4 צפייה בגלריה
גינקולוג וכוכב רשת. ד"ר גיא רופא
גינקולוג וכוכב רשת. ד"ר גיא רופא
גינקולוג וכוכב רשת. ד"ר גיא רופא
אחת הנשים שטענו כי הוטרדו על-ידי גיא רופא הגישה נגדו תלונה למשרד הבריאות בגין אונס - ובסך הכול הגישו ארבע נשים תלונות נגד רופא מאז חשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות". עד כה סיפרו 15 נשים כיצד רופא, גינקולוג שהפך לכוכב רשת, הטריד אותן - כולל ארבע עדויות חדשות שנחשפות בכתבה זו. הפרשה התפוצצה אחרי חשיפה אחרת, שבמסגרתה התפרסמו עשרות עדויות נגד פרופ' מנחם אלקלעי - אורוגינקולוג בכיר.
בעדויות החדשות מתארות הנשים שוב דפוס בעייתי של הודעות מיניות ומטרידות מרופא, כולל הצעה לעבודה שבה נדרש לקיים עמו יחסי מין, לצד פרקטיקות בעייתיות במהלך הבדיקות הרפואיות עצמן. התכנים בחלקם קשים לקריאה.

נטע (24, כל השמות בכתבה בדויים) סבלה שנים מכאבים חזקים בבטן, עד שד"ר רופא אבחן אותה לפני שנה כחולה באנדומטריוזיס. לדבריה, הוא ניצל את התלות שלה בו ופגע בה מינית. "שנים סבלתי ועברתי המון רופאים שצחקו עליי וזלזלו בי, עד שהגעתי אל רופא בעקבות העמוד שלו באינסטגרם והידע שהפגין שם", סיפרה. "כשהייתי אצלו בבדיקה הוא אבחן לי אנדומטריוזיס, והרגשתי שיש סוף סוף מישהו שמקשיב לכאב שלי ולא מזלזל בי. ככה, באופן לא מודע, פיתחתי תלות שמדובר ברופא שאסור לי לעזוב אותו".
אותה תלות, לדברי נטע, יצרה בינה לבין רופא מערכת יחסים בעייתית מאוד. "במהלך אחת הבדיקות הוא הכניס לי אצבעות לנרתיק וטען שזה למען הבדיקה. זה דבר שהיה לי מאוד חריג, כי עברתי כמה רופאי ורופאות נשים שמעולם לא עשו זאת. בחיים אף רופא לא הכניס לי אצבע לנרתיק, אלא תמיד מכשיר עם מצלמה כדי לראות את הרחם ואת השחלות. בנוסף, הוא לחץ עליי לעשות בדיקת שד למרות שלא התלוננתי על השד. הייתי בשוק. לא הבנתי מה הקשר, ומרוב ההלם לא הצלחתי להגיב".
"בפעם נוספת כשהייתי אצלו", אמרה, "באתי להתקנת התקן - שם הוא הציע שנתחיל קודם כל בבדיקת שד. לאחר הבדיקה הוא אמר לי 'אולי אל תתלבשי? אני לא חושב שיש צורך' - והניח את היידים שלו על הברכיים שלי. בפעם אחרת, כשהורדתי את החלק התחתון לבדיקה, הוא נכנס באמצע ההתפשטות לחדר מבלי לתת לי לסיים וראה אותי עירומה".
4 צפייה בגלריה
טל (שם בדוי)
טל (שם בדוי)
גיא רופא, מתלוננת וההודעות המטרידות ששלח לה
(מתוך פייסבוק)
