ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) נחקר הערב (יום ה') ביחידת ההונאה במחוז תל אביב בחשד לעבירת איומים, בעקבות התקרית שבה שלף אקדח במהלך ויכוח עם סדרנים בחניון בגני התערוכה בעיר לפני כחודשיים.
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"תופרים תיק נגד פוליטיקאי ומנסים להפחיד אותו". בן גביר מחוץ לתחנת המשטרה
(צילום: יריב כץ )
לפני כניסתו טען בן גביר כי זימונו לחקירה קשור ל"לשכה" שהקים בימים האחרונים בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים. "העיתוי להזמנה שלי כאן הוא לא מקרי. כל הגורמים המדיניים אומרים שבן גביר הוא עצם בגרון בשמעון הצדיק (שייח ג'ראח)", הוא אמר. "במדינת ישראל יש שיטה קבועה שתופרים תיק נגד פוליטיקאי ומנסים להפחיד אותו. הביאו אותי על אירוע שהמשטרה הייתה צריכה בכלל לעצור את אותם שני מחבלים - אחד תומך חמאס, השני אסיר ביטחוני משוחרר שזרק אבנים ובקבוקי תבערה על חיילי צה"ל".
שני הסדרנים שאיתם התעמת בן גביר כבר נחקרו במשטרה. לטענת בן גביר, לא היה צורך לזמן גם אותו. "מנסים ליצור איזה משוואה. זו חקירה פוליטית. כל מי שחושב שירדוף אותי ויפחיד אותי, אני לא אירתע ואמשיך עם האמת שלי", הוא אמר.

במהלך ויכוח שפרץ בין בן גביר לשני הסדרנים, תושבי מזרח ירושלים, בדצמבר האחרון שלף הח"כ אקדח וצעק לעבר אחד מהם: "אם אתה תאיים עליי אני אטפל בך". מחמד אמג'ד שויגי, אחד מהסדרנים, סיפר בשיחה עם ynet: "עבדנו בחניון רכבים בתל אביב בגני תערוכה, ראינו מישהו שעומד על המדרכה במקום שבו אסורה חנייה, באדום ולבן. אמרתי לו 'אסור לעמוד פה' וביקשתי ממנו לחנות בפנים. לא ידעתי בהתחלה מי הוא. הוא כעס ואמר לנו: 'אתם גזענים, ערבים גזענים'. הוא דיבר בצורה מגונה".
לדברי שויגי, "אמרתי לו 'אני רוצה לעזור לך, מה הבעיה שלך'. הופתעתי כשהוא אמר למלווה שלו 'תן לי את הנשק שלך ואני אראה לך מה אעשה להם'. הוא לקח את הנשק, הרים אותו ואיים. הוא רצה לירות בנו תוך שהוא אומר: 'אני אעשה משהו ואני אביא את המשטרה'. אז הגיע האחראי על המקום ובן גביר הזמין משטרה. אנחנו נחקרנו במשרדים ואמרנו לשוטרים את כל מה שהתרחש".
בן גביר מתעקש שהסדרנים איימו עליו והוא חש מאוים. "זה התחיל כוויכוח על חנייה, כשהוא מקלל אותי. שני הגברתנים הללו אמרו לי 'לא תחנה כאן'. אמרתי להם תירגעו, הם קיללו, זה הפך מהר להיות איומים על החיים", אמר בן גביר בריאיון לאולפן ynet אחרי המקרה.