ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר (ראשון) כי ישראל ממשיכה לפעול בעקבות ההתרעות לניסיונות פיגוע איראניים על אדמת טורקיה והכריז כי "נמשיך לפגוע בשולחי המחבלים ובשולחי שולחיהם. הכלל החדש שלנו: מי ששולח - משלם". הוא הוסיף: "הסכנה באיסטנבול עדיין גבוהה, על אזרחי ישראל לשמור על אחריות אישית ועל ביטחונם".
בפתח ישיבת הממשלה התייחס בנט גם לירי לאשקלון בסוף השבוע, ואמר כי בממשלה הנוכחית המדיניות כלפי עזה התעדכנה - ולכן ישראל תקפה בתגובה ו"לא מחפשים תירוצים עבור מחבלים", כלשונו. "מבחינתנו חמאס הוא הכתובת", אמר רה"מ. "השנה האחרונה השנה השקטה ביותר מזה עשור עבור תושבי הדרום. ירדנו לשבע רקטות ללא פגיעה בגוף בנפש".
5 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"המטרה - חיים שקטים ובטוחים לתושבי הדרום". בנט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
חוסיין טאייב
חוסיין טאייב
שוטרים ליד המסגד הכחול באיסטנבול וחוסיין טאייב, ראש המודיעין במשמרות המהפכה
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"הדבר החשוב במלחמה ביוקר המחיה - לייצר תחרות". ישיבת ממשלה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בנט הוסיף כי "אנחנו מתעקשים על שקט מוחלט לתושבי שדרות אשקלון ועוטף עזה ולראשונה יש דור שחווה מה זה שנת שקט. מטרתנו לקיים חיים בטוחים ושקטים לתושבי הדרום". הוא הבהיר: "בעבר היו סיטואציות שקונים שקט זמני, אבל משלמים בהתעצמות. כרגע ההתעצמות של חמאס היא הכי איטית שהייתה כבר שנים, מכיוון שאנחנו סוגרים את האפשרות להכניס אמל"חים דרך רפיח בשיתוף פעולה עם המצרים".
ראש הממשלה התייחס בדבריו בפתח הישיבה גם ליוקר המחיה, ואמר כי "הדבר הכי חשוב במלחמה ביוקר המחיה הוא תחרות, ואני אומר את זה כמנכ"ל לשעבר. הכוח הכי חזק בטבע הוא כוח התחרות, רק ככה מורידים בצורה בת קיימא את המחירים. נמשיך להגדיל את התחרות כדי להוזיל את עלות המחיה בישראל בכלל התחומים".
בסוף השבוע ניהלו אנשי ביטחון טורקים וישראלים מבצע חסר תקדים באיסטנבול לסיכול המזימה האיראנית לביצוע פיגועי רצח וחטיפה של אזרחים ישראלים. בכירים בישראל הזהירו כי מרוב נואשות האיראנים הורידו הנחיות לחוליות שלהם בטורקיה, חוליות שמורכבות מאיראנים ומאזרחים טורקים מגויסים, לרצוח ישראלים בכל מחיר - ואם צריך גם לבדוק לתיירים דרכונים כדי לחפש ישראלים.
בכיר ישראלי אמר כי "האיראנים בטירוף מערכות ובלחץ נוראי. הם רוצים לראות דם ישראלי ולכן מי שנמצא באיסטנבול שם את נפשו בכפו". גורמי מודיעין בישראל אף זיהו את חוסיין טאייב, ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, כמי "שמנסה בימים האחרונים לקדם פיגוע בישראלים תמימים בטורקיה, מתוך מסע מטורף וחולני של מאבק על מעמדו בממסד הביטחוני האיראני".
5 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בנט עם לפיד, הבוקר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
שעות לאחר שצה"ל הפציץ עמדת חמאס החלו העבודות לשיקומה
שעות לאחר שצה"ל הפציץ עמדת חמאס החלו העבודות לשיקומה
שיפוץ העמדה של חמאס שהותקפה על ידי צה"ל
(צילום: אמנון זיו)
בלילה שבין שישי לשבת נורתה רקטה לעבר יישובי עוטף עזה. הרקטה יורטה מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. בעקבות ירי הרקטה מהרצועה נשמעה בין היתר אזעקה גם באשקלון - לראשונה מאז מבצע שומר החומות. צה"ל תקף בתגובה כמה יעדים של חמאס בעזה, בהם גם עמדת ארגון הטרור מול נתיב העשרה. ואולם, כמה שעות לאחר התקיפה, החלו עבודות לשיקומה.
ירי הרקטה התרחש יממה לאחר שכוח של סיירת גולני חיסל שלושה מחבלים שפתחו לעברם באש מרכב במהלך פשיטה על מחנה הפליטים בג'נין. ביום שישי תפסה הזרוע הצבאית של חמאס בלון תצפית של צה"ל בצפון הרצועה, לאחר שכבל האחיזה של הבלון נקרע בעקבות הרוחות. מצה"ל נמסר כי אין חשש לדליפת מידע.
בין הנושאים שיועלו היום בישיבת הממשלה: מינוי מנכ"לית למשרד העלייה והקליטה, אישור מינויו של הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר אלוף במיל' שרון אפק לתפקיד המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ואישור רפורמת "נפש אחת" של שר הביטחון בני גנץ באגף שיקום נכים במשרדו.