כוכבת "האח הגדול" בעונה שעברה גל גברעם מצטרפת לרשימה ההולכת ומתארכת - ומאשימה את סוכן הדוגמניות שי אביטל בהטרדה מינית. היא תקפה את המשטרה ואמרה: "הלכתי להתלונן ושלחו אותי הביתה להגיש תלונה מקוונת. משטרת ישראל, אתם צריכים להתבייש". המשטרה התנצלה על היחס: "תקלה חמורה, נתחקר". גם השר לביטחון פנים עמר בר-לב התנצל: "אירוע רע שלא היה צריך לקרות".
בפוסט שפרסמה באינסטגרם סיפרה גברעם על הגעתה אמש (יום ג') למטה מחוז תל אביב-יפו. "כולם אמרו שאם את יכולה אז תלכי להעיד ותעידי, ואולי סוף-סוף יעשו לבן זונה הזה משהו והגעתי לתחנת המשטרה. הגעתי, באתי לתת את העדות שלי. באתי לתת עוד סיפור שהחרא הזה עשה".
2 צפייה בגלריה
גל גברעם
גל גברעם
גל גברעם
(צילום: מיכה לובטון)
2 צפייה בגלריה
בר זומר שי אביטל
בר זומר שי אביטל
שי אביטל
(צילום: אינסטגרם)
היא אמרה כי בעת שהגיעה וציינה כי ברצונה להגיש תלונה על הטרדה מינית, נשאלה על ידי הפקיד התורן מתי זה קרה. "אמרתי - לפני שנתיים", סיפרה וטענה שהשוטר שאל: "למה באת רק עכשיו?". גברעם הגיבה בפוסט: "מי שמך? מי אתה בכלל? הוא לא אשם, פשוט לא תדרכו אותו. זה רק עוד כשל קטן בתוך המערכת, אבל אני אמשיך".
"עניתי לו - כי פחדתי ועכשיו אני לא מפחדת יותר. והוא שתק", אמרה בדמעות והמשיכה לתקוף את המשטרה. "אמרו לי - יש חוקרת אחת בלילה וזה ייקח עוד שעתיים-שלוש. אתם יכולים לחכות או להגיש תלונה במחשב. באתי, הגעתי עד למקום. צעקתם בכל מקום שפתחתם חקירה מיוחדת. השר לביטחון פנים עומר בר-לב – קראתם לכולנו לבוא להעיד, וזה לא משהו פשוט לעשות. משטרת ישראל, איפה אתם? אתם אמורים להגן עלינו".
"אז פחדתי, לא אמרתי מילה, אבל אני לא יכולה לשתוק", הוסיפה. "אני מצטערת שלא עשיתי את זה קודם. אבל אתם המשטרה, איפה אתם? איפה מפקד המחוז? הגעתי להתלונן ושלחו אותי הביתה או לשלוח תמונה במחשב. איפה היחס למישהי שחוותה משהו? משטרת ישראל, אתם צריכים להתבייש. אם שאלתם את עצמכם איך זה הגיוני ש-20 שנה הבן אדם מטריד סדרתי וכולם שותקים, אז הנה התשובה שלכם. אני הלכתי וגלגלו אותי מכל המדרגות. אתם אמורים לשמור עליי. איך אישה תבוא להתלונן כשאתם מזלזלים בה?".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בתקלה חמורה ולפיכך הנחה מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמיחי אשד, למנות קצין בודק לתחקור האירוע והפקת הלקחים הנדרשים. בנוסף, הנחה לתאם מיידית מפגש של חוקרת מצוות החקירה המיוחד שהוקם במחלק המוסר בימ"ר תל אביב עם מגישת התלונה, ברגישות המתבקשת. צר לנו על התחושה הקשה שנגרמה מאופן הטיפול בכניסה לתחנה ונמשיך לנהל את החקירה ברגישות המתבקשת, על ידי מערך חקירות ייחודי שהוסמך והוכשר לכך".
עוד צוין בתגובה כי ימ"ר תל אביב העמיד שני מספרי טלפון: 050-6437087, 050-6447124, שיהיו זמינים 24/7 לסיוע לקורבנות בתאום הגשת תלונה ביחידה.
השר לביטחון פנים עמר בר-לב מסר: "האירוע שהתרחש הלילה ובו נדחתה הגשת תלונתה של גל גברעם הוא רע ולא היה צריך לקרות. מפכ"ל המשטרה ואני שמנו בראש סדר העדיפויות את השירות שעל המשטרה לתת לאזרח, ובוודאי בנושא הגשת תלונה נגד פגיעה מינית. לכן עם כניסתי לתפקיד התחלנו בצעדים להתמודד עם הנושא ומיניתי יועצת לנושאי מגדר בלשכתי. אני מתנצל בפני גל, ויחד עם המשטרה אאתר את נקודות החולשה ונתקן".
המשטרה חוקרת בימים האחרונים תלונות שהוגשו נגד אביטל בחשד להטרדה ולתקיפה מינית, אחרי שורת עדויות נגדו שהתפרסמו בכלי התקשורת. מאז שידור התחקירים בעניינו עזבו אותו דוגמניות מפורסמות רבות שייצג, והוא עצמו עזב את הארץ. עורך דינו של אביטל, ששי גז, מסר השבוע כי "לא בוצעה שום עבירה פלילית ובידי מרשי ראיות למכביר להוכחה שאין אמת בטענות".
ב-ynet נחשפו בין היתר תכתובות קשות של אביטל משנת 2015, עם סוכנת הדוגמניות המתחרה נורית אורגל. בתכתובות תקף אביטל את אורגל, אחרי שזו עימתה אותו עם טענות על התנהגות בלתי הולמת מול מיוצגות שלה. בין היתר כתב לה אביטל: "כשאני רוצה ל***ן אני אומר שאני רוצה ל***ן", "אם יש מישהי שמוצאת חן בעיניי - תפרגני, בלי לפתוח פה מסריח". אביטל אף כתב לאורגל כי "אני יודע מי אני, וגם המשטרה. בי אי אפשר לפגוע, אני איש יקר לכולם... לקחת ילדות למשטרה ויצא לך אבק. תפנימי טמבלית, אני יפה וחכם ומצליח ועם 3 מיליון שקל בחשבון, מספר אחת בתחום".
אלי סניור וגלעד כהן השתתפו בהכנת הכתבה