ברקע דבריה של נחמה תאנה, שהתלוננה כי הרב צבי טאו, נשיא ישיבת הר המור ואחד הרבנים הבולטים והמשפיעים ביותר, תקף אותה מינית לפני עשרות שנים, סיפרה הבוקר (שני) המתלוננת השנייה, דורית, לאולפן ynet: "בערך חודש-חודשיים אחרי שזה קרה הלכתי למשטרה, זרקו אותי מכל המדרגות".
לדבריה, "אחרי שניים-שלושה משפטים שסיפרתי במשטרה, אמרתי 'תגידו, אתם לא כותבים שום דבר?'. היה בלוק נייר לפנינו. אמרו לי 'אוקיי, אז מה שמך? מה תעודת הזהות שלך? איך קוראים לו?', איך שאמרתי את המילה 'הרב', ישר אמרו לי 'את לא מתביישת? קוראים לזה לשון הרע, תעופי מפה. רב אף פעם לא יעשה דבר כזה'".
2 צפייה בגלריה
ראיון עם דורית שהתלוננה נגד הרב טאו
ראיון עם דורית שהתלוננה נגד הרב טאו
"החליט בעצמו שהוא גדול". דורית
(באדיבות חדשות 13)
התעמת איתו אחרי שזה קרה? "אתה לא מכיר את צבי טאו, הוא יכחיש את הכול. לדעתי הוא לא ילך לחקירה. דיברתי עם ידיד טוב שלי, שהוא גם במקרה רב, והוא אמר לי 'את הרי מכירה אותו, הוא לעולם לא יתנצל. הוא לא מכיר את המילה 'סליחה', מבחינתו הוא תמיד צודק, לא משנה מה ואיך'".
היא הוסיפה: "אין לו הסמכה לרבנות, הוא החליט בעצמו שהוא גדול. זה בן אדם שרואה בנשים חפץ שהתפקיד שלהן הוא לבשל ולכבס. אפשר להשתמש בהן ואחר כך לזרוק אותן - זו תפיסת עולמו. ככה הוא התנהג אז, וככה הוא מתנהג גם היום".

מה את רוצה להגיד לחסידים שלו, לתלמידים שלו שמסרבים להאמין? "בזמנו לא היה לי למי ולאן ללכת. היום יש הרבה מאוד תמיכה בנושא, גם המשטרה מתנהגת אחרת לגמרי. הדברים השתנו".
לדבריה, "אני מבקשת מכולם: אם דבר כזה קורה בניגוד לרצונכם - וגם אם זה בן אדם מפורסם - תקומו, תלכו להתלונן, חייבים לעשות לזה סוף. אי אפשר אחרת".
2 צפייה בגלריה
הרב טאו
הרב טאו
הרב טאו
(צילום: עמית שאבי)
הפרשה החלה בפוסט שפרסמה תאנה בפייסבוק בחודש אוגוסט האחרון, ובו טענה שטלטלה את החברה הדתית: "הרב טאו פגע בי מינית בתור קטינה". תאנה, בת 38, גרושה ואם לחמישה, העידה כי מדובר היה ב"פגיעה ממושכת" ותיארה את האירועים כ"סיפורי זוועות". היא הוסיפה וטענה: "כשניסיתי להשמיע את הקול שלי הוא איים עליי".
אתמול האשימו בני משפחתה של תאנה כי קיבלו "איומים מרומזים" מצדו של הרב, וטענו כי יש נשים נוספות שנפגעו על ידו. המשפחה הוסיפה כי "יש לנו תיעוד של שיחה עם אחת מהן שנמצאת בקשר עם עוד שתי נפגעות. מעבר לכך קיים מידע נוסף שאנחנו לא יכולים להתייחס אליו כרגע. אנחנו מבקשים מאנשים לשתף. בואו ניצור מרחב בטוח עבור נפגעות. זה הכוח שלנו כחברה".