הוארך מעצרם של שניים מהחשודים במעורבות ברצח, החשוד בירי עצמו טרם נתפס: חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב כרמל במשטרה ממשיכים גם היום (ראשון) בחקירת רצח אודיה גבאי (33) מקריית אתא לאחר קטטה סמוך למועדון לילה ברחוב אלנבי בחיפה. במסגרת החקירה נעצרו ארבעה חשודים, אולם המצוד אחר היורה עדיין לא הניב תוצאות.
1 צפייה בגלריה
זירת הרצח ברחוב אלנבי בחיפה
זירת הרצח ברחוב אלנבי בחיפה
אודיה גבאי וזירת הרצח ברחוב אלנבי בחיפה
(צילום: ליאור אל-חי)
שניים מארבעת החשודים במעורבות ברצח, שאירע בלילה שבין שישי לשבת, הובאו אמש להארכת מעצר בבית משפט השלום בחיפה. אחד מהם הוא מנהל המועדון, תושב עכו בן 29, שלו מייחסים החוקרים חשד לאי-מניעת פשע, קשירת קשר לביצוע פשע והשתתפות בקטטה במקום ציבורי. לטענת המשטרה, לחשוד היה חלק פעיל בקטטה שבעיצומה נורתה גבאי.
נציג המשטרה ציין בדיון כי לחשוד עבר פלילי ושהוא אף ריצה בעבר מאסר בפועל. הוא הורשע בשוד מזוין וב-2018 הורשע בנשיאת נשק, רכישה והחזקת נשק שלא כדין. פרקליטו טען כי מדובר במעצר סרק: "החשוד בכלל לא היה שם, מדובר באדם שגילה שמישהי שעבדה איתו הרבה זמן נרצחה מולו. היו שם 40 איש, אבל עצרו אותו כי הוא מנהל המקום".
השופטת אלואז זערורה-עבדאלחלים קבעה כי קיים חשד סביר לכך שמנהל המועדון עבר עבירה של קשירת קשר לביצוע ירי אשר כתוצאה ממנו נרצחה גבאי, והאריכה את מעצרו בשלושה ימים. במקביל הוארך בשלושה ימים גם מעצרו של תושב חיפה בן 45, שלפי הנטען על-ידי המשטרה - אחותו ניהלה בעבר את המועדון עד שנמכר לאחר.
גם לחשוד זה מיוחסות עבירות של אי-מניעת פשע, קשירת קשר לפשע והשתתפות בקטטה במקום ציבורי. פרקליטו של החשוד הכחיש בשמו את המיוחס לו, ואמר כי מדובר באדם שנכח במועדון שבו הוא מבלה לעיתים קרובות. "אין לחשוד סכסוכים או אישומים פליליים", ציין עורך דינו. "כשהתחילה הקטטה הוא נשאר בתוך המועדון ואפילו לא הבין שאחרים יצאו בשביל מכות. הוא פגש במנוחה שמוכרת לו, דיבר איתה מחוץ למועדון ואז עצר רכב וביצע ירי לכיוונם. הוא נשאר במקום ולא ברח".

גבאי, אם לחמישה שעבדה במועדון כמלצרית וברמנית, נורתה מטווח קצר. היא נפצעה באורח אנוש, פונתה על-ידי צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א אל המרכז הרפואי רמב"ם בעיר, ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.
במשטרה ציינו כי הדיווח שהתקבל אצלם היה על קטטה שהתרחשה במועדון או בסביבתו הקרובה. זמן קצר לאחר מכן בוצע הירי שממנו נפגעה גבאי ומצאה את מותה. כוחות המשטרה שהגיעו לזירה בפיקודו של מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי, עצרו לחקירה את ארבעת החשודים. החוקרים מעריכים כי תחילתו של האירוע במפגש אלים בין חברי ארגון פשיעה לבין כמה עבריינים שהיו במועדון.
גבאי הייתה גרושה וכאמור אם לחמישה, הקטנה בת שנתיים וחצי והגדולה בת 14. "כל היום הילדים היו יורדים למטה וקוראים 'אמא אמא', היא הייתה כל העולם שלהם. מה יהיה עכשיו על הילדים?", סיפרה השכנה. "היא גרה בבניין שנה וחצי, היו לה בעיות וניסיתי כל כך לעזור לה. לצערי היא לא נתנה יותר מדי להתקרב ושמרה על הפרטיות שלה. איזה חיים קשים היו לה, אני לא מאמינה שהיא נרצחה".
במשטרה מציינים כי חקירת הרצח נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.