על רקע הפסקת האש שצפויה להיכנס לתוקף מחר (שישי) ב-07:00 בבוקר, נרשם יום לחימה אינטנסיבי נוסף מול חיזבאללה בצפון. עד השעה 18:00 ארגון הטרור לקח אחריות על לא פחות מ-22 אירועי ירי לעבר אתרים, מוצבים ויישובים הסמוכים לגבול - מספר שיא מתחילת המלחמה. בתגובה, לאורך היום צה"ל תקף יעדי חיזבאללה באמצעות מטוסי ומסוקי קרב, טנקים ופצמ"רים מדויקים.

מדובר בעלייה משמעותית במספר לקיחות האחריות של חיזבאללה על ירי לצפון, בהשוואה לימים קודמים ובכלל מתחילת הלחימה בגזרה הצפונית, כשעד כה השיא עמד על 13. ניתן להניח כי מבחינת חיזבאללה מדובר בתגובה לחיסול חמשת פעילי הארגון אמש בעיירה בית יאחון, וביניהם עבאס מחמד רעד, בנו של יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, מוחמד רעד. עם זאת, חיזבאללה לא פרסם בהודעותיו כי הירי לשטח ישראל מבוצע בתגובה לחיסול.
בשעות הבוקר הארגון לקח אחריות על ירי 48 טילים לעבר בסיס עין זיתים שבאזור צפת. רשת לבנונית פרסמה בהמשך מפי מקור ביטחוני כי פריטי יירוט של טילי כיפת ברזל, ששוגרו כדי להתמודד עם המטח מלבנון, נפלו בעיירות הלבנוניות א-רמיש, אל-יארון ועין אבל.
דובר צה"ל פרסם כי מטוסי ומסוקי קרב תקפו תשתיות טרור ואתרים לשיגור רקטות של חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים. בין היתר, הכוחות השתמשו בפצצת המרגמה המונחית מסוג "עוקץ פלדה", לתקיפת תשתית חיזבאללה. בנוסף, הכוחות תקפו באמצעות מסוק קרב, כלי טיס מאויש מרחוק וטנקים - חוליית מחבלים ששיגרה טיל נ"ט לעבר מרחב בירנית ואת עמדת המשגר שממנה ביצעו את הירי.
הכותרת
או"ם-שמום: למה הארגונים הבינלאומיים נגדנו?
25:22
5 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בגבול לבנון
תקיפות צה"ל בגבול לבנון
תקיפות צה"ל בדרום לבנון
(צילום: jalaa marey / AFP)
5 צפייה בגלריה
תקיפה ישראלית של פרויקט חקלאי באל-חמאמס מזרחית למטולה
תקיפה ישראלית של פרויקט חקלאי באל-חמאמס מזרחית למטולה
תקיפה ישראלית בלבנון, מזרחית למטולה
בתוך כך, דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, פרסם היום בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) כי המערכות המבצעיות של צה"ל מוכיחות כי מספר גדול של טילי חיזבאללה נפלו בדרום לבנון. אדרעי כתב כי חיזבאללה שיגר היום מטח רקטי לעבר ישראל והדבר הביא לנזקים חומריים בעיירות א-רמיש, עין אבל ואל-יארון. לפי הודעת אדרעי, המערכות המבצעיות של צה"ל גילו כי יותר מ-20 טילים נפלו בתוך שטח לבנון.
לדברי אדרעי, המערכות המבצעיות של צה"ל מפריכות את הטענות של כמה מקורות לבנונים, ולפיהן הטילים הכושלים נפלו כתוצאה מיירוט. "חיזבאללה יורה רקטות מאזורים אזרחיים, וחלקן נופלות גם בכפרי דרום לבנון. ישנם כפרים לבנונים ריקים מתושבים בימים אלה בגלל חיזבאללה", כתב. הוא הוסיף כי "הלבנונים לא חגגו את יום העצמאות (שחל אתמול) בגלל חיזבאללה, שמאיים גם על חגיגות חג המולד".
5 צפייה בגלריה
לוחמי האש טיפלו במספר אירועי שריפות בשטחים פתוחים כתוצאה מהיירוט האחרון
לוחמי האש טיפלו במספר אירועי שריפות בשטחים פתוחים כתוצאה מהיירוט האחרון
כמה מוקדי שריפה בעקבות נפילות בגליל
(צילום: אסף בן-לולו/כב"ה צפון)
כמו כן, חיזבאללה הודיע היום על מותם של שני פעילים נוספים בשורותיו: יוסוף כרם ג'ואד ועלי שביב מחסן. בהודעה על מותם נכתב כי שניהם נהרגו "כשהידים בדרך לירושלים".