ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לחברי ליכוד כי דבריו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, בהקשר לתוכנית למהפכה במערכת המשפט, היו התערבות "בוטה, ברורה, מיותרת וטיפשית". כך מפרסם הבוקר (יום ו') עמית סגל בטורו ב"ידיעות אחרונות".

בהצהרה לצד נתניהו אחרי פגישתם השבוע, בלינקן רמז לחוסר שביעות רצון בוושינגטון מהמהלכים בישראל. "היחסים בין המדינות שלנו נטועים באינטרסים וערכים משותפים", אמר. "זה כולל תמיכה שלנו בעקרונות ובמוסדות הדמוקרטיים, שמירה על זכויות אדם, מערכת משפט שווה לכולם, זכויות של קבוצות מיעוט, שלטון החוק, תקשורת חופשית ושמירה על חברה אזרחית חזקה בישראל".
מזכיר המדינה הוסיף כי "המחויבות של האנשים בשתי המדינות שלנו להשמיע את קולם ולהגן על זכויותיהם היא אחת החוזקות הייחודיות של הדמוקרטיות שלנו. חוזקה נוספת היא שבניית קונצנזוס להצעות חדשות היא הדרך האפקטיבית ביותר להבטיח שהן יאומצו ויחזיקו מעמד".
נתניהו, לפי הפרסום של סגל, התלבט אם להגיב מול המצמלות לביקורת של בלינקן, והעדיף שלא. אחר כך תהה אם במסגרת קריאתו של מזכיר המדינה להעברת שינויים בקונצנזוס הוא שכח איך עברה רפורמת הבריאות של הנשיא לשעבר ברק אובמה ("אובמה-קר").
הטור המלא - היום ב"ידיעות אחרונות" במוסף לשבת