2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: דנה קופל)
לאחר שסירב שוב לקחת אחריות על המחדל שהוביל למתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר, במסיבת העיתונאים הראשונה מאז פרוץ המלחמה שבה ענה לשאלות, ראש הממשלה תקף הלילה (בין שבת לראשון) את ראש השב"כ רונן בר וראש אמ"ן אהרון חליוה, בהצהרה שפרסם לאחר חצות. השר בני גנץ, שישב לצדו באותה מסיבת עיתונאים אמש, תקף את נתניהו בחריפות בעקבות הודעתו.
"בניגוד לטענות השקריות, בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס", נכתב בשעה 1:10, בעמוד ה-X (לשעבר טוויטר) והטלגרם של נתניהו.
ראש הממשלה ציין מפורשות את ראשי ארגוני המודיעין ואמר: "להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ"ן וראש שב"כ, העריכו שחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59

2 צפייה בגלריה
אהרון חליווה רונן בר
אהרון חליווה רונן בר
ראש אמ"ן אהרון חליוה וראש השב"כ רונן בר
(צילום: דובר צה"ל, יאיר שגיא)
הרקע להודעה הלילית החריגה של נתניהו הייתה שאלה שנשאל במסיבת עיתונאים על ידי כתב גלי צה"ל. הוא שאל כך: "בחודשים שלפני המלחמה קיבלת מסמכים כתובים מראש אמ"ן חליוה וראש השב"כ בר שמתריעים על סבירות הולכת וגוברת למלחמה. האם זה נכון שלא התייחסת למכתבים ומה הממשלה בראשותך עשתה כדי להיערך טוב יותר למלחמה אפשרית כזו?".
נתניהו ענה כך במסיבת העיתונאים: "המשימה שהגדרתי לצה"ל היא להשמיד את חמאס ולהבטיח שעזה לא תהיה איום על ישראל. התיאור שלך על מה שהיה לפני איננו נכון. אני שומע שאני גם רציתי לחזק את החמאס. בטח שלא רציתי לחזק אותו, אני הובלתי שלוש מערכות נגדו כולל חיסול בכיריו. הפעולות האלו היו משמעותיות. הן החלישו את יכולות חמאס ומנעו ממנו להתחזק. בדיעבד זה לא היה מספיק. עכשיו אנחנו נחושים להשלים את המלאכה, ואנחנו נשלים אותה".
בתגובה להצהרת נתניהו כתב השר בני גנץ: "הבוקר הזה במיוחד אני מבקש לגבות ולחזק את כל גורמי הביטחון וחיילי צה"ל – כולל הרמטכ"ל, ראש אמ"ן וראש השב"כ. כשאנחנו נמצאים במלחמה, מנהיגות צריכה לגלות אחריות, להחליט לעשות את הדברים הנכונים ולחזק את הכוחות באופן שהם יוכלו לממש את שאנחנו דורשים מהם. כל פעולה או אמירה אחרת - פוגעות ביכולת העמידה של העם ובכוחותיו. ‏ראש הממשלה חייב לחזור בו מאמירתו אמש, ולחדול מהעיסוק בנושא".