לבחריין ופולין אפשר יהיה לטוס מהשבוע הבא - אבל כל החוזרים מאוסטריה ומתאילנד יידרשו לבידוד מלא של שבעה ימים: משרד הבריאות הודיע הערב (ב') כי מיום שלישי הבא, 31 באוגוסט, תעודכן רשימת סיווג המדינות על פי נתוני תחלואת הקורונה.
2 צפייה בגלריה
רשימת סיווג מדינות של משרד הבריאות החל מ31.8
רשימת סיווג מדינות של משרד הבריאות החל מ31.8
רשימת סיווג המדינות החדשה
לפי הרשימה החדשה, המדינות האדומות - מדינות בסיכון מרבי שהנסיעה אליהן אסורה גם למחוסנים ולמחלימים - הן בולגריה, ברזיל, מקסיקו וטורקיה. גאורגיה וספרד, שנמצאות כעת ברשימה זו, יהפכו בעוד שמונה ימים למדינות כתומות. הטיסה למדינות אדומות אסורה פרט למי שקיבלו אישור מוועדת החריגים, ואלו יחויבו בבידוד מלא.
גם ברשימת המדינות הצהובות, מדינות בסיכון נמוך, השינויים היו מעטים יחסית. הרשימה החדשה כוללת את בחריין, הונג קונג, הונגריה, טייוואן, ניו זילנד, סין, סינגפור, סלובקיה, פולין וצ'כיה. הרשימה הנוכחית כללה גם את אוסטריה, אוסטרליה ומולדובה - שהוצאו ממנה כעת.

לעומת זאת, בחריין - אחת המדינות שעמן ישראל חתמה השנה על הסכם שלום - הצטרפה לרשימה לצד שתי מדינות ממזרח אירופה: פולין וסלובקיה. מחוסנים ומחלימים החוזרים ממדינות אלו חייבים בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית או 24 שעות (לפי המוקדם). מי שלא התחסנו או החלימו חייבים בבידוד מלא.
תאילנד נפתחה השבוע לתיירים, ובמשרד הבריאות שקלו להפוך אותה למדינה צהובה. ההתלבטות בנושא נמשכה עד הרגע האחרון, וגם על רקע החשש לגל של תיירים ישראלים שיטוסו למדינה האסיאתית בחגים הוחלט בסופו של דבר להשאיר אותה כתומה.
2 צפייה בגלריה
התגעגעתם? מלון בפוקט
התגעגעתם? מלון בפוקט
מלון באי פוקט שבתאילנד. נותרה מדינה כתומה
(shutterstock)
מדינות כתומות נחשבות כמדינות בסיכון. ממדינות אלו נדרש בידוד מלא לכל גיל, גם למחוסנים ומחלימים. גם עתה, כמו בשבוע האחרון, רוב מדינות העולם נכללות ברשימה זו - למעשה כל מדינה שלא מופיעה בסיווג האדום או הצהוב. בכל מקרה, עד ל-31 באוגוסט עומדת בתוקף רשימת סיווג המדינות שנכנסה לתוקף לפני שבוע.