6 צפייה בגלריה
הפרות סדר בביתא
הפרות סדר בביתא
הפרות סדר באזור הכפר ביתא, אתמול
(צילום: EPA)
נער פלסטיני בן 17 נהרג אמש (שישי) מירי צה"ל במהלך עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון באזור הכפר נבי סאלח שבשומרון. הנער, מוחמד תמימי, נפצע בעימותים ופונה לבית חולים בעיירה סלפית - שם מת מפצעיו במהלך הלילה. מצה"ל נמסר כי הנער שנורה יידה אבנים באופן שסיכן את חייו של אחד הלוחמים, וכי האירוע יתוחקר.
על פי צה"ל, סמוך לכפר התקיימה הפרת סדר אלימה. "הפרות הסדר בוצעו בהשתתפות עשרות פלסטינים שיידו אבנים לעבר כוחות צה"ל, אשר הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. במהלך הפרות הסדר זוהה חשוד פלסטיני שיידה אבנים באופן שסיכן את חייו של אחד הלוחמים. הלוחם פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר החשוד", נמסר מדובר צה"ל.
בילאל תמימי, קרוב משפחה של הנער שנהרג, טען עם זאת בשיחה עם סוכנות הידיעות AP כי הוא "נורה בגבו אחרי שכוחות ישראליים נכנסו לכפר".
עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון נרשמו אתמול גם באזור הכפר ביתא - שם מוחים התושבים כבר כמה שבועות נגד הקמת המאחז אביתר סמוך לצומת תפוח. על פי הסהר האדום, 21 פלסטינים נפצעו בעימותים באורח קל.
6 צפייה בגלריה
הפרות סדר בביתא
הפרות סדר בביתא
הפרות סדר בביתא
(צילום: EPA)
נזכיר כי לפני כשלושה שבועות הושג הסכם עם מתנחלי אביתר שבו סוכם כי המשפחות יירדו מהשטח, הבתים יישארו על תילם ואת התושבים תחליף פלוגת חיילים במקום.
במקביל, יתקיים סקר קרקעות מהיר ולאחר הכרזה על אדמות מדינה תקום במקום ישיבה ולאחר מכן התיישבות. בימים האחרונים החל המנהל האזרחי לקיים סקר קרקעות באביתר כדי שבסיומו יהיה ניתן להכריז על המקום כאדמת מדינה לקראת התיישבות.