1 צפייה בגלריה
יותם אוקון המורה שחשוד בעבירות מין בתלמידה בת 12
יותם אוקון המורה שחשוד בעבירות מין בתלמידה בת 12
יותם אוקון המורה שחשוד בעבירות מין בתלמידה בת 12
(מתוך אינסטגרם)
תלונה שנייה הוגשה נגד המורה יותם אוקון, בגין מעשה מגונה, כך נודע ל-ynet. זאת אחרי שהמורה נעצר בחשד שתקף מינית את אחת מתלמידותיו, ואחרי שכמה נערות סיפרו ברשתות החברתיות על התנהגותו הבעייתית ועל הערות מיניות שזרק. התלונה הוגשה על ידי אמה של נערה בת 13, שגם אותה על פי החשד לימד המורה.
בעקבות עדות האם, שסיפרה כי בתה שיתפה אותה במעשים מגונים שביצע בה החשוד, תיגבה היום עדות מפורטת מהנערה על ידי חוקרת ילדים. אחרי מעצרו של אוקון בן ה-37, שותפו ברשתות החברתיות חוויות של נערות שלמדו אצל המחנך מתל אביב, החשוד בביצוע עבירות מין בתלמידתו בת ה-12.
הראשונה שבחרה שלא לשתוק היא מיה לנדאו בת ה-17, שפרסמה באפליקציית טיקטוק סרטון ובו המסר: "המורה שנתן לי יחס 'מיוחד' בכיתה ט' סוף-סוף נעצר. אם יש עוד מישהי שהיה לה מקרה איתו, שתפנה אליי בפרטי ונלך יחד להגיש עדות".
הסרטון גרף המוני תגובות של נערות שנענו לקריאה וחיזקו אותה. "כל הפעמים שהוא היה תופס לי את השומן בבטן ומעיר שהחולצה שלי קצרה מדי", כתבה אחת מהן והוסיפה "תודה לאל שהוא נעצר". אחרת נזכרה: "תמיד היחס איתו לא היה נראה תקין... שיחות בכיתה והערות לא במקום גם". וצעירה נוספת כתבה: "ראיתי הרבה דברים כאלה שקרו בעיקר עם חברות שלי שהוא נתן להן יחס 'מיוחד' והתנהג מוזר ומטריד".
מיה, ששוהה כעת בחופשה בארה"ב, סיפרה בשבוע שעבר ל"ידיעות אחרונות" כי אוקון היה המורה שלה למדעים. "הייתי בת 14, קצת אבודה, בכל זאת גיל ההתבגרות, ויותם ראה את זה כהזדמנות", שיתפה. "ביחס 'המיוחד' שקיבלתי ממנו, התכוונתי לשיעורים פרטיים שהיה נותן לי, או שהוא היה מעלה לי ציונים גם בלי סיבה. הבנתי שהוא היה עושה את זה גם לילדות אחרות. לאחת מהן הוא אפילו קנה גיטרה".