אלפי בני אדם יצאו הבוקר (שישי) מלטרון ליומה הרביעי של הצעדה למען החזרת החטופים, המתקיימת על כביש 1 וצפויה להסתיים במוצאי שבת מול משרד ראש הממשלה בירושלים. בני המשפחות והמשתתפים האחרים אוחזים בתמונות החטופים המוחזקים ברצועת עזה, ולובשים חולצות שעליהן הכיתוב "מחזירים את החטופים עכשיו". הם קוראים לממשלת ישראל ולארגון הצלב האדום "לעשות את העבודה שלהם".
לאורך תוואי הצעדה הציבו אזרחים דוכני אוכל ושתייה. באירוע משתתף שגריר גרמניה בישראל, שטפן זייברט, שאמר לנוכחים: "מהיום הראשון היינו בקשר קרוב עם הרבה משפחות שיש להן חטופים בעזה, במיוחד כמובן אזרחים גרמנים אבל לא רק. אנחנו איתכם בליבנו ובמחשבותינו מאז 7 באוקטובר. אנחנו מרגישים את הכאב שאתם ומשפחותיכם מרגישים, אנחנו מתפללים ומקווים כל היום וכל הלילה לשחרור כל החטופים. כולם חייבים לחזור בריאים ובטוחים".
זייברט הבטיח ש"אנחנו עובדים למען זה ברמה הפוליטית וברמה הדיפלומטית ואנחנו מבקשים מכם לשמור על התקווה. זה נפלא לראות אתכם כאן היום, מאוד מרשים. אנחנו איתכם בליבנו ובמחשבותינו - זה נכון לגביי ולגבי שגרירות גרמניה, וזה נכון גם באשר לממשלת גרמניה".

2 צפייה בגלריה
צעדת משפחות החטופים והנעדרים יוצאת מלטרון
צעדת משפחות החטופים והנעדרים יוצאת מלטרון
צעדת משפחות החטופים. קריאות לצלב האדום
(צילום: רוני גרין שאולוב)
עזריאל חוטר, שכמה קרובי משפחתו נחטפו ב-7 באוקטובר: "כל מה שאנחנו מבקשים זה שהצלב האדום והממשלה יתייחסו אלינו. צריך להפעיל לחץ בינלאומי מטורף. אם לא - הכל מתפרק. אני רוצה לשמור על קו נקי ולא מתלהם. רק תעשו את העבודה שלכם. לא ייתכן שיש מו"מ וזה יוצא בעיתון. זה אכזרי לא לערב את המשפחות".
יואב אנגל, שבנו אופיר נחטף מבית חברתו בבארי לשם נסע לסוף שבוע, צעד עם אימה של החברה נירה שרעבי. "פשוט הוציאו אותם מהבית וחטפו אותם, ומאז 42 ימים אנחנו לא יודעים איפה הם", אמר. "אנחנו דורשים מהממשלה להחזיר אותם עכשיו. עד שהילדים לא בבית – הממשלה לא עשתה כלום. כל 120 חברי הכנסת צריכים לקחת בחשבון מרגע שהם קמים בבוקר ועד שהם הולכים לישון שכל 239 החטופים על הידיים ועל הראש שלהם".
שרעבי הוסיפה: "אנחנו רוצים שהממשלה תעשה יותר מזה. אנחנו רוצים עכשיו להחזיר אותם". על המשתתפים אמרה: "זה העם שלנו, זו התמיכה שלנו, זו התקווה שלנו. הם יחזרו בזכות העם הזה".
2 צפייה בגלריה
שגריר גרמניה בצעדת משפחות החטופים והנעדרים יוצאת מלטרון
שגריר גרמניה בצעדת משפחות החטופים והנעדרים יוצאת מלטרון
שגריר גרמניה שטפן זייברט בצעדת המשפחות
(צילום: רוני גרין שאולוב)
קרוב משפחתה של עדינה משה הנמצאת בידי חמאס אמר ל-ynet: "התחושה היא שכל עם ישראל תומך בנו וכולם מוכנים לקבל החלטות קשות כדי שהממשלה תחזיר את כולם הביתה. בכל מקום רואים את כמות האהבה שמורעפת עלינו מכל שכבות האוכלוסייה. כולם בעד להחזיר את החטופים מיד וללא כל תנאים. אנחנו בעד כל עסקה שתהיה".
מהמשטרה נמסר כי ברקע הצעדה יהיו שינויים נקודתיים בהסדרי התנועה על כביש 1 היום ומחר, וצפויים עומסי תנועה לנוסעים לירושלים לפני כניסת השבת, על כן מומלץ לציבור להיערך בהתאם – להקדים את נסיעתם לבירה או לחלופין לנסוע בכביש 443. "משטרת ישראל מחבקת את משפחות החטופים, מייחלת ומתפללת יחד עם כל עם ישראל לשובם הביתה בריאים ובמהרה", נמסר. "המשטרה פועלת ותפעל לאבטח את הצועדים בכדי שיגיעו ליעדם בבטחה".
בינתיים המגעים לעסקת חטופים מתעכבים. מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר עדיין נמצא בנתק מוחלט, ובמקביל אומרים קצינים בכירים בצה"ל המנהלים את המערכה בדרום כי התנהלותו עלולה לעכב את המשך התמרון ברצועה, ולכן אסור לאפשר לו להתל בנו. על פי הדיווחים, סינוואר "נעלם" למתווכים הקטארים, וטען שכל עוד צה"ל פועל בבית החולים שיפא הוא לא יכול לנהל משא ומתן עם ישראל.