מוריה סויסה, שנסעה לטייל בטורקיה חרף האזהרות, טענה הבוקר (יום ראשון) לאולפן ynet כי נתקלה בקבוצת איראנים שאיימו עליה סמוך למלון שבו שהתה. "אחד מהם עשה לנו סימנים עם הידיים כאילו הוא הולך לרצוח אותנו", אמרה. "זה היה מפחיד. זלזלתי בתקשורת, אבל בסוף זה בא אליי בבום".
3 צפייה בגלריה
מוריה סויסה
מוריה סויסה
"כל הלילה הייתי בשיחות עם שוטרים". מוריה סויסה וחיילים באיסטנבול
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"הסכנה באיסטנבול עדיין גבוהה". בנט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לדברי סויסה, שכבר הספיקה לחזור לארץ, לפני התקרית במלון היא טיילה בשווקים - כשלפתע פנה אליה אדם ששאל אם היא מישראל. "בעל החנות אמר לי שהוא מאיראן ושאזהר, אז נשארנו בחנות", אמרה. "אחרי זה המשכנו לכיוון בית המלון, ושם חיכו לנו ארבעה איראנים שהסתכלו עלינו במבטים אכזריים. הבנו שהם שכרו חדר במלון, אז לא עלינו לחדר שלנו".
לפי סויסה, כשהגיעה למלון שוב סמוך לשעה 02:30 בלילה, חיכו שניים מהאיראנים מחוץ לבית המלון שבו שהתה. "למזלנו היו באותו רגע עוד אנשים, ואיך שנכנסנו למלון הם ישר נכנסו אחרינו", אמרה. "אולי הם רצו להבין באיזו קומה אנחנו. ישבתי למטה ואמרתי לחברה שלי שאין מצב שאנחנו עולות לחדר. אחר כך אמרנו לבחור בקבלה שיש איראנים ושאנחנו מפחדות לעלות לחדר, אז הוא הציע לעלות איתנו ושהוא ינעל את הדלת".
"עלינו לחדר והסתכלנו אחת על השנייה ולא ידענו מה לעשות", אמרה סויסה. "אמרנו שאין מצב שאנחנו נשארות פה. כל הלילה הייתי בשיחה עם השוטרים, עד 06:30 בבוקר שעפנו משם".
3 צפייה בגלריה
אתי אטיאס
אתי אטיאס
"אמרו לי לא להיות נחמדה לאף אחד". אטיאס
בפתח ישיבת הממשלה אמר הבוקר ראש הממשלה נפתלי בנט כי ישראל ממשיכה לפעול בעקבות ההתרעות לניסיונות פיגוע איראניים על אדמת טורקיה, והכריז כי "נמשיך לפגוע בשולחי המחבלים ובשולחי שולחיהם. הכלל החדש שלנו: מי ששולח - משלם". הוא הוסיף כי "הסכנה באיסטנבול עדיין גבוהה, על אזרחי ישראל לשמור על אחריות אישית ועל ביטחונם".
אתי אטיאס, שהגיעה לטיפול רפואי מחייב בטורקיה, אמרה לאולפן ynet כי על אף שלא הייתה יכולה לדחות את הטיסה, "אני לוקחת את האיומים ברצינות, לא רוצה להיות רולטה רוסית". לדבריה, "יש מחסומים ושוטרים סמויים בכל מקום".
אטיאס, שחולה בטרשת, נאלצה לטוס לטורקיה לניתוח שני, אחרי שבינואר עברה את הראשון. "אני בחדר מאז הניתוח ולא יצאתי עד עכשיו, גם לא לחדר אוכל", אמרה. "יש לי נהג, החלפתי מלון לאזור לא-ישראלי, אלא לאזור יוקרתי רחוק יותר, כדי להיות זהירה. מחר הטיסה שלי ואני לא יוצאת מהחדר. אנחנו מכירים את הדברים האלה, פיגועים ואזהרות, יש לנו הרבה חכמי חלם שלוקחים הכול צ'יפס".
"באתי לטיפול, לא לטייל", הדגישה אטיאס, ותקפה את האנשים שנוסעים לחופש ולא נשמעים לאזהרות. היא עצמה עברה חוויה לא נעימה בכיכר טקסים המפורסמת, בעת שהלכה להחליף כסף. "פנה אליי בחור ושאל אם אני יכולה לצלם אותו", אמרה. "נעניתי בחיוב, הוא חייך אליי והיה נראה חמוד. התחלתי לצלם, והוא ביקש עוד תמונה ועוד תמונה בזויות שונות. מאחורינו עמדו שוטרים, והסמויים עקבו אחריו. הם קפצו משום מקום, אחד פנה אליי ושאל אם אני מישראל. לא עניתי, שאלתי 'מי אתה?'. הוא הבין שאני לא מזדהה והוציא כרטיס של משטרה. אחר כך הגיעו עוד שניים עם מדים שחורים של הלוחמה בטרור, ובשתי שניות הבחור שצילמתי נעלם מהמקום.
"השוטר פנה אליי ואמר לי אל תהיי נחמדה לאף אחד, תהיי זהירה. הוא לא בחור נחמד. אמרתי לו שלא דיברתי ולא נתתי כלום, רק צילמתי. הוא שאל אם אני צריכה עזרה בלהגיע למלון. אמרתי לו שיש לי נהג והלכתי. האמת שנבהלתי".