נטע אומרת כי רופא "כל הזמן ביקש ממני חיבוק, והייתה פעם אחת שאף ביקש נשיקה. כשהתעמתי איתו על אופן היחסים שלו, הוא טען שיש לי אופי פלרטטני וזו בעצם אני זו שגרמה לזה להיראות כך. מעבר לכל אלה, קיבלתי ממנו אינספור הודעות לא במקום, מחמאות על המראה שלי והצעות למפגשים".
נטע הסבירה כי המשיכה להגיע לד"ר רופא ושב ושוב לאור התלות שפיתחה בו, מאחר שהיה היחיד שהבין ממה היא סובלת. "הייתי בטוחה שהוא מנסה לשבור את הדיסטנס. לקחתי את זה בצורה קלילה, אמרתי שסוף סוף יש מישהו שמבין מה יש לי. לא חשבתי שיש בו משהו חריג, והאמנתי שצריך לשמור על רופא כזה כדי שייתן מענה לבעיות שלי. אני חושבת שהוא הבין שאני תלותית בו, ובאופן כללי נראה שהוא ניצל המון חולות אנדומטריוזיס שראו בו כמושיע שלהן".
"נפל לי האסימון שהייתי קורבן לפגיעה מינית רק כשנותק הקשר איתו", הוסיפה נטע. "נוצלתי על ידו ואני הקורבן. חוויתי משבר עם עצמי וזה ממש פגע בי. זה מאוד מסוכן שהוא הפך לכוכב רשת. אני עוקבת אחרי בלוגריות באינסטגרם שהיו מפרסמות אותו, ואפילו אמרתי להן שהוא מטריד בנות ושלא יפרסמו אותו והן לא הגיבו. הן כנראה לא רצו להיכנס לפינה הזו, וזה מה שמסוכן - כי הן לא יודעות מה עומד מאחורי האיש הזה".
4 צפייה בגלריה
ד"ר גיא רופא וארבע מהנשים
ד"ר גיא רופא וארבע מהנשים
"מזל שלא הייתי תמימה". רופא וארבע מהנשים שהתלוננו
(מתוך פייסבוק)
חן (25) הוטרדה מינית על-ידי רופא כשהייתה בת 20. לדבריה, רופא פנה אליה בפייסבוק והציע לה לעבוד כמזכירה שלו. "לא כתבתי בשום מקום שאני מחפשת עבודה", הדגישה. "זה היה מוזר, אבל עשיתי עליו גוגל וראיתי שהוא רופא אז רשמתי לו שאני מעוניינת. הוא התקשר אליי ושאל כל מיני שאלות כמו בת כמה אני ומה אני עושה בחיים. התאים לי לעבוד אצלו כמה שעות ביום, והוא ביקש שנקבע פגישה ואמר שיגיע אליי לבית. זה גם היה מוזר. אמרתי לו שאין דבר כזה, והוא התחיל להגיד לי 'עובדת שתעבוד איתי תצטרך לקיים איתי יחסי מין כמה שארצה, כי רק עובדת כזאת אני מוכן לקבל'. הוא הוסיף שאצטרך להגיד בתחתונים סקסיים ובגדים סקסיים לעבודה".
למרות שחן סירבה להצעת ה"עבודה" שקיבלה מרופא, הוא המשיך להטריד אותה בהודעות ובשיחות - עד שנאלצה לאיים כי תתלונן עליו במשטרה. "הוא היה מתקשר אליי שלוש פעמים ביום ושולח הודעות", אמרה." כתבתי לו 'תקשיב, אל תתקשר אליי יותר, כי אם תתקשר שוב אני אתלונן למשטרה'. מאז הוא הפסיק. מזל שלא הייתי תמימה להסכים לריאיון עבודה בבית. היום כשאני חושבת על זה אני לא מבינה איך לא פניתי למשטרה".

"ניצל את תפקידו להנאה"

