הפרקליטות הגישה היום (ו') כתב אישום לבית המשפט המחוזי לנוער בתל אביב נגד שני נערים בני 14 מאום אל-פחם שתכננו לרצוח חייל צה"ל בסכין כדי להפוך לשהידים. הם הואשמו בעבירה של מעשה טרור של ניסיון רצח.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד תמר אניס מפרקליטות תל אביב, הנערים נפגשו ב-2 בנובמבר בבית הספר כשהם עם שני סכינים ונסעו לתל אביב. כשהגיעו למסוף 2000, סמוך לתחנת הרכבת סבידור מרכז בתל אביב, הם החביאו את תיקיהם.
השניים צעדו הלוך ושוב באיטיות ברחוב ארלוזורוב, תוך שהם מביטים לצדדים במטרה לאתר חייל צה"ל ולדקור אותו. כך זה נמשך עד שהם נעצרו על ידי שוטרים שסיירו במקום והבחינו בהתנהגותם החשודה.
1 צפייה בגלריה
משטרת ישראל עצרה שני חשודים וסיכלה פיגוע דקירה סמוך לתחנת רכבת סבידור בתל אביב
משטרת ישראל עצרה שני חשודים וסיכלה פיגוע דקירה סמוך לתחנת רכבת סבידור בתל אביב
מעצר הנערים, והסכינים שנמצאו אצלם
(צילום: דוברות המשטרה)
הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם של השניים עד לתום ההליכים. "חרף העובדה שהמשיבים הינם קטינים, הם גילו תעוזה ונחישות בניסיון להגשים את תוכניתם הזדונית לרצוח חיילים ישראלים. התעוזה התבטאה בכך שהגיעו למסוף 2000, הנמצא בלב תל אביב, בשעות הבוקר, בעת שהמתחם הומה חיילים ואזרחים".
"תוכניתם הזדונית לא צלחה רק בדרך נס, ובזכות ערנותם של השוטרים שהיו בסיור שגרתי במקום", נכתב עוד בבקשה להארכת מעצרם. "כל האמור לעיל מתחזק נוכח העובדה שמדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה קשה שנכפתה עליה על ידי מתקפת טרור רצחנית מרצועת עזה".