3 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה לילדים בירושלים
בדיקת קורונה לילדים בירושלים
1 מכל 43 חיובי. הנתון הנמוך מיולי
(צילום: EPA)
2,502 ישראלים קיבלו אתמול (יום ג') הודעה כי הם חיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-115 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 2.32% (כלומר 1 מכל 43 נבדקים קיבל תשובה כי הוא חיובי לקורונה). מדובר בשיעור החיוביים הנמוך ביותר מאז סוף יולי.
מבין המאומתים אתמול, 38% הם בני פחות מ-11, שאינם יכולים להתחסן בשלב זה, ו-14% בני 12 עד 18. בחלוקה למגזרים, 46% הם מהמגזר הכללי, 41% מהערבי ו-11% מהחרדי. לגבי 2% הנוספים משרד הבריאות לא מסר פרטים.

עוד עולה מהנתונים כי 1,349 מהמאובחנים אתמול הם תלמידים ושיעור החיוביים בקרב התלמידים היה גבוה ביותר מהנתון הכללי והוא עמד על 3.3%. נכון להבוקר, כ-94 אלף תלמידים לא יכולים להגיע לבית הספר, 75,650 כיוון שהם בבידוד בשל מגע עם חולה קורונה מאומת או בשל סיבות נוספות המחייבות בבידוד ו-18,386 כיוון שהם חולים פעילים. מדובר במספרים נמוכים בהרבה מהמצב לפני פחות משבועיים – אז היו 35,577 תלמידים שהוגדרו כחולים פעילים.
בניגוד לעמדתה של ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה להתקדם להפסקת הבידודים בערים הירוקות כבר מהשבוע הבא. "במסגרת החשיבה המחודשת ועל רקע צליחת הגל הרביעי אני מבקש למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידים בערים ירוקות כבר לשבוע הבא", אמר רה"מ. "לא לחכות עד ה-15 באוקטובר אלא להציג משהו חכם ויעיל עוד לפני".
אחרי ששרת החינוך יפעת שאשא-ביטון אמרה הבוקר באולפן ynet שמבחינתה מודל "הכיתה הירוקה" היה צריך להתחיל כבר מזמן - בנט ציין כי הוא "רוצה לתת שקט נפשי להורים שיוכלו לצאת לעבודה ולשלוח את הילדים לבתי הספר, ולסיים את תקופת חוסר הוודאות. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למגמת תחלואה יורדת, ומצד שני לא לאפשר הדבקות המוניות. יש כאן איזון עדין".
מנתוני משרד הבריאות עולה עוד כי 705 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, 487 מהם במצב קשה. מדובר בעוד ירידה קלה לעומת הנתון אתמול. 190 חולים קשים מחוברים למכונות הנשמה וגם כאן מדובר בירידה קלה.

3 צפייה בגלריה
חיסון בקופת חולים כללית בירושלים
חיסון בקופת חולים כללית בירושלים
77% מהחולים הקשים - לא מחוסנים
(צילום: רויטרס)
מתוך החולים הקשים – 361 אינם מחוסנים, 74 מחוסנים ללא מנת דחף ו-33 מחוסנים עם מנת דחף. לגבי יתר החולים הקשים לא נמסר מהו המצב החיסוני. מהנתונים עולה כי יותר מ-77% מהחולים הקשים אינם מחוסנים, לעומת 7% שקיבלו מנת דחף.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 7,855 חולי קורונה, שבעה מהם אתמול. כל הנפטרים אתמול היו בני יותר מ-60 – חמישה שלא התחסנו, אחד שהתחסן אך לא קיבל את מנת הדחף ואחד שקיבל את מנת הדחף.
מספר היישובים האדומים עומד הבוקר על 16 – כולם יישובים ערבים. בין היתר מדובר בחורה, שבלי אום אל גנם, בית ג'ן, ערערה שבנגב, שגב שלום, כפר מנדא, עילוט, קלנסווה ושייח' דנון.
בישראל מעט פחות מ-36 אלף חולים פעילים. 2,982 מהם מתגוררים בירושלים, 1,086 בתל אביב, 847 בבאר שבע, 810 בבני ברק, 721 בנתניה, 671 באשדוד, 657 בפתח תקווה, 639 בחיפה, 601 בטייבה, 576 בנצרת, 540 בבית שמש ו-526 באום אל פחם.

"לנצל את הזמן כדי להכין את המערכת לגל החמישי"

המשנה למנכ"ל שיבא, פרופ' ארנון אפק, מעודד ממגמת הירידה בתחלואה - שעדיין לא מתבטאת לדבריו בחולים במצב קשה מאוד - אך כבר מזהיר מהגל החמישי. "הגל יורד, הצלחה גדולה של מדיניות הממשלה", אמר פרופ' אפק בריאיון לאולפן ynet. "אבל צריך לנצל את הזמן הזה כדי להכין את המערכת. כבר עכשיו אומרים לנו 'אתם לא צריכים את התקנים, לא צריכים כלום, כי כבר אין קורונה'. הבטיחו לנו 300 תקני רופאים ו-1,500 אחיות. אמרו שנקבל את המנה הראשונה, ועכשיו כשרצינו את השנייה - אמרו 'לא לא לא, לא הגענו ל-2,400 חולים'".

3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
"סגרנו מחלקות קורונה, אבל אין זמן לנוח"
(צילום: רויטרס)
הוא האשים את משרד האוצר: "זה חד-משמעית האוצר. זה שלא הגענו למספרים האלה - זה הישג של כולנו, הודות למדיניות הממשלה ומשק פתוח, ואני מקווה שהכל יישאר ככה ושלא נחזור אחורה. אבל בואו ננצל את הזמן למקרה שיהיה גל נוסף, נכין את המערכת ונכין את הצוותים".
לדברי פרופ' אפק, "בתי החולים עמוסים. אתה אומר לצוותים שירדה הקורונה, סגרנו כבר שתי מחלקות, אבל אין זמן לנוח - כבר נוהרים החולים האחרים, שגם להם מגיע טיפול. לא יודע אם לייחס את זה לשפעת או לתחלואה אחרת, אבל בתי החולים מאוד עמוסים. כל פעם שאנחנו מגיעים למצב שאנחנו נאלצים לאשפז חולים במסדרון אני מתבייש ומבקש מהם סליחה, שבמדינת ישראל אנשים שהקימו את המדינה לא יכולים לקבל תנאים בבתי החולים. בואו נתגבר על זה, השקעה בבריאות מייצרת גב לכלכלה בישראל".
אפק גם הזהיר מתחלואת ילדים - שמסוכנת לדבריו גם אחרי שהחלימו מקורונה: "עד כה חלו בין 100 ל-200 ילדים בדלקת רב-מערכתית שיכולה להסתיים במקרים קשים גם במוות. אנחנו מקווים שייכנסו החיסונים לילדים שיעזרו להציל חיי ילדים עתידיים".