אחרי הדיווחים הכוזבים על כך שבית החולים בעזה נפגע מתקיפה ישראלית, ראש האופוזיציה יאיר לפיד קיים היום (חמישי) תדרוך באנגלית לכתבים זרים בישראל והפציר בהם לדווח מידע אמין.

"כשאתם יודעים שיש צד אחד שמשקר וצד אחד שעושה כל מאמץ לבדוק את העובדות, המינימום שאפשר לדרוש הוא שלא תתנו במה בלתי מוגבלת לשקרים", אמר לפיד, "שתחשדו, שתיזהרו, שתתנו לנו הזדמנות הוגנת וזמן סביר לבדוק את העובדות".
בתדרוך השתתפו כתבים מכלי תקשורת ממדינות שונות ובהן ארה"ב, אנגליה, גרמניה, צרפת, איטליה, ברזיל והודו. ראש האופוזיציה הציג לכתבים מצגת ובה פירוט של שיטת הפצת השקרים של חמאס.
הכותרת
שיטות של חמאס ומלחמת גרסאות: הקרב הישראלי על ההסברה
20:33
3 צפייה בגלריה
ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתדרך כתבים זרים
ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתדרך כתבים זרים
ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתדרך כתבים זרים
(צילום: מוטי קמחי)
"אנחנו ביום ה-13 של מלחמה שנכפתה עלינו, שלא רצינו בה, שאין לנו ברירה אלא לנצח בה", המשיך לפיד, "אנחנו לא יצאנו למלחמה הזו כנקמה, לא יצאנו בשביל לסגור חשבון, אלא מפני שאי אפשר לחיות ככה. אני רוצה להזכיר לכם: הזוועות של ה-7 לאוקטובר אינן קשורות לסכסוך הישראלי-פלסטיני. הן לא חלק מהמאבק להקמת מדינה פלסטינית. לחמאס אין שום עניין בזה. בדיוק כמו אל-קאעידה ודאעש, הם לא רוצים להגיע לשום הסכם עם אף אחד. הם רוצים להרוג יהודים בגלל שהם יהודים, נוצרים בגלל שהם נוצרים, ומוסלמים מתונים בגלל שהם מוסלמים מתונים.
"הם הרגו 260 צעירים שהלכו לפסטיבל מוזיקה, פשוט כי זה מה שהם אוהבים לעשות. המעניין והמחריד לגלות כמה מהר העולם עבר על זה לסדר היום. העולם העניק לישראל בקושי שבוע של זעזוע והשתתפות בצער, ומיד חזר לתקוף אותנו על כך שאנחנו מגינים על עצמנו".
3 צפייה בגלריה
בית החולים אלמעמדאני  ברצועת עזה בבוקר שלאחר שיגור רקטה כושל
בית החולים אלמעמדאני  ברצועת עזה בבוקר שלאחר שיגור רקטה כושל
בית החולים ברצועת עזה בבוקר שלאחר שיגור רקטה כושל
אחר כך פנה לפיד לכתבים ואמר: "יש לי שאלה אחת אליכם, ובעצם בשביל השאלה הזו התכנסנו - האם אתם חושבים שארגון שאין לו בעיה לשחוט תינוקות, לשחוט נשים בהיריון ולחטוף ילדה אוטיסטית בת 14 עם הסבתא בת ה-80 שלה - הוא ארגון שתהיה לו בעיה לשקר? מפני שמכל העיוותים של הימים האחרונים, העיוות הנורא ביותר הוא האיזון. חלק גדול מהתקשורת העולמית מציע בימים אלה לצופים ולקוראים שלו תמונה מאוזנת. הוא מביא את גרסאות שני הצדדים במידה שווה - את גרסתה של מדינה דמוקרטית, ואת גרסתו של ארגון טרור רצחני. החמאס משקר כדרך חיים. הם רוצחים את הילדים שלנו, ואומרים שזו אשמתנו. הם רוצחים את הילדים שלהם, ואומרים שזו אשמתנו. הם משתמשים באנשים שלהם כמגן אנושי, יורים בהם כשהם מנסים לברוח, ומכסים על כל זה באמצעות כמות אדירה של פייק ניוז".
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד בתדרוך לתקשורת הזרה
יאיר לפיד בתדרוך לתקשורת הזרה
כמות אדירה של פייק ניוז. יאיר לפיד בתדרוך לתקשורת הזרה
(צילום: מוטי קמחי)
עוד המשיך לפיד לומר: "מעולם לא היה ניצול ציני ומחריד יותר של חופש הביטוי כדי להפיץ שקרים. הטענה שלי היא שאין לתקשורת את הזכות לטעון שהיא רק מביאה לנו את שני הצדדים. זוהי פחדנות ערכית ועצלנות מקצועית. זה עלבון לקורבנות, גם לקורבנות הפלסטינים. אין לי בעיה שתהיה ביקורת על ישראל, אבל כשאתם יודעים שיש צד אחד שמשקר וצד אחד שעושה כל מאמץ לבדוק את העובדות, המינימום שאפשר לדרוש הוא שלא תתנו במה בלתי מוגבלת לשקרים. שתחשדו, שתיזהרו, שתתנו לנו הזדמנות הוגנת וזמן סביר לבדוק את העובדות. אני בא מעיתונות. אני לא חושד בכם שאתם רוצים לשרת את הרוע, אבל זוהי התוצאה. מה שקורה פה בימים האחרונים הוא לא פחות מנורא. ישראל מנסה להגן על עצמה. אנחנו לא יכולים לחיות ככה. אנחנו לא יכולים לבקש מהילדים שלנו לחיות ככה".
לסיום אמר לפיד לכתבי התקשורת הזרה כי "אם התקשורת הבינלאומית היא אובייקטיבית - היא משרתת את החמאס. אם היא מביאה את שני הצדדים - היא משרתת את החמאס. אם היא מייצרת סימטריה בין סבל לסבל, בלי לבדוק טוב טוב מי גרם לסבל - היא משרתת את החמאס. אני יודע שאתם לא מתכוונים לזה, אבל זוהי התוצאה והגיע הזמן לשנות את זה. אנחנו נשמח לעבוד אתכם בכל צורה שתבחרו כדי להבטיח שהדרך שבה העימות הזה מסוקר תשתנה".