ברקע הנחיית פיקוד העורף מאתמול (שלישי), לפיה גם היום ומחר אין לקיים לימודים בבתי הספר ובגנים ברחבי הארץ, יו"ר ארגון המורים רן ארז הגיע לריאיון ב-ynet Live, ואמר כי "אנחנו חייבים להחזיק את התלמידים במסגרת - ולכן קראנו לכל המנהלים והמורים להירתם ולהתחיל להעביר שיעורים באמצעות האינטרנט וכל האמצעים האחרים שעומדים לרשותנו".

4 צפייה בגלריה
מחבל פלסטיני נכנס ל שיחת זום של תיכון הריאלי ב חיפה
מחבל פלסטיני נכנס ל שיחת זום של תיכון הריאלי ב חיפה
"ככל שאנו משוכללים יותר כך אנו פגיעים יותר". רעול הפנים - שהתגלה כתלמיד שהתחזה לפעיל חמאס
לדברי ארז, "הנהלת ארגון המורים החליטה להפעיל את התלמידים, ליצור להם מסגרת - ולא להשאיר אותם בבטלה בבית". בהמשך, יו"ר ארגון המורים פנה במסר לתלמידים: "תנסו להיות פעילים עד כמה שאפשר. אל תישארו בבית, ותהיו פעילים בגופים שונים על מנת לתרום את חלקכם לחברה".
ארז התייחס גם להוראת משרד החינוך שלא להשתמש בזום במסגרת פעילויות מקוונות לתלמידים, וציין כי "החשש הוא שאנשים יכולים להכניס לזום גם דברים". המחשה מטלטלת לדברים שאליהם התכוון ארז חוו היום תלמידי והורי התיכון הריאלי בחיפה. לשיחת זום של מנהל תיכון הריאלי מנדי רבינוביץ' עם שכבות י"א-י"ב, נכנסה דמות עם מסיכה - ומאחוריה סמלי חמאס.
בעקבות התקרית, הופסקה השיחה - ונפתחה בדיקה לזיהוי הדמות - שהובילה כי מדובר בתלמיד מבית ספר אחר בחיפה שהתחזה לפעיל חמאס. מתיכון הריאלי נמסר כי הוגשה תלונה במשטרה נגד המתחזה.
זמן קצר לאחר מכן, שלח רבינוביץ' הודעה להורים: "לאחר 20 דקות, נכנס לצ'אט ואז גם לווידיאו אדם, או נכון יותר תת-אדם, בבגדי חמאס תחת השם מוחמד. עצרתי את השיחה לאחר שהודעתי לו שגם אליו נגיע. המורים הונחו שאם יקרה עוד פעם מקרה דומה, בתקווה שהסיכוי קטן יותר בקבוצות קטנות, הם יעצרו מיד את השיעור. החל משבוע הבא נעבור לגוגל MEET הבטוח".
4 צפייה בגלריה
מחבל פלסטיני נכנס ל שיחת זום של תיכון הריאלי ב חיפה
מחבל פלסטיני נכנס ל שיחת זום של תיכון הריאלי ב חיפה
שיחת הזום של התיכון הריאלי בחיפה - אליה פרץ המתחזה
אימו של אחד התלמידים שנכח בשיחת הזום המדוברת אמרה ל-ynet כי "כולנו חווים עכשיו תקופה מאוד קשה, מתוחה ומלחיצה. אירוע כזה מטלטל רגשית, ומכניס עמוק לתוך החרדות". לדברי האם, "אומנם מדובר בבני 17-16 שעומדים בפני הגיוס - אבל הם עדיין ילדים. אירוע כזה נותן הרגשה של חוסר אונים מוחלט ושאף אחד לא בטוח. מפחיד להבין שככל שאנו משוכללים יותר כך אנו פגיעים יותר".
מנהל התיכון אמר ל-ynet כי "במהלך דברי לחיזוק רוחם של תלמידינו, פרצה לדברים דמות עם מסיכה ומאחוריה סמלי חמאס. קטענו את השיחה מיד. זהות הדמות, אמיתית או בדויה, נבדקת. אנחנו נמשיך לתמוך בתלמידינו באופן מאובטח".
4 צפייה בגלריה
"עד היום אין הוראות ברורות ממשרד החינוך". קיש וארז
"עד היום אין הוראות ברורות ממשרד החינוך". קיש וארז
"עד היום אין הוראות ברורות ממשרד החינוך". קיש וארז
(צילום: הדר יואביאן, שלו שלום)
הודעת משרד החינוך אתמול על האיסור להשתמש בזום הגיעה דקות ספורות לאחר שיחה של שר החינוך יואב קיש עם ראשי הרשויות המקומיות והאזוריות - שהתנהלה בזום. לפי ההוראה החדשה, עובדי ההוראה צריכים לעשות שימוש באפליקציית Meet של גוגל, שהשימוש בה מאובטח יותר, דרך חשבון משרד החינוך, לצורך למידה ופעילות חינוכית מרחוק.
ארז מתח ביקורת בריאיון על התנהלות משרד החינוך בנושא הביקורת המקוונות, ואמר כי "היינו מצפים לקבל מהם הוראות ברורות, אנחנו אלו שיוזמים את מה שקורה במערכת החינוך. לצערי הרב, עד היום אין הוראות ברורות ממשרד החינוך".