים וטקסים, החלה בעבודה ישירה מול צוות הקנצלר הגרמני במטרה להביא לקיום הביקור במועדו חרף העיצומים. בכך יעבור מרכז הכובד של השליטה בביקור ממשרד החוץ בראשותו של השר יאיר לפיד למשרד ראש הממשלה ובכפיפות לראש המל"ל אייל חולתא.

במכתב חריף שנשלח היום לחלבני, תקפו עובדי משרד החוץ את הפעילות שננקטה. "נדהמנו לקבל עדכונים מצערים, על פעילותך בניסיון לשבור את הצעדים הארגוניים של עובדי משרד החוץ, בפעילות מול צוות שגרירות גרמניה והקנצלר בהקשר לביקור הקנצלר בתחילת חודש מרץ", נכתב.
"כמי שכיהנה כיו"ר ועד עובדי משרד ראש הממשלה וכמי שמכירה היטב ומקרוב את פעילות עובדי משרד החוץ, בדגש על ביקורי אישים רמי דרג, ולנוכח שיתוף הפעולה ארוך השנים שעובדי המשרד מקיימים עמך בכל נציגות ונציגות שבהם התקיימו ביקורי ראש הממשלה, היה מצופה ממך לגלות מידה רבה יותר של קולגיאליות וסולידריות עם עובדי משרד החוץ", נכתב עוד.
2 צפייה בגלריה
משרד החוץ
משרד החוץ
גורמים בהסתדרות עודכנו בהתפתחויות. משרד החוץ
(צילום: גיל יוחנן )
במכתב נדרשת חלבני "לחדול באופן מיידי מכל פעולה שמשמעותה פגיעה בצעדים הארגוניים". גורם בכיר במשרד החוץ הוסיף כי "חלבני הייתה ראש ועד עובדים, היא יודעת את החומרה של מעשיה. מה שמנחה אותה זה הרצון להוסיף את הביקור להיסטוריה האישית שלה לקראת פרישתה הקרובה".
הגורם אמר עוד כי "לקחת ביקור שאמור להיות מובל על ידי עובדי החוץ ולחבל בעיצומים הוא מעשה לא מקובל, שיהיו לו השלכות רוחב על ההתנהלות והסולידריות בעתיד בין עובדי משרד ראש הממשלה לעובדי משרד החוץ בנושאים שבהם ישנה חפיפה בתחומי הסמכות והאחריות". גם גורמי ההסתדרות עודכנו בהתפתחויות, בציפייה כי ינחו את עובדי משרד ראש הממשלה לא לשתף פעולה עם הניסיון לעקוף את העיצומים במשרד החוץ.