סגירת מעגל יוצאת דופן בין המשפחה שאיבדה את בנה באסון ללוחם שנושא את אותו שם: סגן-משנה צור אלפי, צוער בגדוד גפן, מסיים היום (חמישי) בבה"ד 1 קורס קצינים. את תעודת הסיום הוא מתכוון להעניק במחווה יוצאת דופן להדר אלפי, אמו של צור אלפי - הנער שנספה עם תשע נערות נוספות באסון השיטפון בנחל צפית ב-2018. "חשבתי על הבאת התעודה מהיום שהתגייסתי", סיפר הלוחם בריאיון לאולפן ynet.
הנער צור אלפי (17), שלמד בתיכון רבין במזכרת בתיה, התקבל למכינה הקדם-צבאית בני ציון לפני האסון, והיה אמור להתחיל ללמוד בה שנה לאחר מכן. ב-26 באפריל 2018 יצאו תלמידי המכינה משלוחת תל אביב ומועמדים ללימודים בה לטיול גיבוש בנחל צפית ונקלעו בדרכם לשיטפון עז בעיצומו של גשם חריג בעוצמתו לעונה. במהלך החיפושים אחרי הקבוצה אותרו אלפי ותשע נערות ללא רוח חיים.
2 צפייה בגלריה
צור אלפי ז"ל
צור אלפי ז"ל
הנער צור אלפי וסגן-משנה צור אלפי
(צילום: דובר צה''ל)
הלוחם צור אלפי, קרוב משפחה רחוק של הנער, הגיע לשבעה לאחר שבפוסט שפרסם מיד לאחר האסון סיפר כמה הוא והצעיר שנושא שם זהה יכלו להיות חברים ולהסתדר מפני שהם חולקים את אותו עולם ערכים. מאז הקשר בין הצדדים התנתק, אולם לפני כמה ימים התקשר הלוחם לאמו של הנער וסיפר לה על המחווה שהוא רוצה לקיים.
"בשבעה זו הייתה הפעם הראשונה שאנחנו מכירים קרוב משפחה רחוק שגם לו קוראים צור אלפי", סיפרה אמו של הנער שנספה. "אנחנו מתוודעים לקשר משפחתי ולטלטלה העצומה שהאסון העביר גם אותו. זה היה מרגש מאוד לפגוש אותו".
ומה הרגשת כשהבנת מה הכוונה של צור הלוחם? "קודם כל זה היה הלם גדול, מהחיבור של השם המיוחד ומהדמיון ביניהם. זו מחווה מטורפת של פעם בחיים, שאדם מחליט להקדיש דרך שעשה למשפחה שכולה. לא מצאתי את המילים, הייתי צריכה כמה דקות להירגע ולהבין מול מי ומול מה אני עומדת.
"הדבר הראשון היה לחבק את צור ולהיות איתו, להגיד לו שאין נחמה גדולה מזו. לדעת שמישהו הולך בדרך הזו, שהדרך ממשיכה. זו נחמה גדולה מאוד שאדם צעיר בוחר בחירות כאלה. אני יודעת שזה מסלול קשה ודרך שכרוכה במאמץ גדול. לגלות את זה ביום בהיר אחד זה שוק והלם. אפשר להגיד שזו שמחה גדולה שמהולה בעצב גדול".
2 צפייה בגלריה
אסון נחל צפית קורבנות הרוגים הרוגי
אסון נחל צפית קורבנות הרוגים הרוגי
קורבנות אסון צפית
הלוחם עצמו אמר: "בסוף באנו מאותו עולם ערכים והלכנו באותו כיוון של שנה משמעותית במכינה קדם-צבאית ושירות משמעותי בצבא. צור כבר לא יכול, אבל אני כן. אם אני יכול - אז אני חייב".
עוברות ארבע שנים ולא היה קשר. מה גורם לכך להרים את הטלפון? "לא היה קשר, אבל מאז ששמעתי שהדר רצתה שצור יקבל איזושהי תעודה וזה נפל - אמרתי שיש לי פה הזדמנות לעשות משהו שהוא מיוחד בשבילי ובשביל הדר, שאביא לה תעודה עם השם של הבן שלה. אמנם לא היה קשר מעשי, אבל על הרגע הזה של להביא את התעודה מקורס קצינים חשבתי מהיום שהתגייסתי".