מאור ואנונו (42), בעל החומוסייה "חומוס קיטשן" שבמנהטן, לא ידע עד הלילה (בין שישי לשבת) את זהות התוקף שהכה אותו בכלי זכוכית והותיר מתבוסס בדמו על שפת המדרכה - עד שנודע לו כי מדובר ביונתן מימון, עובד הקונסוליה הישראלית בניו יורק. "כשגילתי שמדובר בילד ישראלי - זה כואב הרבה יותר. הוא אפילו לא הסתכל לי בפנים", הוא אמר בשיחה עם ynet. "כשהשוטרים הראו לי תמונות שלו לא היה לי מושג מי זה הבן אדם הזה שהרס לי את החיים. הרבה יותר קשה לקבל את זה שמדובר דווקא בישראלי".
5 צפייה בגלריה
מאור ואנונו
מאור ואנונו
מאור ואנונו, אחרי התקיפה. "הוא לא הפסיק עד ששבר את הבקבוק על הראש שלי"
ואנונו סיפר כי מימון, עובד משלחת משרד הביטחון בניו יורק, הכה אותו לא פעם אחת - בבקבוק וודקה בשווי של 100 דולר. "הוא לא הפסיק להכות עד ששבר אותו על הראש שלי. בהתחלה היינו בטוחים שזה היה איזה הומלס משוגע, אבל אחרי שהבנו איזה בקבוק הוא לקח מהמועדון, הבנו שזה מישהו עם לא מעט כסף", הוא אמר.
לדבריו, הוא יצא למועדון הגוספל באותו לילה כי אחד מחבריו תקלט במסיבה. "זה אחד המועדונים המבוקשים בעיר. הגענו 15 חברים כדי לפרגן לו, אבל ב-3 לפנות בוקר כבר רציתי לחתוך הביתה כי הייתי גמור מעייפות. שתיתי רק שלוש כוסות בתחילת הערב והייתי סאחי לגמרי. בדרך החוצה האינטראקציה היחידה שלי הייתה עם השומרים בכניסה. יצאתי החוצה, הלכתי ארבעה-חמישה צעדים ופתאום אני מקבל מכה ומאבד את ההכרה. הדבר הבא שאני זוכר הוא שאני מתעורר על הרחוב מלא בדם. שלושה אמריקנים באו לעזור לי והזמינו אמבולנס".
5 צפייה בגלריה
מאור ואנונו
מאור ואנונו
מאור ואנונו
5 צפייה בגלריה
מאור ואנונו
מאור ואנונו
הפציעות בידו של ואנונו. "הכאבים נוראיים"
ואנונו הובהל לבית החולים עם דימום מוחי וחתכים בגוף. הוא נזקק ל-13 תפרים בראשו. הוא שוחרר מבית החולים ביום שלישי, אבל חזר כעבור יומיים עם דימומים והקאות. "באמת מצאו עוד סיבוכים. אני עדיין עם דימום במוח ועל מדללי דם כי פוחדים שיהיה לי קריש. יש לי בעיה בראייה בעין ימין ובעיית שמיעה באוזן ימין, וחוץ מזה כאבים נוראיים. אני לא מצליח לישון יותר משעתיים בלילה. הייתי אמור להיות בחופשה בהוואי וביטלתי. הייתי אמור לנסוע לארץ באפריל - ואני כבר לא יודע אם זה יקרה. כל התוכניות השתבשו כי מישהו נפל עליי משום מקום".
ואנונו גר בניו יורק מאז 2005, ואומר שמעולם לא חש מאוים ברחובותיה. עכשיו הוא חושש שהכל עומד להשתנות. "אני לא יודע מה ההשלכות הפסיכולוגיות של התקיפה הזאת, אבל אני מאוד מקווה שאוכל לחזור לשגרה. עוד לא הלכתי ברגל ברחוב, אני רק עולה על המונית לרופא וחזרה הביתה", הוא אמר.
