דובר הממשלה לתקשורת הזרה, אילון לוי, אמר בריאיון אתמול (שישי) לרשת CNN כי כל הגברים העצורים, שהופיעו השבוע בתמונות הדרמטיות מלב עזה, הם חשודים בטרור.
בתמונות שפורסמו שלשום נראים הגברים לבושים בתחתונים וכפותים, ולצדם לוחמי צה"ל שמפקחים עליהם. הם נעצרו ככל הנראה בשכונת ג'באליה, ואחר כך פורסם שחלקם נכנעו והסגירו את עצמם לידי צה"ל.
3 צפייה בגלריה
מחבלי חמאס מחוץ למנהרות
מחבלי חמאס מחוץ למנהרות
תמונות החשודים שנעצרו בעזה
CNN טענה כי לפחות חלק מהגברים שנעצרו הם אזרחים שלא קשורים לארגוני הטרור. הדיווח שלה מסתמך על שיחה עם קרוב משפחה של העצורים, והצהרה של כלי תקשורת שבו עובדים כמה מהם.
"האנשים שמופיעים בכל התמונות הם כולם חשודים בטרור", הדגיש לוי בריאיון לרשת האמריקנית. הוא הסביר: "כשאנחנו מוצאים גברים בגילי צבא, באזורים שבהם אנחנו קוראים להתפנות כבר יותר מחודש – מכיוון שאלה מעוזי חמאס והיינו עדים ללחימה אינטנסיבית בשטח בנוי – אנחנו צריכים לעצור את האנשים האלה, ולגלות מי הם המחבלים".
"אם יש שם כאלה שהם למעשה אינם מחבלים, בוודאי שהם ישוחררו", הדגיש לוי על עשרות העצורים שתועדו השבוע.
לוי הוא אחד הדוברים לתקשורת הזרה שגייס משרד ראש הממשלה מאז פרוץ המלחמה, על רקע הטענות למחדל הסברתי עצום של ישראל בזירה המדינית. לוי, יליד בריטניה, הוא בוגר אוניברסיטת אוקספורד ואוניברסיטת קיימברידג' ואושיית רשת שפעיל מאוד בהסברה למען ישראל.