3 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה לילדים בירושלים
בדיקת קורונה לילדים בירושלים
בדיקות קורונה בירושלים
(צילום: EPA)
משרד הבריאות עדכן כי מאז גילויה של העובדת הזרה ממלוואי שנדבקה בזן האומיקרון, נמצאו בישראל עוד עשרה מאומתים עם הזן החדש.
נכון להערב (ראשון), שישה מהמאומתים חזרו מדרום אפריקה - כשארבעה מתוכם אינם מחוסנים והיתר חזרו מבריטניה, צרפת וארצות הברית - מדינות שמוגדרות כיום כתומות. כמו כן - לראשונה אותר מאומת עם אומיקרון שנדבק בארץ לאחר שנפגש עם אדם שחזר מדרום אפריקה. במשרד הבריאות הוסיפו כי קיים חשד גבוה לעוד 24 מאומתים שנחשפו לווריאנט החדש, אך תוצאות הריצוף של הנגיף עדיין לא התקבלו.
3 צפייה בגלריה
נוסעים בנתב"ג
נוסעים בנתב"ג
נתב"ג
(צילום: רויטרס)
מבין 24 ה"חשודים" עם האומיקרון, 16 מוגדרים לא מוגנים (כאלה שלא התחסנו, מחלימים שחלפה חצי שנה מאז החלמתם, ומחוסנים רק בשתי מנות), והיתר מחוסנים או מחלימים מהתקופה האחרונה. מחצית מהמאומתים שייתכן ונחשפו לזן חזרו לאחרונה מחו"ל או נפגשו עם אדם ששהה מחוץ לארץ.
בקרב 35 המאומתים וה"חשודים" שנחשפו בזן, ניכר כי התסמינים מופיעים הרבה יותר בקרב הלא-מחוסנים. בקרב הלא-מחוסנים, תשעה חוו תסמינים ועשרה לא - בעוד שבקרב המחוסנים רק שלושה היו עם תסמינים ו-11 לא. עדיין חסר מידע על שני מאומתים נוספים. עוד ציינו במשרד כי קיימים 14 מקרים נוספים שמוגדים "חשד נמוך" כיוון שדגימותיהם חזרו עם תשובה חיובית גבולית ונשלחו לבדיקה חוזרת.

בנט לשרים: המצב שלנו יותר טוב מבעולם

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה נפתלי בנט לשרים כי מצבה של ישראל טוב משמעותית מבשאר העולם לאור התפשטות האומיקרון. "בארצות הברית ובאירופה החורף קשה ביותר, עם שיאי תחלואה, עם סגרים ומגבלות ברחבי כל העולם. אצלנו גם חמים וגם פתוח ובטוח, וה-R ירד שוב מתחת ל- 1", ציין ראש הממשלה. "זה לא קורה מעצמו. העובדה שישראל היא אי של תפקוד, בריאות, כלכלה פתוחה וחיים נורמליים, היא בדיוק תוצאה של ניהול הדוק ביותר שלנו. לכן אני מציע לא לזלזל באומיקרון", הוסיף בנט וציין כי הבוקר התקבל דיווח על קרוב ל-100 נדבקים במסיבה אחת בנורבגיה.
גורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו כי בימים האחרונים שוררת אווירה של "תבהלת שווא" לגבי האומיקרון ברקע היעדר נתונים ברמה מספיקה כדי לאמוד את השפעת החיסון על הווריאנט. בניגוד לדבריו של שר הבריאות ניצן הורוביץ בסוף השבוע האחרון, לפיו לא יתמוך בהמשך הארכת ההגבלות שנקבעו לשבועיים, ובהן חובת בידוד באורך שלושה ימים למחוסנים השבים ארצה מכל המדינות שאינן אדומות, הגורמים בסביבת בנט טענו כי כלל לא בטוח שרה"מ יתמוך במהלך ובביטול ההגבלות בשלב זה.
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ישיבת הממשלה, היום
(צילום: אמיל סלמן)
"אנחנו צריכים להיות צנועים, זה זן שאנחנו גם לא יודעים עליו מספיק, אבל אנחנו יודעים ברמה גבוהה מאוד של ודאות, שזה זן מדבק מאוד. אנחנו עדיין בתקופת הערפל שאנחנו בעצמנו הגדרנו, ואנחנו עדיין לומדים", אמר. "הסיבה שהמצב בארץ טוב היא בגלל שאנחנו פועלים מהר והדוק. אנחנו יודעים לשחרר כשצריך ואנחנו יודעים להדק כשצריך. באי- הוודאות הנוכחית זה בדיוק הצעד הנכון. עדיף להיות זהירים בתחילה מאשר להתחרט על זה אחר כך".
במהלך הישיבה הקביל בנט את חוסר הוודאות לראש עיר שנמצאת על החוף שמקבל מידע על צונאמי בעוד חמישה ימים. "הוא קורא לציבור להתרחק והציבור לא מבין כי המצב נראה טוב. אנחנו לא רוצים להקשות סתם מעבר למה שצריך", אמר בנט. "מי שיש לו בוסטר, יהיה מוגן מתחלואה קשה בסבירות גבוהה. לא בטוח, אבל בסבירות גבוהה. כל שבוע של דחייה זה שבוע שאנחנו יכולים לחסן בזמן שמודרנה ופייזר מתקדמים עם החיסון".