הלימודים בתיכונים ברחבי הארץ נפתחו כסדרם, לאחר הסכם שהושג בין ארגון המורים לאוצר - אך כבר בפתיחת שנת הלימודים נרשמו כמה אירועים אלימים. בתיכון הרצוג בחולון התרחש הבוקר (ראשון) אירוע חריג, שבמהלכו מורה קיימה שיחה עם תלמידיה, אך אחד מהם הגיע למקום עם מטף כיבוי אש - והתיז לעברה, כפי שניתן לראות בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
תלמיד בתיכון הרצוג בחולון התיז עם מטף על מורה
תלמיד בתיכון הרצוג בחולון התיז עם מטף על מורה
במהלך שיחת פתיחה בתיכון בחולון, תלמיד התיז אבקת כיבוי אש על מורה
(מתוך טיקטוק)
2 צפייה בגלריה
תלמיד בתיכון הרצוג בחולון התיז עם מטף על מורה
תלמיד בתיכון הרצוג בחולון התיז עם מטף על מורה
התלמידים טענו: "זה היה בצחוק, אנחנו שמיניסטים"
מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "הנהלת בית הספר רואה בחומרה רבה את המעשה, והחלה מיידית בטיפול חינוכי ומשמעתי". הם הוסיפו: "מדובר בכיתת שמיניסטים, שבשיעורי הפתיחה ביום הראשון ללימודים השמיעו את השיר 'אלף כבאים', ותוך כדי השיר אחד מהם הוציא מטף אבקת כיבוי אש שקנה מראש והתיז את האבקה לחלל הכיתה. מדובר במטף שעליו רשום 'אבקת כיבוי ידידותית לסביבה ואינה מסוכנת לבני אדם' ולכן מבחינתו ומבחינת התלמידים האחרים היה זה 'מעשה קונדס' שלא סיכן איש". התלמידים מצידם טענו בשיחה עם דניאל עמרם כי "זה היה בצחוק, אנחנו שמיניסטים", וחלקם אף הגיבו על הסרטון: "ריספקט", "פתח את השנה כמו גבר" ו"אין מילים, גאונים".
אירוע אלים נוסף התרחש הבוקר בתיכון עמק החולה בכפר בלום. תלמידי שכבת י"א נקלעו לתגרה אלימה עם תלמידים משכת י"ב - והמשטרה הוזעקה להפריד ביניהם. השוטרים עיכבו לחקירה חמישה תלמידים לחקירה בתחנת קריית שמונה. הם שוחררו לאחר מכן, אך נאסר עליהם ליצור קשר עם המעורבים בתגרה.
בית הספר הוציא הודעה להורים לאחר האירוע, ועדכן אותם בנודע למה שהתרחש. "לצערנו התקיים אירוע אלימות בקרב מספר תלמידים מהחטיבה הבוגרת. הצוות החינוכי היה נוכח במקום וניסה להפריד בין התלמידים, כאשר חלק מהתלמידים לא קיבל את מרותו של הצוות", נכתב בהודעה. "בעקבות האירוע הוחלט להזמין משטרה לאותם תלמידים, ואנו נמשיך לעשות מולם תהליך חינוכי. אנו מבקשים להדגיש כי אלימות ואי-קבלת מרות הם חציית קו אדום.
"ביטחון ובטיחות התלמידים ואנשי הצוות הם בראש מעיינינו ואנו עושים הכול כדי להבטיחו ולתת לתלמידים תחושת מוגנת מיטבית", נכתב. "אנא שוחחו עם ילדכם על ההתנהגות הראויה המצופה". מהמועצה האזורית גליל עליון נמסר כי "אלימות היא בבחינת חציית קו אדום. מקרי אלימות יטופלו בהתאם על-ידי הצוותים החינוכיים, ובשיתוף ההורים".
במהלך הלילה האחרון נרשם אירוע חריג גם בתיכון במועצה האזורית מגידו, שם עשרות שמיניסטים השתכרו וניסו להיכנס לשטח בית הספר. שומר שהוצב בכניסה מנע מהם לעשות זאת, והם המשיכו לעבר המרכז לקשיש של המועצה - שם גרמו נזקים רבים לרכוש ציבורי.
בתיכון במגידו נערכו לאירוע חריג, ובמהלך חופשת הקיץ המנהל שוחח עם התלמידים - וביקש מהם להימנע מהמסורת של בלאגן ביום הלימודים הראשון, אך הם סירבו בטענה כי מדובר במסורת והם לא יישברו אותה. ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי אמר כי "מדובר בהתנהגות חמורה שתטופל במסגרת החינוכית".