4 צפייה בגלריה
הערר שהגישה המשטרה על העונש של המחבל
הערר שהגישה המשטרה על העונש של המחבל
בקשה המשטרה מהפרקליטות להגיש ערעור על עונשו של מינאוי
חשיפת ynet: המחבל מוחמד מינאוי שתכנן לבצע פיגוע המוני בתל אביב ונתפס אתמול (חמישי) ביפו, אמר בחקירותיו כשהוא נעצר בחודש מאי עם סכין באזור הר הבית בירושלים: "כל יום רציתי להיות שהיד - גם היום וגם מחר". כמו כן, הוא נשאל אם הוא רצה לעשות פיגוע עם הסכין, והשיב: "הלוואי שאני אעשה פיגוע". על אף אמירותיו של מינאוי, גורמים במשטרה טוענים כי הפרקליטות סירבה לבקשתם להגיש נגדו כתב אישום בגין מעשה טרור, מאחר וסברה כי אין די ראויות.
החוקרים שאלו את מינאווי אם הוא היה הורג אנשים, והוא אמר: "רק אנשים שכופרים נגד האלוהים, זה כתוב בקוראן". הוא אף הוסיף: "אם אלה בני הדודים שלי, אני מוותר עליהם". אולם, כשנשאל אם הוא היה מוכן להרוג חפים מפשע, הכחיש בתוקף.
לבסוף, התביעה המשטרתית הגישה נגד מינאוי כתב אישום בגין החזקת סכין ושהייה בלתי חוקית, ובית המשפט הרשיע אותו וגזר את דינו לארבעה חודשים, לאור העובדה שלא היה לו רישום פלילי קודם. מסמך שהגיע לידי ynet חושף כי המשטרה, שביקשה מבית המשפט עונש מאסר של 10 חודשים, פנתה אל פרקליטות מחוז ירושלים וביקשה מהם לערער על קלות העונש. אולם, לפי מקורות במשטרה, הפרקליטות סירבה להגיש ערעור.

4 צפייה בגלריה
מעצר חשודים
מעצר חשודים
"השוטרים זיהו אדם חשוד, פנו אליו והוא היה דרוך". אנשי היס"מ עם מינאוי אחרי המעצר
4 צפייה בגלריה
הרובה
הרובה
תת-המקלע שנמצא בתיק
(צילום: דוברות המשטרה)
מינאוי, שוהה בלתי חוקי משכם, נעצר אתמול על ידי צוות יס"מ של משטרת מחוז תל אביב בכיכר השעון ביפו ובתיקו נמצאו תת-מקלע מסוג קרלו ושני מטעני חבלה. לאחר מכן, הוא הועבר לחקירת שב"כ, אחרי שבתחקור הראשוני אמר לשוטרים: "באתי לבצע פיגוע במקום עם הרבה אנשים בתל אביב". בנוסף למינאווי, נעצרו שניים בחשד שסייעו לו - אחיו שנתפס כשהוא מנסה להיכנס לשכם מישראל במחסום חווארה, ואדם נוסף שנתפס בתל אביב.
גורם במשטרה סיפר על המעצר: "השוטרים זיהו אדם חשוד, פנו אליו והוא היה דרוך. מצאו אצלו נשק קרלו תקני ולא מאולתר, בלי בעיות של מעצורים. הסיכון היה מאוד גבוה. יש הרבה התרעות בתקופה האחרונה, מאז הפיגוע בבקעת הירדן העסק התחמם". המפכ"ל יעקב שבתאי הגיע גם כן לזירה בעקבות המעצר החריג, והמשטרה מסרה כי לוחמי היס"מ של מחוז תל אביב "מנעו אסון". בשב"כ בוחנים אם למינאוי יש שיוך ארגוני כלשהו, על רקע המתיחות הביטחונית הגואה בשטחים.

בשבועות האחרונים אירעו כמה פיגועים וניסיונות פיגועים באזור יהודה ושומרון ובקעת הירדן, האחרון שבהם אתמול בלילה - אז המחבל היתאם האני מובארק (17) ניסה לתקוף חייל בפטיש וסכין ונורה למוות. נתוני שב"כ מצביעים כי חודש אוגוסט האחרון היה אלים במיוחד בגזרת איו"ש, עם עלייה משמעותית במספר הפיגועים - אך מנגד, בירושלים ובתחומי הקו הירוק חלה ירידה באירועים הביטחוניים.
פרקליטות מחוז ירושלים מסרה בתגובה: "חומר הראיות בתיק החקירה שהובא בשעתו בפני הפרקליטות לא ביסס מעבר לספק סביר תשתית ראייתית לביצוען של עבירת טרור או עבירה אחרת שבסמכות הפרקליטות על ידי הנאשם, ועל כן התיק הופנה לטיפול התביעה המשטרתית שהגישה כתב אישום כנגדו בעבירות שבסמכותה".
"הנאשם הורשע בעבירות של שהייה בלתי חוקית, החזקת סכין והפרעה לשוטר ונגזרו עליו ארבעה חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס. אף שהעונש שנגזר עליו נמוך מהעונש שהמדינה עתרה לו אין מדובר בעונש חריג שעומד באמות המידה להגשת ערעור על קולת העונש".
השתתפו בהכנת הכתבה: עינב חלבי ואלישע בן קימון
פורסם לראשונה: 23:02, 08.09.22