חודשיים וחצי לאחר שהוקפצו ממש עם תחילת המלחמה, חיילי חטיבת הצנחנים יצאו היום (רביעי) לראשונה להתרעננות של כמה ימים בעיר הבה"דים בנגב. החיילים צפויים לישון בבסיס, ולא לשוב הביתה בימי ההתרעננות. ההורים שדאגו לשלומם ויצאו למאבק תקשורתי על מנת להשיב את הקשר עם ילדיהם, נשמו היום לרווחה למשמע הבשורה.
4 צפייה בגלריה
אלדר טאובר ואימו טלי
אלדר טאובר ואימו טלי
"היה מאוד קשוח לא לראות אותם, לא לשמוע מהם ולא לדעת מה קורה איתם". טלי טאובר עם בנה אלדר
טלי טאובר, אימו של לוחם הצנחנים אלדר טאובר אמרה ל-ynet כי "ב-6:00 בבוקר קיבלנו את הבשורה שהחיילים שלנו יוצאים לחופשה. אנחנו בהתרגשות מטורפת, בהיי מטורף. ייחלנו לרגע שנקבל את ההודעה הזו. היה מאוד קשוח לא לראות אותם, לא לשמוע מהם ולא לדעת מה קורה איתם".
האם הוסיפה כי "בסופו של דבר אלה הילדים שלנו, האוצרות שלנו היקרים לנו מכל. זו הייתה התרגשות מדהימה לשמוע את הקול של הבן שלי ולשמוע שהוא בסדר. פינקו אותם בארוחת בוקר עם מעדנים, שוקו וקורנפלקס, וזה מחמם את הלב ומשמח. הם בעצמם מאוד מתרגשים מכל ההילה שיש סביב ההתרעננות שלהם ומכל המאמצים שההורים עשו כדי שהם יוכלו להתרענן".
הכותרת
בין הסכמי אוסלו למלחמה בדרום | שמעון שיפר
32:11
4 צפייה בגלריה
אלדר טאובר
אלדר טאובר
"מחכים כבר לראות אותם ורוצים שיחזרו מחוזקים". אלדר טאובר
טאובר ציינה גם כי ההורים "מקווים שיאפשרו לנו במסגרת ההתרעננות הזו לראות אותם בבתים. כולם בהכנות להכין להם את האוכל שהם אוהבים. עברנו ממצב רוח נורא ירוד, קשה וקשוח למצב רוח מרומם. מחכים כבר לראות אותם ורוצים שיחזרו מחוזקים".
גדי לנדאו, אביו של הלוחם אריאל לנדאו, התרגש גם כן למשמע הבשורה שבנו חוזר לשטח ישראל. "היו לי ממש דמעות של התרגשות. עבדתי קשה בכל השבועיים האלה כדי ליצור באז כדי שהם ייצאו", ציין לנדאו. "קיבלנו מקודם תמונות מחברה של אחד החיילים שנמצאת בדיוק שם. הם עייפים ומלוכלכים, אבל זו הייתה התרגשות אדירה והיינו עם דמעות בעיניים. הילד שלי התקשר, לא שמעתי ממנו חודשיים. הוא היה נשמע במצב רוח טוב, אבל מצד שני מאוד מאוד עייף. הוא וחבריו צריכים לקבל תחזוקה גופנית, הם לא יכולים להתחיל לאכול מיד. הם ירדו שם במשקל ולא התקלחו יותר מחודש".
4 צפייה בגלריה
אריאל לנדאו וחברו לצוות
אריאל לנדאו וחברו לצוות
"הם היו די מנותקי קשר, אבל ידעו שאבא של לנדאו נלחם בשביל החיילים". אריאל לנדאו (משמאל) עם חברו לצוות
האב הוסיף בהתרגשות: "פתאום לדעת שאתה יכול לישון בלילה כי הוא לא בתוך סכנה זה פשוט מדהים". לדבריו, "ישנתי גרוע מאוד בתקופה הזו. היו חלומות רעים ומחשבות קשות. לפחות כמה ימים תהיה לנו אפשרות לפנק אותו ושיפרוק מה שעבר עליו. הם היו די מנותקי קשר, אבל הם ידעו שאבא של לנדאו נלחם בשביל החיילים". לדברי לנדאו, "אני מניח שהם יחזרו להילחם, אבל בימים כאלה נוכל לנצל את זה למפגש עם המפקדים שיאפשר איזושהי אינטראקציה טובה יותר. כולנו רוצים בטובתם והם באמת גיבורים. זה אזורים מאוד קשים של לחימה".
הורים לחיילים מחטיבת הצנחנים היו מודאגים מכך שילדיהם לא יצאו עד כה להתרעננות אפילו פעם אחת - בניגוד לחיילים מחטיבות אחרות. בנוסף, הקשר שלהם עימם נותק כמעט לחלוטין. הביקורת שנשמעה בשבועות האחרונים הגיעה גם לדובר צה"ל עצמו, דניאל הגרי, שהתייחס לכך בעדכון שנתן לתקשורת. "אנחנו ערים לכל ביקורת", אמר הגרי. "אני באופן אישי מסתכל על זה, לפעמים אני מדבר עם הורים בעצמם. ההורים של הלוחמים והמשפחות שלהם והחיבוק שהם נותנים ללוחמים הוא חלק מרכזי בלחימה".
4 צפייה בגלריה
לוחמי צנחנים בדרכם לארץ
לוחמי צנחנים בדרכם לארץ
"המשפחות והחיבוק שהם נותנים ללוחמים הוא חלק מרכזי בלחימה". לוחמי צנחנים
"שוחחתי על זה עם מח"ט הצנחנים", הוסיף הגרי. "הוא הסביר לי שהפעילות של הצנחנים לא אפשרה יציאה החוצה ושחרור. ובכל זאת, התפקיד שלנו הוא שגם בחטיבת הצנחנים, כמו בחטיבות אחרות – לוחמים ברגע הראשון שאפשר יחזרו הביתה".