התקווה להגשת כתב אישום בפרשת הגינקולוג: כחודשיים אחרי ש-ynet חשף 25 עדויות על תקיפה מינית מצד הגינקולוג ד"ר גיא רופא, שהובילו להגשת ארבע תלונות נגדו במשטרה, הועבר התיק בשבוע שעבר לפרקליטות - שאמורה לקבל החלטה אם להגיש נגד רופא כתב אישום. כעת, לראשונה, חושפת אחת המתלוננות את מה שקרה בעימות מולו בחדר החקירות, ומקווה כי אכן יוגש נגדו כתב אישום.
3 צפייה בגלריה
     גיא רופא מגיע להארכת מעצרו בבית משפט השלום חיפה
     גיא רופא מגיע להארכת מעצרו בבית משפט השלום חיפה
"אמר שתכננו את זה". גיא רופא בהארכת מעצר
(צילום: אלעד גרשגורן)
אביגיל, אחת המתלוננות המרכזיות נגד ד"ר רופא, סיפרה לאחר חשיפת הפרשה כיצד הגינקולוג ניצל את מעמדו ותקף אותה מינית כשהגיעה לבדיקה אצלו בקליניקה. "הגעתי לקליניקה שלו. הוא והמזכירה שלו היו שם, ואז הוא ביקש מהמזכירה לצאת לעשות סיבוב ולחזור בעוד שעה בערך. זה נראה לי מוזר, אבל עדיין לא חשדתי, אפילו לא לרגע. נכנסנו לחדר הטיפולים ובהתחלה הוא עשה לי בדיקה גינקולוגית כמו כל רופא. ואז, הוא אמר שבגלל שיש לי בעיה במיניות הוא יצטרך לבדוק אם אני מגיבה לגירויים.
"הוא נגע לי בדגדגן ואמר, 'איזה יופי את מגיבה לגירויים, את נהיית רטובה'. בשלב מאוחר יותר הוא שאל אותי 'מה זו אינטימיות בשבילך?', עניתי שאני לא יודעת. הוא שאל, 'חיבוק זה אינטימי?', אמרתי, 'נראה לי שכן' - ואז הוא חיבק אותי, הושיב אותי עליו ובהמשך שאל 'את רוצה שאני ארטיב אותך עם הפה שלי?'. עניתי שלא, שאני רוצה ללכת הביתה".
3 צפייה בגלריה
מתוך סרטונים שהעלה גיא רופא בטיקטוק
מתוך סרטונים שהעלה גיא רופא בטיקטוק
מתוך סרטונים שהעלה גיא רופא בטיקטוק
אביגיל נפגשה עם ד"ר רופא לפי כחודש וחצי לצורך עימות. "הגעתי מאוד חוששת לעימות, ואפילו כמעט שקלתי לבטל אותו כמה פעמים כי פחדתי והייתי בהתקפי חרדה ולחץ. נכנסתי לחדר, הוא ישב על הכיסא כשהוא אזוק ברגליים והסתכל עליי. הוא לא נראה מופתע שזו אני ושהתלוננתי עליו. הסתכלתי עליו לשנייה ולא ורציתי ליצור איתו קשר עין. הסתכלתי בעיקר על החוקרות".
אביגיל ממשיכה: "כשהתחלתי לספר מה שקרה, הוא קטע אותי ואמר שזה לא היה ככה. הוא אמר ׳את רצית את זה, אנחנו תכננו את זה ואת רצית כל מה שהיה, ולא הייתה לך שום בעיה עם זה. את ידעת שאת מגיעה למפגש מיני. הבעיה שהייתה לך הייתה סתם תירוץ כדי לפגוש אותי וזה היה התכנון שלך כל הזמן'. איבדתי את העשתונות והתקוממתי וצעקתי שלא רציתי את זה, ובאיזה עולם זה הגיוני שאני ארצה דבר כזה. אמרתי לו 'הייתה לי בעיה רפואית והייתי צריכה את העזרה שלך'. הוא אמר שלא הייתה לי שום בעיה רפואית. אמרתי לו שהוא שקרן ופסיכופת וצעקתי עליו ממש. הרגשתי כאילו אני נלחמת על החיים שלי".
