שליחו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, עמוס הוכשטיין, צפוי להגיע ביום שני לביקור בישראל שבמהלכו ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, השר רון דרמר, היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי וראש המוסד דדי ברנע.
1 צפייה בגלריה
עמוס הוכשטיין
עמוס הוכשטיין
עמוס הוכשטיין
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
הוכשטיין, שמתווך מטעם ארה"ב במגעים להגעה להסדר מדיני בצפון, מגיע לישראל על רק ההסלמה שחלה בימים האחרונים בתקיפות צה"ל בלבנון ובשיגורים של חיזבאללה. הוא יבקר גם בלבנון, וייפגש עם בכירים במדינה כדי להשלים את השיחות על רגיעה בגבול עם ישראל. באל שרק אל-אווסט דווח כי הוכשטיין צפוי להגיע עם "חידוש" בנוגע למשא ומתן.
בשבת הנוכחית בלבד לקח חיזבאללה אחריות על שש תקריות שונות של שיגורים נגד ישראל, כשבמקביל צה"ל תוקף בדרום לבנון ומחסל חוליות של חיזבאללה וגם מפקדים בכירים. כך למשל, מוקדם יותר היום תקף צה"ל בא-נאקורה, וחיסל מחבלים ששייכים לדיוויזיית האימאם חוסיין. לפי הצבא, המחבלים ירו בעבר רקטות לעבר שטח ישראל. הדיוויזיה, לפי צה"ל, משויכת לאיראן ופועלת למען חיזבאללה.
ארגון הטרור הלבנוני הודיע על שבעה הרוגים מאנשי הארגון ביממה האחרונה, בהם מוחמד עלי רבריס, מוסטפא חוסיין סלמאן ועלי עבד א-נבי קאסם וחוסיין מוחמד בדוי. ארבעה נהרגו בתקיפה בכפר ראמיה אמש. מפרוץ המלחמה הודיע חיזבאללה על מותם של 229 מאנשיו.