איראן הודיעה אחר הצהריים (שבת) כי שני אנשי משמרות המהפכה נהרגו בלילה בתקיפה בסוריה שלטענתה בוצעה על ידי ישראל. לפי סוכנות הידיעות "תסנים" מדובר במוחמד עלי עטאיי שורג'ה ובנאה תקי זאדה, ש"נהרגו במשימת ייעוץ בחזית ההתנגדות האסלאמית בסוריה".
לפי אתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, התקיפה בוצעה בא-סידה זינב ובחג'ירה, דרומית לבירה דמשק. "ישראל תקפה את אזור דמשק אווירית מאזור הגולן, נזק נגרם במקום", אמר גורם צבאי בסוריה לסוכנות הידיעות הממלכתית.
העיתון הסורי "אל-וטן" דיווח כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו בעקבות "מתקפת טילים מדרום לבירה". לפי הדיווח, רוב הטילים יורטו. "קול הבירה" דיווח שהתקיפה כוונה לאתרים בשליטת מיליציות הקשורות לאיראן, ושמבנה נהרס בא-סידה זינב. במקביל פרצה שריפה כתוצאה מנפילת טיל של ההגנה האווירית הסורית באזור שדה התעופה דמשק. עוד פורסם תיעוד של "שמי דמשק במהלך ניסיון ההגנה האווירית הסורית ליירט את הטילים".
1 צפייה בגלריה
הרוגים בתקיפה בסוריה
הרוגים בתקיפה בסוריה
ההרוגים האיראנים בתקיפה בסוריה

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שיושב בלונדון, אמר בתחילה ל-AFP כי בתקיפות הישראליות נהרגו שני מחבלים המזוהים עם חיזבאללה, אך כאמור כמה שעות לאחר מכן הודיעה איראן כי מדובר באנשיה.

בתחילת השבוע כלי תקשורת בסוריה דיווחו על "תקיפה ישראלית" בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק. מרכז המעקב הסורי דיווח כי הדי פיצוצים נשמעו גם בשדה התעופה הצבאי "אל-מזה" שבמערב הבירה. הארגון ציין כי יעדי התקיפה שייכים למיליציות איראניות.
לפי הדיווחים, התקיפה כוונה למסלולי ההמראה של נמל התעופה, ש"יצא מכלל שימוש". בעקבות התקיפה, כל הטיסות המתוכננות להגיע לדמשק הופנו לנמלי התעופה בלטקיה ובחלב.
שדה התעופה בדמשק חזר לשימוש רק לפני כשבוע, אחרי שהושבת באמצע חודש אוקטובר בעקבות תקיפה קודמת שיוחסה לישראל. באתר החדשות "קול הבירה" דיווחו בשבת שעברה כי הנמל יחזור לפעילות רק בתחילת דצמבר, אך הארגון הסורי לזכויות אדם עדכן כאמור שהוא חזר לפעילות עוד לפני כן, אחרי יותר מחודש של השבתה.
פורסם לראשונה: 01:12, 02.12.23