דניאל ליפשיץ, נכדה של יוכבד ליפשיץ ששוחררה לפני שבועיים וחצי משבי חמאס, סיפר שסבתו מתאוששת. "היא מתחזקת, מקבלת את הטיפול שהיא צריכה לקבל וחוזרת לעצמה", אמר ליפשיץ בריאיון ל-ynet Live.

סבו של ליפשיץ, עודד, עדיין מוחזק בידי חמאס בעזה. "ברמה הנפשית והרגשית זה תהליך יותר ארוך, אבל גם היא מחכה לסבא ובטח לשאר החטופים שהיו איתה שם, ולכל החטופים", הוסיף ליפשיץ. "זה מצב שממש מדאיג אותה, לא תיארנו לעצמנו ששבועיים לאחר חזרתה עדיין לא נראה פה אף חטוף נוסף".
ליפשיץ סיפר שסבו נזקק לתרופות. "העברנו את רשימת התרופות ואני מקווה שהוא מקבל אותן ואת הטיפול", הוא אמר.
1 צפייה בגלריה
 יוכבד ליפשיץ בבית החולים איכילוב, לאחר ששוחררה משבי חמאס
 יוכבד ליפשיץ בבית החולים איכילוב, לאחר ששוחררה משבי חמאס
יוכבד ליפשיץ בבית החולים איכילוב, לאחר ששוחררה משבי חמאס
(צילום: REUTERS/Janis Laizans)
הכותרת
מי באמת אחראי להשיב את החטופים הביתה?
23:39
הוא האשים את הממשלה שלדבריו לא שמה את נושא החטופים בעדיפות העליונה. "יש הרבה כעס ותסכול", הוא אמר, "לא הרגשנו שהחטופים בראש התעדופים. זה חייב להשתנות, זה צריך להיות הדבר הראשון. הביטחון של מדינת ישראל תלוי בהחזרת החטופים. אנחנו רואים מה קורה היום בעולם, מה קורה בארה"ב, באנגליה, באוסטרליה, ואנחנו מבינים שעל מנת שכל ישראלי יסתובב חופשי בעולם, החזרת החטופים היא הביטחון. למדינה יש את החובה המוסרית להחזיר אותם".
על הדיווחים על העסקה הקטארית לשחרור כ-12 חטופים בתמורה להפסקת אש הומניטרית, אמר ליפשיץ: "צריך לשקול כל עסקה של החזרת כל חטוף, אם יש לנו אפשרות להחזיר כל אחד, אנחנו צריכים להחזיר אותו ולהמשיך להילחם על הבאים אחריו. האור, התקווה, האנרגיה שלנו כמדינה תבוא מהחזרת חטופים, החזרה של כל חטוף.
"אין לנו את כל המידע המודיעיני והטקטי. מי שמקבל את ההחלטות צריך לקבל החלטות. אבל בראש מעייניו צריך להיות רק דבר אחד – כל החטופים חוזרים, וכל חטוף שאפשר להחזיר צריך לעשות את זה", הוא אמר. "רק מניר עוז יש 74 חטופים, אנחנו מדברים על ילדים בין גיל תשעה חודשים לגיל 18. זה טירוף".