שוב עימותים באזור מנזר סטלה מאריס בחיפה, במקביל לאירוע חריג אחר בכנסייה בעיר: כ-30 חסידים מחצרו של הרב ברלנד בישיבת "שובו בנים" הגיעו להתפלל במנזר סטלה מאריס בכרמל הצרפתי, בטענה כי במקום קבור הנביא אלישע.
עם כניסתם, הם נהדפו באלימות אל הרחוב על ידי הנוצרים הקתולים, והעימות הפיזי נמשך גם מחוץ למנזר. במקביל, לכנסייה בשכונת ואדי ניסנאס בעיר נכנס בשעת התפילה אלמוני עם כלב, והוצא מהמקום. צפו בסרטונים.

כוחות ממשטרת חיפה הוזעקו לסטלה מאריס, הפרידו בין הניצים והרחיקו את תלמידי הישיבה - ברובם קטינים - אל האוטובוס שעמו הגיעו. במשטרה אמרו כי פעלו כך "מחשש להפרת הסדר הציבורי ופגיעה ברגשות דת".
משטרת חיפה פתחה בחקירת נסיבות הגעת האוטובוס באופן מאורגן, והודיעה כי צוות שיטור יישאר במקום בשלב זה לשמירת הסדר הציבורי.
ג'עפר פרח, מנהל מרכז מוסאוא, אמר: "בוקר סוער משעות הבוקר בכנסיות בחיפה. בעת תפילת יום ראשון בכנסייה הקתולית מאר אליאס שבשכונת ואדי ניסנאס התפרץ אלמוני עם כלב לכנסייה. המתפללים ביקשו ממנו להתפנות. במקביל הגיעו עשרות חרדים להתפלל במנזר סטלה מאריס שבכרמל הצרפתי. עשרות צעירים הגיעו למקום ומנעו מהם להיכנס להתפלל במקום".


לדבריו, "בציבור הערבי בעיר חושדים שהחרדים ישתלטו על הכנסייה כפי שעשו באתר 'אל-חדר" שנמצא בתחילת רחוב אלנבי, אתר שהיה חשוב לבני כל הדתות ובשנים האחרונות שופץ ומשמש בעיקר לתפילת יהודים. הפרובוקציות במנזר ובכנסייה חוזרות ונשנות בחודשים האחרונים".
עורך הדין רג'א ג'מאל, היועץ המשפטי של המנזר, אמר ל-ynet: "הם באו באוטובוס בכמויות גדולות, נכנסו למרחב הכנסייה וחיפשו פרובוקציות - דבר שהתרענו עליו כל הזמן - והם הצליחו. אני נוסע עם האב של המנזר למשטרת חיפה להגיש תלונות רשמיות. אני חושב שהמשטרה חייבת לעשות עבודה עם הפורעים. הם מעלים כל הזמן את רמת הפרובוקציה. הם בחרו להם מקום כדי לפגוע בדו קיום. אנחנו רוצים לחיות בשלום ובדו קיום והם בחרו להעכיר את המקום הזה, לפגוע בשלום, בחלקה הטובה הזאת, ביסודות שלה. זה חלק מכל מה שקורה בארץ, במדינה".
בחודש שעבר השתתפו כ-300 מחברי הקהילה הנוצרית-קתולית בחיפה, בהם גם יו"ר חד"ש איימן עודה, בעצרת מחאה על הגעתם של חסידי ברסלב להתפלל במנזר סטלה מאריס. הם קראו למשטרה למנוע מהמתפללים להיכנס למקום. "הם מנסים ליצור שנאה וריב, אם הם יגיע לפה - נסלק אותם", איימו.
שבוע לפני אותו כנס עצרה המשטרה תושב חיפה בן 53 בחשד כי תקף חסיד ברסלב וסילק אותו מהמנזר, לאחר שהגיע להתפלל במקום. שבועיים לפני מקרה זה רץ ברשתות החברתיות סרטון שבו נראו החסידים בשטח המנזר, לצד כיתוב בערבית, "עשרות מתנחלים יהודים דתיים נכנסו לרחבת הכנסייה והתחילו להתפלל. זו תוקפנות ופריצה לאחד מהמקומות הכי קדושים לעדה הנוצרית".