חבר כיתת הכוננות בקיבוץ חניתה שבגליל המערבי נפצע היום (שבת) באורח קשה מפגיעת אחד משני כטב"מי נפץ ששיגר חיזבאללה מלבנון לעבר ישראל. הפצוע, חייל מילואים בן 30, פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.
חיזבאללה פרסם הודעה שבה לקח אחריות על שיגור שני כטמ"בי תקיפה סביב השעה 15:00 לעבר "מבנה בחניתה שישראל משתמשת בו כמפקדה חדשה של הכוחות". בנוסף הודיע חיזבאללה שתקף פעם נוספת באזור חניתה בשעה 15:15.
1 צפייה בגלריה
תקיפות אל עדיסה, לבנון
תקיפות אל עדיסה, לבנון
תקיפת צה"ל בדרום לבנון, היום
בצה"ל אישרו כי הופעלו באזור חניתה התרעות גם בגין שיגור שלוש רקטות שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים. בתגובה תקפו כוחות צה"ל בירי ארטילרי יעדים בדרום לבנון.
בסוף השבוע נחשפו ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" נתונים חדשים על היקף ההתכתשות בגבול לבנון: מאז 7 באוקטובר שוגרו 3,100 רקטות ופצצות מרגמה לישראל. לשם השוואה, בכל מלחמת לבנון השנייה שוגרו 4,400. 90% מהרקטות נורו על ידי חיזבאללה, והיתר על ידי גורמים פלסטיניים אחרים. כמו כן, חיזבאללה ירה כ-240 פצצות עתירות משקל, שנעות בין 100 ל-500 ק"ג וגורמות נזק כבד. פצצות אלו הן שהשמידו את מפקדת אוגדת הגליל בבירנית.
בנוסף, חיזבאללה שיגר לפחות 700 טילי נ"ט, חלקם מסוג מתקדם, שפגעו לא רק ביישובים ובמוצבי צה"ל בקו המגע, אלא גם בבסיסים אסטרטגיים כמו יחידת הבקרה האווירית במירון. כמו כן שוגרו לפחות 33 כטב"מי נפץ. מחבלי הארגון ביצעו 55 ניסיונות צליפה ושבעה ניסיונות חדירה, שכולם סוכלו.