הצעדה למען החזרת החטופים נמשכת, והבוקר (שישי) יצאו אלפים מלטרון לכיוון ירושלים. הצעדה צפויה להסתיים במוצאי שבת, מול משרד ראש הממשלה בירושלים. אל צעדת משפחות החטופים הגיע בצהריים שר התרבות והספורט מיקי זוהר. חלק מהמשתתפים מחו על הגעתו של השר מהליכוד והשמיעו לעברו קריאות שונות, בין השאר "בושה".
"ידעתי שלא יהיה קל פה ושאספוג צעקות. באתי לומר - נעשה הכול כדי להשיב את כולם הביתה", אמר זוהר למשפחות החטופים שצועדות לירושלים. השר הוסיף: "'שיטת הסלמי' שמנסים להביא עלינו לא נכונה. הצער נורא ואין אפשרות לדמיין את מה שאתם חווים - אבל צריך לגלות אורך רוח. ככל שאנחנו מכים בהם בעוצמה יש לנו סיכוי להחזיר אותם הביתה".

4 צפייה בגלריה
חבר הכנסת צבי סוכות מגורש מצעדת משפחות החטופים
חבר הכנסת צבי סוכות מגורש מצעדת משפחות החטופים
חבר הכנסת צבי סוכות מגורש מצעדת משפחות החטופים
אחד מבני המשפחות אמר לזוהר: "אתה לא יכול לבקש סבלנות. יש שם ילדים וקשישים. יש לי שבעה חטופים במשפחה - וכולם צריכים לחזור, עכשיו. גם אם זה בפעימות - הקבינט צריך להחליט להחזיר אותם עכשיו". השר זוהר השיב לו: "אני לוקח אחריות".
לצעדה ניסה להצטרף גם ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית, אך המשתתפים מחו על הגעתו וקראו "בושה" לעברו. סוכות עזב את המקום בליווי משטרתי. מלשכתו נמסר כי מטה המשפחות ביקש שיגיע - אך "פעילי מחאה תקפו באלימות את חבר הכנסת עד שכוח משטרה הגיע למקום וחילץ אותו לרכבו".
4 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
מיקי זוהר. "ידעתי שלא יהיה קל ושאספוג צעקות"
(צילום: שאול גולן)
"לצערי, פעילי מחאה תקפו אותי באלימות ולא נתנו לי ללכת עד שמשטרה חילצה אותי מהאזור. דווקא בזמן מלחמה בו אנו בחרנו בדרך של אחדות, לצערנו אחרים בחרו להמשיך בפילוג ובשנאה", אמר סוכות. "נפעל לשחרור החטופים בכל הכוח. יש לדרוך על הצוואר של סינוואר ולכתוש את חמאס ללא הפסקה, משא ומתן עם השטן הוא רק כשאין שום ברירה אחרת".
לאחר שזוהר וסוכות גורשו מהצעדה, משפחות החטופים ביקשו לכבד את חברי הכנסת והשרים המגיעים לצעדה: "נציגות המשפחות הודתה לשר זוהר על הגעתו לצעדה, וכל נציג שיגיע יתקבל באופן מכובד. בני המשפחות הודו לשרים וחברי הכנסת שנענו לקריאתם והצטרפו לצעדה ולקריאה לשחרר את כולם עכשיו. המשפחות מבקשות מהמשתתפים לכבד את נוכחות נבחרי הציבור".
4 צפייה בגלריה
צעדת משפחות החטופים והנעדרים
צעדת משפחות החטופים והנעדרים
צעדת משפחות החטופים והנעדרים
(צילום: רויטרס / Ilan Rosenberg)
בני המשפחות והמשתתפים האחרים בצעדה צעדו היום על כביש 1 בדרך לירושלים, כשהם אוחזים בתמונות החטופים המוחזקים ברצועת עזה, ולובשים חולצות עם הכיתוב "מחזירים את החטופים עכשיו". ההמונים קראו לממשלת ישראל ולארגון הצלב האדום "לעשות את העבודה שלהם".
לאורך תוואי הצעדה הציבו אזרחים דוכני אוכל ושתייה. לאירוע הצטרף שגריר גרמניה בישראל, שטפן זייברט, שאמר לנוכחים: "מהיום הראשון היינו בקשר קרוב עם הרבה משפחות שיש להן חטופים בעזה, במיוחד כמובן אזרחים גרמנים אבל לא רק. אנחנו איתכם בליבנו ובמחשבותינו מאז 7 באוקטובר. אנחנו מרגישים את הכאב שאתם ומשפחותיכם מרגישים, אנחנו מתפללים ומקווים כל היום וכל הלילה לשחרור כל החטופים. כולם חייבים לחזור בריאים ובטוחים".
4 צפייה בגלריה
צעדת משפחות החטופים והנעדרים יוצאת מלטרון
צעדת משפחות החטופים והנעדרים יוצאת מלטרון
על כביש 1, בדרך לירושלים
(צילום: רוני גרין שאולוב )
האלפים צועדים לירושלים ברקע הפרסומים שהמגעים לעסקת חטופים מתעכבים. על פי הדיווחים מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר עדיין נמצא בנתק מוחלט. הוא "נעלם" למתווכים הקטארים, וטען שכל עוד צה"ל פועל בבית החולים שיפא הוא לא יכול לנהל משא ומתן עם ישראל.
בתוך כך, בצהריים דיווחה רשת "אל-ערביה" הסעודית על "התקרבות" לעסקת שחרור חטופים שתכלול גם הפסקת אש ברצועת עזה למשך שלושה ימים. לפי הדיווח, במסגרת העסקה ישוחררו 50 חטופים, נשים וילדים, משבי חמאס, וישראל תשחרר מצדה 50 נשים וקטינים מבתי הכלא שלה.