5 צפייה בגלריה
יונתן מימון נאשם בניסיון הרצח
יונתן מימון נאשם בניסיון הרצח
בקבוק הזכוכית בידו של מימון
"אין לי שום סימפטיה לבן אדם הזה. הוא הרס לי את החיים, אבל כן כואב קצת הלב - כי זה ילד בן 24. אני יודע מה הוא הולך להפסיד כל השנים האלה בכלא", אמר ואנונו על מימון, שאם יורשע צפוי לחמש עד 25 שנות מאסר. "ליבי ליבי עם אמא שלו. אני לא מכיר את המשפחה שלו אבל אני מאמין שזה לא משהו שקורה להם כל יום. היה אצלו משהו פנימי שחבוי, ואף אחד לא ידע. להכות שבע פעמים בן אדם זר בלי לראות את הפנים שלו. אפילו לא הסתכל עליי, פשוט הכה. זו סיטואציה הזויה. הם גם לא יכולים להגיד אי-שפיות זמנית, הבן אדם עבר מבדקים, לא מקבלים כל אחד למשרד הביטחון. אני רק מקווה שאבא שלו לא יפעיל עכשיו את הקשרים שלו ויעלים אותו מכאן".
ביום רביעי ואנונו ייפגש עם התביעה בתיק נגד מימון, ועוד לפני כן הוא ייפגש עם עורך דין אזרחי כדי להכין תביעה נגדו. "אני מקווה שהאמת תצא החוצה, ושהוא לא ינסה לסובב את זה. לא היה לי איתו שום דין ודברים. הבן אדם הזה צריך להיות מאחורי סורג ובריח. מישהו כזה צריך להיות בכלא ולא במשרד הביטחון. לחשוב מה היה קורה אם המקרה הזה היה בפנסילבניה - היכן שמותר להיכנס לחנות ולקנות נשק בכל פינה. מה היה מונע ממנו לירות בי ככה? המזל שלי שאני גר בניו יורק ואסור להסתובב עם נשק ברחוב".
לדברי ואנונו, "אני בלחץ כי הוא משוחרר בערבות, בסכום מגוחך יחסית לאשמה בניסיון רצח, בגלל שכנראה שכר עורכי דין טובים. אני חושש שהוא יחפש אותי או שאבא שלו יעשה מה שכל אבא במצבו היה עושה - כלומר יעשה את המקסימום ויוציא אותו מכאן".
5 צפייה בגלריה
יונתן מימון נאשם בניסיון הרצח
יונתן מימון נאשם בניסיון הרצח
יונתן מימון
ואנונו שלל את הטענות שעלו מצד מקורביו של התוקף, כאילו סומם. "זה מועדון היי קלאס, אנשים מחכים חודשים ארוכים כדי להיכנס לשם. זה קהל אקסקלוסיבי עם אנשים שיש להם הרבה מה להפסיד. הם לא יעשו שטויות כאלה. יש גם מצלמות בכל פינה. אמנם נראה שהבן אדם היה על טריפ כי הוא התסובב בלי חולצה ביום שבת קפוא - אבל אף אחד לא סימם אותו. הוא ברח ארבעה ימים כדי ששאריות הסמים ירדו. הוא הרי עובד משרד הביטחון, לא יכול להרשות לעצמו להשתמש בסמים. הם כנראה בונים לעצמם קייס", הוא אמר.
נגד מימון, בנו של מזכיר הממשלה לשעבר ישראל מימון, הוגש כתב אישום בגין ניסיון רצח, אחרי שתקף את ואנונו. מסע האלימות, באמצעות בקבוק זכוכית, לדברי ואנונו - או קנקן זכוכית - כפי שהוגדר בהתאם לרשויות בניו יורק, התרחש ב-26 בפברואר. לפי האישום, מימון שבר חלון של מונית שחלפה במקום, ואז החל בתקיפתו של ואנונו.