2 צפייה בגלריה
אורי אנסבכר ערפאת ארפאעיה
אורי אנסבכר ערפאת ארפאעיה
הרוצח רפאעיה ואורי אנסבכר. נאבקה בו והוא דקר למוות
(צילום: באדיבות המשפחה, AP, יואב דודקביץ )
בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר (יום א') את ערפאת רפאעיה, פלסטיני תושב חברון בן 30, ברצח כמעשה טרור של אורי אנסבכר ביער עין יעל בירושלים, וכן באונס ובכניסה שלא כדין לישראל. בכך קיבלו השופטים את כל סעיפי האישום שהגישה נגדו פרקליטות מחוז ירושלים. עונשו ייגזר בהמשך.
רפאעיה רצח את אנסבכר, תושבת תקוע בת 19, בפברואר 2019 וכחודש לאחר מכן הוגש נגדו כתב האישום. לבקשת סנגורו נערכה לו בדיקה פסיכיאטרית שסברה בחוות דעתה כי הוא כשיר לעמוד לדין. היום אימץ בית המשפט את חוות הדעת והרשיע אותו.
אנסבכר שירתה כבת שירות לאומי במרכז "יעלים" לילדים ונוער בסיכון בירושלים. בבוקר 7 בפברואר 2019 היא יצאה אל היער הסמוך כשברשותה צרור דפים לכתיבה. למקום הגיע רפאעיה כשברשותו סכין, ובכתב האישום נטען: "הנאשם הבחין באנסבכר והחליט להורגה בשל היותה יהודייה... הוא הנאשם תקף את אורי ז"ל באלימות קשה ובאכזריות". היא נאבקה בו אך הוא דקר אותה מספר רב של פעמים בכל חלקי גופה.
במהלך המשפט אמר הסנגור עו"ד ריאד סואעד כי רפאעיה מודה שגרם למותה של אנסבכר ושקיים עמה יחסי מין בניגוד לרצונה. הוא ציין בפני השופט כי ניהל שיחות רבות עם מרשו, ויחד הם הגיעו להסכמה בנוגע להודאתו. אולם כשהגיע תורו של הנאשם להודות - הוא שתק. בעודו ישוב בתא זכוכית הוא בהה באוויר ורק ביקש אישור לקיים שיחת טלפון.