החקירות במשטרה הצבאית והבדיקה במחלקה לחקירות שוטרים בנוגע למותו של יובל קסטלמן, שנורה למוות על-ידי חייל מילואים בזירת הפיגוע בירושלים בנובמבר, נמשכות. במשפחתו של קסטלמן מאוכזבים מהתנהלות הבדיקה של מח"ש נגד השוטרים, אבל נותנים אמון מלא בחקירה המתנהלת במשטרה הצבאית, הנעזרת במשטרת ישראל.
2 צפייה בגלריה
יובל דורון קסטלמן ז"ל, שנורה בשוגג על ידי חיילי צה"ל  יובל קסטלמן שוכב על הכביש לאחר שהוציא את הארנק להציג את תעודת הזהות
יובל דורון קסטלמן ז"ל, שנורה בשוגג על ידי חיילי צה"ל  יובל קסטלמן שוכב על הכביש לאחר שהוציא את הארנק להציג את תעודת הזהות
קסטלמן והתיעוד שלו על הקרקע שניות אחרי הירי בירושלים
(באדיבות המשפחה)
אביו של יובל קסטלמן, משה, אמר ל-ynet: "לגבי החקירה ומשפטו הצפוי של היורה בבית הדין הצבאי, אנחנו נותנים אמון מלא בפרקליטות הצבאית. הם עושים את כל מה שנדרש. יש כרגע עומס על המכון הפתולוגי, אבל מצד שני חשוב מאוד שהדו"ח שייצא יהיה דו"ח מקיף ומבוסס. לכן אם צריך לחכות עוד קצת, אז מבחינתנו זה בסדר גמור".
באשר לבדיקה במח"ש של התנהלות המשטרה לאחר האירוע אמר האב השכול: "אנחנו מאוד מאוכזבים. אנחנו מבינים שזה נעשה בצורה מאוד שטחית, למרות שהייתה הנחיה של פרקליט המדינה לבצע חקירה. למעשה התבצעה סוג של בדיקה. למיטב ידיעתנו, השוטרים המעורבים אפילו לא נחקרו. זה לא רק הדו"ח השקרי לטענתנו והמזכר שהוציא אותו קצין בדרגת רב-פקד, אלא כל ההתנהלות. זה שלא היה שום גורם שהודיע לנו. יובל שכב בבית חולים כאלמוני במשך שעות. אחר כך הודיעו לנו שאין חקירה מיד עוד לפני שידעו מה קורה. שחררו כבר הודעה כזאת שלא תהיה חקירה, אחר כך שינו את ההודעה. זה מאוד תמוה, ואנחנו מרגישים שיש פה ממש סוג של כיסוי ואנחנו מאוד כועסים על זה".
אחיו של יובל, שקד, אמר: "קיבלנו רמיזות שהחקירה של מח"ש לא הולכת כרגע לכיוון של חשד פלילי. לא יודע איך זה מסתדר עם העובדות ועם הדברים שאנחנו בעצמנו הבאנו להם. בפעם אחרונה שדיברתי עם החוקר ושאלתי אותו הבנתי שאף שוטר לא נחקר באזהרה בסיפור הזה".
2 צפייה בגלריה
אביעד פריג'ה החשוד בירי יובל קסטלמן בבית הדין הצבאי בבית ליד
אביעד פריג'ה החשוד בירי יובל קסטלמן בבית הדין הצבאי בבית ליד
אביעד פריג'ה
(צילום: יאיר שגיא)
ביחס לחקירה נגד החייל היורה אמר שקד: "אנחנו יודעים שהם מחכים לכל דו"חות המעבדה. גם לדו"ח הנתיחה וגם לדו"חות הבליסטיים. נאמר לנו שהמכון עובד בעומס מאז 7 באוקטובר וזה בעדיפות. במח"ש אמרו כי במחלקה לחקירות שוטרים לא נפתחה חקירה, אלא בדיקה, וכי כך הנחה פרקליט המדינה".
קסטלמן נהרג במהלך פיגוע בירושלים ב-30 בנובמבר. שני מחבלים פתחו בירי ביציאה מהעיר ורצחו שלושה עוברי אורח. קסטלמן שעבר במקום עם מכוניתו והיה חמוש, הסתער על המחבלים, פתח באש והצליח לנטרל לפחות אחד מהם. הוא נורה בשוגג למוות על ידי אביעד פריג'ה, חייל מילואים, וזאת למרות שצעק "אני ישראלי, אל תירו", ואף זרק לעברו את תעודת הזהות שלו. פריג'ה נעצר, שוחרר תחילה למעצר בית ובהמשך שוחרר גם ממעצר הבית ללא תנאים מגבילים.
המשטרה ספגה ביקורת קשה על ההתנהלות באירוע. רק אחר הצהריים המשטרה יידעה את משפחתו של קסטלמן על דבר האירוע, ורק בערב באמצעות התקשורת התברר כי הוא ירה במחבלים - ונורה למוות בשוגג על ידי ישראלי. בעקבות כך פרקליט המדינה עמית איסמן הורה למח"ש לפתוח בבדיקת התנהלות צוות החקירה המשטרתי.