בקריית מוצקין נותרו קלפיות בודדות לספור, ובינתיים נרשם כמעט שוויון בין ראש העיר חיים צורי - שהסתבך בפלילים, לציקי אבישר. המעטפות הכפולות - ובמרכזן קולות החיילים, שטרם נספרו - יכריעו.
3 צפייה בגלריה
חיים צורי
חיים צורי
מחכה לקולות החיילים. חיים צורי
(צילום: נחום סגל)
מטעם מטה הבחירות של חיים צורי נמסר: "חיים צורי הוא מותג. אין אדם בארץ שלא יודע מיהו חיים צורי, מראשי הערים הטובים בישראל, אחד כזה שעולים אליו לרגל. יזם בנשמה שהפך את קריית מוצקין לאחת הערים הנחשבות בישראל. תושבי קריית מוצקין שוב הפגינו אהבה ענקית כלפיו. זה מרגש ומעצים את מנהיגותו האהודה של צורי בעיר שבה נולד וגדל, ולמען התושבים שהוא כל כך אוהב. אנו מאמינים ושואפים כי לאחר ספירת קולות החיילים יובהר הניצחון של צורי באופן מוחלט". מטעמו של ציקי נמסר: "אל יתהלל חוגר כמפתח, יש עוד את קולות החיילים".
צורי, מוותיקי ראשי העיר בישראל, מואשם בבית המשפט המחוזי בחיפה בעבירות שחיתות. רק ביום שני האחרון נעתר בית המשפט, לבקשת ynet וכלי תקשורת נוספים, והסיר את צו איסור הפרסום הנוגע לטענתו של צורי על אופן התנהלות הפרקליטות, ובקשתו להורות על ביטול כתב האישום ופתיחת חקירה משטרתית בנושא.
לאחר הסרת הצו, הותר לפרסום כי בפני שני שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה, הוגש מסמך מזויף לכאורה הנוגע "לפלט שיחות טלפון" של בכיר בפרקליטות המדינה עם קרוב משפחתו של המתלונן הראשי בתיק נגד צורי, אבישר, שהוא כאמור גם יריבו הפוליטי המר.
צורי, שהושעה מתפקידו לאחר שהוגש נגדו כתב האישום, נאשם בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט, קבלת דבר במרמה ופגיעה בפרטיות.
3 צפייה בגלריה
הבחירות המוניציפליות בצפת
הבחירות המוניציפליות בצפת
יוסי קקון
(צילום: אפי שריר)
3 צפייה בגלריה
הבחירות המוניציפליות בצפת
הבחירות המוניציפליות בצפת
שוקי אוחנה
(צילום: אפי שריר)
ובינתיים בצפת, לאחר ספירה של 98% מהקולות, יש מהפך. יוסי קקון זכה ב-51.3%, ראש העיר המכהן שוקי אוחנה עומד על 41.4%.
הציבור החרדי בעיר, המהווה כמחצית מהתושבים, היה מאוחד הפעם סביב קקון, שביקש להדיח את אוחנה, המסיים כעת קדנציה ראשונה בתפקיד. המשמעות: ייתכן שבעיר בת אלפי השנים ייבחר לראשונה ראש עיר חרדי.