מצננים את הדיווח האופטימי: בכירים בישראל מעריכים כי הסיכויים שבריטניה תעביר את השגרירות שלה מתל אביב לירושלים הם די קלושים. הדברים נאמרו לנוכח הדיווח ב"טלגרף" הבריטי, שלפיהם ראש ממשלת בריטניה החדשה ליז טראס אמרה לראש הממשלה יאיר לפיד כי היא בוחנת את הצעד המדיני עתיר ההשלכות.
לפיד וטראס נפגשו אמש (רביעי) בניו יורק בשולי עצרת האו"ם. דובר מטעם דאונינג 10 אמר שטראס עדכנה את לפיד על כך שהיא בוחנת היכן למקם את השגרירות הבריטית בישראל. טראס אף ציינה שהיא מבינה את החשיבות והרגישות של הסוגיה.

1 צפייה בגלריה
 יאיר לפיד ליז טראס
 יאיר לפיד ליז טראס
לפיד וטראס בפגישתם בניו יורק
(צילום: רויטרס )
במהלך קמפיין הבחירות של המפלגה השמרנית, ציינה טראס כי תשקול להעביר את השגרירות הבריטית לבירת ישראל. גורם מדיני בכיר בירושלים אמר כי ישראל מאוד תשמח אם בריטניה תלך אחרי מדינות כמו ארה"ב שהעבירה את שגרירותה לעיר הבירה בתקופת כהונתו של דונלד טראמפ.
יחד עם זאת, בכירים בישראל סבורים כאמור שאין היתכנות גדולה למהלך. לבריטניה יש אינטרסים משמעותיים בעולם הערבי והמוסלמי, וצעד כזה יכול לפגוע בהם קשות. יש להניח שמשרד החוץ בלונדון וגורמים נוספים בממלכה יטילו וטו על העברת השגרירות. טראס חזרה באוזני לפיד על דבריה בקמפיין הבחירות הפנימיות ולא באמת התחייבה שהמהלך ייצא אל הפועל.
ראש הממשלה לפיד צייץ בתום פגישתו אמש עם טראס: "מודה לידידתי הטובה, ראשת ממשלת בריטניה ליז טראס, שהודיעה כי היא שוקלת בחיוב את העברת שגרירות בריטניה לירושלים בירת ישראל. אנחנו נמשיך לחזק את השותפות בין המדינות".