אושרית ברמי, אמה של הנערה לירון ברמי בת ה-14 שנהרגה הלילה (בין שישי לשבת) מפגיעת רכב בפתח תקווה, שוחחה עם בתה שעות בודדות לפני התאונה הקשה, והזהירה אותה כשהיא צועדת בשולי הדרך מאחר שאין במקום מסלול להולכי רגל. "היא אמרה לי 'אמא אל תכעסי, אבל ניסיתי ללכת לחברה ברגל ואין מסלול וכמעט דרסו אותי'", סיפרה האם. "אמרתי לה 'תיזהרי', היא אמרה שאין ממה לדאוג, וזו הייתה השיחה האחרונה. כל כך כואב לי שלא הספקתי להיפרד".
6 צפייה בגלריה
אושרית ברמי, אמה של לירון
אושרית ברמי, אמה של לירון
אושרית ברמי, אמה של לירון. "היא עזרה לי בהכול"
(צילום: בראל אפריים)
לירון שנהרגה הלילה הייתה בתה הבכורה של אושרית, אם חד הורית בת 39, שלה עוד ילד בן שנתיים. האם החליטה באחרונה לעבור לשדרות כדי להיות מוקפת במשפחתה שתסייע לה. בתה לירון נסעה לפתח תקווה, העיר שבה התגוררו עד כה, כדי להיפרד מחברותיה. "היא נסעה ברכבת לחברה. דיברתי איתה והיא אמרה שהגיעה. למחרת (אתמול, יום שישי – א"ק), דיברתי איתה סמוך לשעה 18:00. זו הייתה השיחה האחרונה", אמרה אושרית.
האם סיפרה כי "בלילה קיבלתי שיחה מאבא של חברה שלה. הוא בכה ואמר 'לירון עשתה תאונה'. חשבתי אולי היא הייתה על קורקינט ונכנסתי לסרטים". על חקירת המשטרה שמתנהלת בנושא, וממנה עלה חשד לאי-ציות לרמזור אדום, אמרה האם: "זה אסון. היא דיברה עם חברה ואמרה לה 'אני בדיוק מגיעה' וניתקה. הוא נסע במהירות ולקח לי את הילדה. נהג כזה צריך לשבת לעולמי עד. הוא כנראה ניסה להרוויח את האדום, וזה יכול היה להימנע אם היה מאט. הוא יכול היה למנוע את זה".
6 צפייה בגלריה
ההתכתבות האחרונה בין האם לילדה לירון לפני שנהרגה
ההתכתבות האחרונה בין האם לילדה לירון לפני שנהרגה
ההתכתבות האחרונה בין האם ללירון
(צילום: בראל אפרים)
6 צפייה בגלריה
לירון ברמי
לירון ברמי
לירון ברמי
(באדיבות המשפחה)
6 צפייה בגלריה
לירון ברמי
לירון ברמי
(באדיבות המשפחה)
היא הוסיפה: "לירון היא ילדה ממש טובה. לא עשתה רע לאף אחד. גידלתי פרח שחסרונות לא היו לו. היא עזרה לי בהכול. הייתה אומרת לי 'אמא, אל תדאגי. אני אעזור לך'. היא רצתה לעבוד ולעזור לי. גרתי בפתח תקווה בדירה שכורה ועברתי לשדרות בגלל המצב הכלכלי, והיא כל כך שמחה שעברנו לשדרות ליד אמא שלי. היא רצתה ללכת לפתח תקווה לחברות טובות, היא כמו בת בית אצלן".
משפחתה של לירון סיפרה כי היא הייתה מחוננת, ואמורה הייתה לעבור מבחן לכיתת מחוננים השבוע. "היא רצתה להיות ליד אימא. היא לא פחדה מהמצב", אמרה אחת מדודותיה של לירון. "זה שהוא ייכנס לכלא לא יחזיר לנו את הילדה".
6 צפייה בגלריה
הרכב הפוגע
הרכב הפוגע
הרכב הפוגע, הלילה. החקירה נמשכת
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה מסרה הבוקר כי בוחני התנועה של מרחב שרון פתחו בחקירת נסיבות התאונה. לפי החשד, סיבת התאונה היא אי-ציות לרמזור אדום של אחד הצדדים - הנהג הפוגע, או הנערה. הנהג, תושב פתח תקווה כבן 40, עוכב לחקירה ביחידת בוחני התנועה של מרחב שרון ובסיומה שוחרר בתנאים מגבילים.
על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), מראשית השנה האזרחית החדשה נהרגו 223 בני אדם בכבישים.