2 צפייה בגלריה
אהרון ברק נשיא בית המשפט העליון לשעבר
אהרון ברק נשיא בית המשפט העליון לשעבר
דרמר וברק
(צילום:אמיל סלמן, נתי בורין)
נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק נפגש עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, שעומד בראש צוות המו"מ של הקואליציה להידברות סביב המהפכה המשפטית בבית הנשיא. לפי ההערכות, בפגישה נדון בין השאר נושא המהפכה המשפטית. ככל הידוע, לאחר הפגישה הועברו מסרים בין הצדדים. על הפגישה פורסם לראשונה בחדשות 13.
ברק ודרמר מכירים כבר שנים רבות, והוא ורעייתו אליקה אף היו מעורבים בהיכרות בין דרמר לרעייתו. ברק אישר את דבר הפגישה, וציין כי מדי פעם הוא נפגש עם דרמר כידידים. ראש הממשלה בנימין נתניהו עירב את השר דרמר במגעים, בתור איש אמונו הקרוב, בימים שבהם אסרה עליו היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה להיות מעורב במהפכה המשפטית ב"מישרין ובעקיפין".
2 צפייה בגלריה
עירב את דרמר במגעים בימים שבהם נאסר עליו לעסוק במהפכה המשפטית. נתניהו ובהרב-מיארה
עירב את דרמר במגעים בימים שבהם נאסר עליו לעסוק במהפכה המשפטית. נתניהו ובהרב-מיארה
עירב את דרמר במגעים בימים שבהם נאסר עליו לעסוק במהפכה המשפטית. נתניהו ובהרב-מיארה
(צילום: AFP, יואב דודקביץ')
בימים האחרונים הולכת ומתחדדת ההערכה בכנסת כי השיחות בבית הנשיא על הבנות סביב המהפכה המשפטית לא מתקדמות ובליכוד מתקרבים לרגע ההכרעה אם לממש את תוכנית נתניהו-לוין באופן חד צדדי או למסמס אותה לטובת עיסוק בנושאים אחרים.
בליכוד הולכת ומחלחלת ההבנה שהמהפכה המשפטית לא תחזור בקרוב, בטח לא במתכונתה המקורית. נשאלת השאלה איך ייראו הדברים בליכוד מעתה, אחרי שהתוכנית המרכזית של המפלגה לא יצאה אל הפועל.
המצב החדש והשאלות כיצד לנהוג סביב החקיקה, יוצרים בימים האחרונים שני מחנות מובהקים במפלגת השלטון. האגף הניצי התנגד מראש להידברות וכולל את יריב לוין, מירי רגב, דודי אמסלם, טלי גוטליב, מאי גולן, שלמה קרעי ואחרים. אגף זה מפציר בנתניהו גם כעת להתקדם באופן חד צדדי אם לא יהיו הסכמות.
מנגד, ישנו אגף שקורא להאט את הקצב, להקשיב לתגובות הח"כים במפלגה ולחתור להרגעת הרוחות. באגף זה נמצאים בין היתר יולי אדלשטיין, דוד ביטן, יואב גלנט וניר ברקת. עם האגף המתון יותר נמנה בשבועיים האחרונים גם נתניהו, שהורה לעצור את החקיקה והבהיר בהזדמנויות שונות שהוא מעוניין בהסכמות.
על הרקע הזה, נפתחו לאחרונה פערים בין בכירי הליכוד והמתח הולך וגדל. בשני האחרון, בישיבת הסיעה הראשונה של הליכוד בכנס הקיץ, התקיימה שיחה מתוחה שעלתה לטונים גבוהים בין גוטליב לרגב, לאחר שגוטליב טענה שמשקרים לציבור בכך שלא מספרים לו שלא תהיה מהפכה. בימים האחרונים הודו בכירים בליכוד בשיחות מסדרון שלא ניתן יהיה להחזיר אותה לסדר היום, ושנכון יותר יהיה לעסוק בתקציב המדינה הדו-שנתי, שיש לאשרו עד סוף החודש.