תאילנד פותחת לתיירים את האיים קוסמוי וקופנגן, זאת במסגרת הרחבה של תוכנית הפיילוט "ארגז החול" שהושקה ב-1 ביולי ועד כה חלה על האי פוקט בלבד. היעדים הנוספים שנפתחו כעת לביקור תיירים מחוסנים, ולילדים – גם כאלה שאינם מחוסנים – עד גיל 18 שמתלווים להוריהם, הם קו טאו, קראבי, קופיפי וקאו לאק. אך לפני שממהרים לרכוש כרטיסים מומלץ לשים לב ולהכיר היטב את שלל המגבלות השונות.
לצד העובדה שלאחר החזרה נדרש בידוד חובה לשבוע ימים בהתניית שתי בדיקות קורונה, אחת בתחילת הבידוד והשנייה בסופו, חשוב לקחת בחשבון כי אם מישהו מבני המשפחה יחלה בקורונה אז על פי ההנחיות של משרד הבריאות בתאילנד הוא יופרד מבני משפחתו ויועבר לאשפוז מיידי בבית חולים על חשבונו, גם אם אין לו סימפטומים.
לכן חשוב לדאוג לחבילת ביטוח שמכסה קורונה על כל השלכותיה ביעד עצמו. לשכת התיירות של תאילנד בישראל הדגישה כי אם מדובר בבן משפחה צעיר שחלה, אז במקרה כזה "הורה/הורים רשאי/ים ללוות את הילד/ים במהלך האשפוז בכפוף לבקשה מסודרת שיש לחתום עליה מול בית החולים".
2 צפייה בגלריה
קופנגן תאילנד
קופנגן תאילנד
קופנגן, תאילנד
(צילום: shutterstock)
2 צפייה בגלריה
הכירו מחדש את קוסמוי, תאילנד
הכירו מחדש את קוסמוי, תאילנד
קוסמוי. שוב על מפת היעדים
(צילום: shutterstock)
חשוב להדגיש כי נגיף הקורונה ממשיך להשתולל בתאילנד. אתמול נרשמו במדינה 20,571 מקרים חדשים, ו-261 בני אדם מתו מהמחלה.
חברת אל על מפעילה טיסות ישירות לתאילנד, ואפשר גם לטוס עם חברות זרות דרך קונקשן, רק חשוב לוודא שלא שוהים יותר מ-12 שעות במדינה אדומה, מה שעלול לסכל לכם את הכניסה לתאילנד.
ועל אף כל זאת, יש התעניינות אצל ספקיות התיירות, בעיקר בקרב צעירים אחרי צבא, ופחות בקרב משפחות עם ילדים. טלי נוי, סמנכ"ל שיווק ומכירות של איסתא, אמרה בשיחה עם ynet: "אנחנו רואים שבעקבות הפתיחה של האי יש בימים האחרונים יותר התעניינות וביקוש ליעד הזה, ולכן הכנו מגוון חבילות של שבועיים הכוללות טיסות ישירות, מלון בפוקט ומלון בקוסמוי והעברות. המחיר החל מ-1,499 דולרים לאדם בחדר זוגי".
הדר כרמל, מנהל חטיבת הנופש בקבוצת אמסלם טורס, אמר: "ממשלת תאילנד נוקטת צעדים לקיצור תקופת הבידוד הנדרשת לתיירים משבועיים לשבוע, כך שהמטיילים יוכלו לטייל ולנוע באופן חופשי ברחבי המדינה בתום שבוע של בידוד באחד משלושת היעדים האטרקטיביים. הוספת שני האיים האהובים קוסמוי וקופנגן לתקופת הבידוד עבור ישראלים, הינו מהלך מבורך המהווה בשורה לקהל הישראלי. אנו צופים שעם פרסום ההחלטה יחול זינוק של מאות אחוזים בהיקפי ההזמנות לתאילנד, בעיקר הודות לתזמון המושלם לפני חגי תשרי המאפשרים נופש ארוך לתקופה של כחודש ימים".
אלון קצף, יו"ר פספורטכארד ודיווידשילד, אמר ל-ynet כי בחודש האחרון החלו בחברה להבחין בתנועת נוסעים משמעותית לתאילנד. "עם פתיחת יותר ויותר אזורי תיירות מותרים לכניסת התייר הישראלי, תאילנד חוזרת להיות יעד מרכזי ללקוחותינו", אמר קצף. "אנחנו מפעילים צוות ייעודי בזמינות של 24 שעות שעומד לרשות לקוחותינו שם. חשוב לזכור שכל תייר שנכנס לתאילנד מחויב להצטייד בביטוח נסיעות הכולל כיסוי מקיף קורונה. הכיסוי חייב לעמוד בתנאי הסף הנדרשים הכוללים כיסוי מקיף לקורונה".