2 צפייה בגלריה
אולף שולף
אולף שולף
קנצלר גרמניה אולף שולץ. הביקור הראשון בארץ צפוי להידחות
(צילום: AP)
זה היה אמור להיות ביקורו הראשון בישראל של אולף שולץ בתפקידו כקנצלר גרמניה, אבל הביקור שתוכנן לתחילת מרץ צפוי להידחות כעת למועד לא ידוע - בשל העיצומים שבהם פתח ועד עובדי משרד החוץ, במחאה על פגיעה בתנאי שכרם. כך נודע הערב (חמישי) ל-ynet.
בתום דיון דרמטי שהתקיים לקראת הערב במשרד החוץ, הנחה ועד העובדים באופן רשמי את העובדים על "עצירת הטיפול בביקור קנצלר גרמניה בישראל". ההחלטה נמסרה לצוות מטעם הקנצלר שתכנן להגיע ביום ראשון הקרוב לישראל, לדיון בפרטי הביקור העתידי שלו. יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל היה שותף להחלטה שהתקבלה על ידי ועד העובדים והבהיר כי ההסתדרות תגבה את החלטות הוועד באופן מלא.

ברקע המשבר ההולך ומחריף במשרד החוץ, עומד הפער בין ההתבטאויות שנשמעו מפיו של שר החוץ יאיר לפיד על תמיכתו במאבק העובדים, לרבות הפעלת כובד משקלו על מקבלי ההחלטות במשרד האוצר, לבין הסחבת שבה נוקטים לטענת העובדים במשרד האוצר במטרה "למסמס" את המשא ומתן, המתנהל לדבריהם בחוסר רצינות ושלא בתום לב.
בוועד העובדים מיתנו בימים האחרונים את ההתבטאויות שלהם על מנת לאפשר לשרים יאיר לפיד ואביגדור ליברמן להביא לפתרון המשבר, אלא שבסופו של דבר התברר כי בשלב הזה בכירי האוצר לא נכונים לפתוח במשא ומתן עם העובדים - מה שהוביל להחלטה על החרפה של העיצומים.
2 צפייה בגלריה
משרד החוץ בניין ירושלים אילוסטרציה
משרד החוץ בניין ירושלים אילוסטרציה
בניין משרד החוץ בירושלים. המחאה מחריפה בשל המחלוקות עם האוצר
(צילום: shutterstock)
בהודעה לעובדים המטפלים בביקור שתוכנן כאמור לתחילת מרץ נכתב: "כלל העובדים העוסקים בארגון הביקור מונחים מרגע זה להפסיק לפועל בנושא. מאבק עובדי משרד החוץ ימשך בנחישות עד לקבלת תביעותינו המוצדקות להפסקת הפגיעה בעובדי משרד החוץ".
במסגרת המאבק של העובדים, שמתנהל כבר כמה חודשים, הוחלט בדצמבר אשתקד גם לפגוע בהכנות לביקור של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, אך זה התבטל בסופו של דבר מסיבות אחרות. בחודש שעבר הוועד החליט גם להפסיק את הטיפול באישורי כניסה חריגים על ידי הקונסוליות בניו יורק ובפריז, ולהפסיק את הנפקת אשרות העבודה בכל הנציגויות בסין. בוועד אף הפיקו סדרת סרטונים שלועגים ללפיד, תחת השם "החליפי", ושכרו שחקן שגילם אותו במערכונים שבהם, בין היתר, נאלץ לענות לטלפונים מישראלים שמסתבכים בחו"ל במהלך סופי השבוע.