4 צפייה בגלריה
העברת הגופה
העברת הגופה
העברת הגופה לפלסטינים, היום
צה"ל אמור היה להחזיר היום (שישי) לפלסטינים את גופתו של אמג'ד אבו סולטאן שנורה למוות לאחר שהשליך בקבוקי תבערה על מכוניות ישראליות בכביש המנהרות ליד ירושלים, אך העביר גופה לא נכונה בשל טעות אנוש.
העברת הגופה תואמה עם הפלסטינים מבעוד מועד באחד המחסומים שליד בית לחם, יחד עם גופה של פלסטינית מהעיירה קבטיה שליד ג'נין, שביצעה פיגוע בירושלים לפני כמה שבועות.
4 צפייה בגלריה
העברת הגופה
העברת הגופה
אמג'ד אבו סולטאן
הפלסטינים הגיעו למקום עם צוותי רפואה, ובליווי אביו של אבו סולטאן כדי שיזהה אותו. הגופה, שנשמרה בתוך שקית פלסטיק אטומה, הועברה לאמבולנס פלסטיני - אולם כשפתחו את השקית האב הודיע כי לא מדובר בבנו.
הפלסטינים החזירו את הגופה לצד הישראלי, והמשרד לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית הודיע כי הוא עוקב מקרוב אחר העניין, והודיע לישראל כי הוא מצפה לקבל את גופתו של אבו סולטאן בהקדם. לאחר הטעות, הגופה של אבו סולטאן תוחזר מחר בשעות הערב.
אבו סולטאן השתתף בהשלכת בקבוקי התבערה כחלק מחוליה שפעלה באזור וסיכנה מכוניות רבות שעוברות באותו ציר מרכזי בדרך לבירה. הוא נורה כשהתכונן להשליך בקבוק תבערה, נפצע - ולמרות הטיפול של הכוח שהוזעק לזירה, מת מפצעיו.
4 צפייה בגלריה
האיזור ממנו השליכו את בקבוקי התבערה
האיזור ממנו השליכו את בקבוקי התבערה
דגל חמאס במקום שממנו נזרקו בקבוקי התבערה
מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בהתאם להנחיית הדרג המדיני, צה"ל פעל היום להחזרת גופתו של הפלסטיני אמג'ד אוסאמה גלאל אבו-סולטאן למשפחתו. במהלך החזרת הגופה התגלה כי מדובר בגופת אדם אחר, ככל הנראה כתוצאה מטעות אנוש בתהליך הזיהוי וההעברה. האירוע יתוחקר לעומק על ידי הגורמים הרלוונטים".