לדבריה, במשך שנים היא חשבה שאולי היא מדמיינת את מה שקרה, אך לאחר שרופא הודה שלא היה מדובר בפגישה "רגילה", זה נתן לה כוח להמשיך להילחם. "לא הייתי בטוחה שמה שהוא עשה לי זו תקיפה מינית, והכנתי את עצמי מנטלית שאני מגיעה לעימות ושהוא יגיד שאני מדמיינת ויכחיש את מה שהיה. פתאום כשהוא אישר שזה אכן קרה, זה היה האישור הסופי מבחינתי שזה באמת קרה ולא דמיינתי. זה מה שנתן לי את הכוח לענות לו ולהתעמת איתו. המשכתי להגיד שאני ממש לא רציתי את זה ושהייתי צריכה עזרה. שהוא ניצל אותי והרס לי את החיים, ושאני לא ישנה בלילות ובוכה, ושאני מפחדת ללכת לרופאים ולא סומכת עליהם.
"הוא המשיך להגיד שאני משקרת ו'תראי מה עשית, זה עוד לא מאוחר, את יכולה לחזור בך מהשקר הזה'. שאלתי אותו 'אם חשבת שאני רוצה את המפגש הזה, למה אחרי הטיפול שלחת לי הודעה אם הכול בסדר והתעקשת לדרוש בשלומי? כי ידעת שפגעת בי וידעת שאתה עושה דברים לא בסדר'. הוא ענה 'ממש לא, אני רק פחדתי שתספרי לאנשים כי תמיד היית מעורערת נפשית'. שאלתי 'איך בדיוק אני מעורערת נפשית?', הוא אמר 'אני לא יודע, אני לא פסיכולוג'. הוא המשיך להגיד 'תראי מה עשית, תראי מה קרה בגללך'. אמרתי לו שאם מישהו הביא את המצב הזה זה רק הוא, שעשה דברים שהם לא בסדר. הוא ניסה להתגונן ולהגיד שאני משקרת והכל תוכנן. לטענתו אני הייתי אמורה להבין מההודעות שזה מפגש מיני".
3 צפייה בגלריה
ד"ר גיא רופא וארבע מהנשים
ד"ר גיא רופא וארבע מהנשים
ד"ר גיא רופא וארבע מהנשים שהעידו שנפגעו
(מתוך פייסבוק)
אביגיל יצאה מהעימות נסערת ומאז מצבה הנפשי הדרדר. "בחודש וחצי האחרון מאז העימות, המצב נפשי שלי התדרדר ואני מטופלת אצל פסיכולוגית. קשה לי להירדם בלילות ואני משתדלת שלא להתעסק בזה כדי להצליח להמשיך בחיים שלי, כי זה פוגע בהתנהלות היום-יומית שלי. אני חושבת על זה כל לילה כשאני הולכת לישון. אני משחזרת את המקרה ואת העימות והכול חוזר אליי. כל התקופה הזו זה מתח בלתי פוסק. קשה לי לחשוב על דבר אחר חוץ מזה. אני חיה את זה".
אחרי שאזרה אומץ והגישה נגדו תלונה במשטרה, אביגיל מקווה שהפרקליטות תגיש נגדו כתב אישום. "אני מקווה שהפרקליטות לא תעלים עין ולא תזלזל במקרה הזה. מקווה שהם יבינו את חומרת המעשים שלו ויגישו נגדו כתב אישום ושזה לא יהיה כמו עוד תיק שנסגר. זה לא עוד תיק, יש פה בן אדם מסוכן, רופא שניצל את המעמד שלו. יש פה עניין פלילי ואתי. גם אם אחת המטופלות רצתה את זה, רופא לא יכול לזרום עם זה. אני מקווה שהפרקליטות לא תתעלם ושיהיה צדק. שהפרקליטות תבין את האחריות שיש לה בידיים לעצור את הטירוף הזה, את מי שהוא ומה שהוא יכול לעשות בעתיד".
לצד התקווה, החשש מפני סגירת התיק מלווה אותה כל הזמן. "זה הפחד הכי גדול שלי", אומרת אביגיל. "אני מנסה להכין את עצמי לגרוע מכל - שיזלזלו בי ובמה שחוויתי, ויסגרו את התיק. אני חושבת על זה ואני לא יודעת איך אני אמשיך בחיים אם הפרקליטות תחליט לסגור את התיק. אני מקווה שהפרקליטות תעשה את הדבר הנכון. לצערינו אנחנו רואים עוד ועוד רופאים שפוגעים במטופלות, וזו תופעה שהופכת יותר ויותר נפוצה, וצריכים לשים לזה סוף. אי אפשר להתעלם מזה, חייבים לעצור את זה. לא לעשות עם זה כלום זה כמו לתת לגיטימציה למעשים שלו. זה להגיד שמה שקרה שם בתוך החדר היה בסדר. אני פונה לנשים שנפגעו ממנו, עדיין לא מאוחר ללכת להתלונן. לא רק עליו - על כל רופא שניצל ותקף אתכן מינית".