גל (23) פגשה את רופא לבדה באיכילוב, כשנאלצה לעבור פרוצדורה רפואית מורכבת כשהייתה בת 20 בלבד. "הייתי שם לבד וגם האחות יצאה", אמרה. "בשיחה איתו הוא ייעץ לי מה לעשות ושכנע אותי שכדאי לי לעבור ניתוח אצלו. הוא נתן לי את המספר שלו כדי שאצור איתו קשר אם ארצה לעשות את הניתוח וביקש את שלי, וכבר אז הרגשתי שזה לא נורמלי אבל לא ייחסתי לזה משמעות. חשבתי שזה לגיטימי, הוא הרי רופא שאמור לטפל בי.
"אחרי שיחה טלפונית והתכתבות בוואטסאפ איתו, הוא הציע לי לצאת איתו לבית קפה בתל אביב, ואמר לי משפט שעד עכשיו אני נגעלת ממנו - 'מה שקורה בתל אביב נשאר בתל אביב. בשלב הזה הבנתי שהכוונות שלו הן לא למטרות רפואיות. העברתי את הטיפולים שלי לבית חולים אחר בגללו, ומרוב פחד חסמתי אותו בוואטסאפ ומחקתי את ההודעות. הוא פשוט ניצל את אותי ואת הסיטואציה המורכבת שהייתי בה. לא התלוננתי כי חששתי ממנו. אי אפשר לדעת מה הוא יכול היה לעשות. ממש כואב לי שיש עוד נשים שנפגעו ממנו. צריך לשלול לו את הרישיון".
4 צפייה בגלריה
גיא רופא מייעץ לאנשים בטיקטוק
גיא רופא מייעץ לאנשים בטיקטוק
"הייתי בהלם, זה בחיים לא קרה לי". מיכל הגיעה בעקבות פוסט שראתה ברשתות - והוטרדה
(מתוך טיקטוק)
מיכל (23) התרשמה מרופא בעקבות פוסט שהעלה בעמוד האינסטגרם שלו לפני כשלוש שנים, והחליטה ללכת אליו כדי להתייעץ על בעיה רפואית שממנה סבלה. "הוא היה ממש נחמד, החמיא לי על הקעקועים והראה לי את הקעקוע שלו. אמרתי לעצמי שאיזה מגניב שהוא זורם. הוא בדק אותי, והיה נראה נורא שמח ונרגש. זה היה מוזר. הוא הביא לי משחה ואמר שאבוא שוב לבדוק שהכול בסדר.
"באתי אליו בפעם השנייה והוא שוב היה נחמד, ואז אמר שהוא צריך ללחוץ לי בתוך הנרתיק עם האצבעות שלו ושאל אם אני מקיימת יחסי מין. אחר כך הוא הכניס לי שתי אצבעות. הייתי בהלם. זה בחיים לא קרה לי אצל רופא נשים. חשבתי שהוא באמת צריך לראות. הרגשתי ממש אי-נוחות, ועשיתי בדיקות וגינאליות בחיי. משהו הרגיש לי מוזר ולא תקין. נרתעתי נורא ואז הוא הפסיק".
"רק בדיעבד הבנתי שהוא סתם נגע בי", אמרה מיכל בבכי. "הוא ניצל את תפקידו ומעמדו כדי לגעת בי להנאתו האישית. זה כואב. אני גם מבינה לפי העדויות האחרות שהוא פשוט אהב נשים צעירות, לבנות ובלונדיניות, ולפי זה התחזקה לי המחשבה שבאמת צדקתי ולא דמיינתי שהבדיקה הייתה לא תקינה".

תגובת גיא רופא

גיא רופא התבקש להשיב על הטענות, ובתגובה שלח מכתב דרישה והתראה שעליו חתום עורך הדין ציון אמיר. "בימים האחרונים הינכם מפרסמים פרטים על חשדות למעשים מיניים כנגד מרשי. הודגש כי לא הצגתם בפני מרשי טענות קונקרטיות ואף לא ציינתם את זהותה של מי מהמתלוננות. בנסיבות אלה מנעתם ממרשי בחוסר הגינות מתן תגובה כנדרש, הגם שמסר תגובה לקונית.
"מרשי חש כי מתנהל נגדו מסע ציד ומוטחים בו חשדות וטענות מבלי שאלה נבדקו ביסודיות המתחייבת. ואם לא די בכך פנתה גברת נינה פוקס וביקשה את תגובת מרשי לטענות על עבירות מין נוספות לרבות אונס. מרשי דוחה בשאט נפש את הניסיון לטפול עליו עלילת אונס. גם פנייה הזו הינה כללית ואיננה כוללת שום פרט לגבי העובדות או ביצוע המעשים ואף לא את זהותה של ה'נאנסת'.
"ברור כי לא ניתן להתייחס ברצינות לטענות כלליות ומופרכות אלה. פרסום חשדות אלה מהווה הוצאת לשון הרע ופגיעה חמורה בשמו הטוב של מרשי. הינכם נדרשים להימנע מפרסום הדברים ובעיקר את אשמת השווא של אונס שלא אירע. ככל שלא תעשו זאת, ישקול מרשי נקיטת אמצעים משפטיים להגנה על שמו הטוב".