2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ישיבת הממשלה, היום
(צילום: אמיל סלמן)
ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (ראשון) לשרים כי מצבה של ישראל טוב משמעותית מבשאר העולם לאור התפשטות האומיקרון. "בארצות הברית ובאירופה החורף קשה ביותר, עם שיאי תחלואה, עם סגרים ומגבלות ברחבי כל העולם. אצלנו גם חמים וגם פתוח ובטוח, וה-R ירד שוב מתחת ל- 1", ציין ראש הממשלה.
"זה לא קורה מעצמו. העובדה שישראל היא אי של תפקוד, בריאות, כלכלה פתוחה וחיים נורמליים, היא בדיוק תוצאה של ניהול הדוק ביותר שלנו. לכן אני מציע לא לזלזל באומיקרון", הוסיף רה"מ וציין כי הבוקר התקבל דיווח על קרוב ל-100 נדבקים במסיבה אחת בנורבגיה.

קורונה - כתבות נוספות

בישיבה אישרה הממשלה את מבצע הבדיקות המהירות השלישי למערכת החינוך כהוראת שעה, וביום שלישי יצטרכו הילדים להציג למסגרות החינוך שתי בדיקות שליליות על-מנת לחזור לכיתות. השרה לשוויון חברתי מירב כהן שאלה את בנט אם הפרסומים אודות הקלות בדרך הם נכונים, ורה"מ השיב כי אין תוכניות לטווח המיידי - אלא ההקלות נבחנות מדי יום. כהן שאלה אם בדיקות האנטיגן אמינות גם מול זן האומיקרון, ובנט אמר כי הן פחות רגישות מלזנים אחרים.
"אנחנו צריכים להיות צנועים, זה זן שאנחנו גם לא יודעים עליו מספיק, אבל אנחנו יודעים ברמה גבוהה מאוד של ודאות, שזה זן מדבק מאוד. אנחנו עדיין בתקופת הערפל שאנחנו בעצמנו הגדרנו, ואנחנו עדיין לומדים", אמר. "הסיבה שהמצב בארץ טוב היא בגלל שאנחנו פועלים מהר והדוק. אנחנו יודעים לשחרר כשצריך ואנחנו יודעים להדק כשצריך. באי- הוודאות הנוכחית זה בדיוק הצעד הנכון. עדיף להיות זהירים בתחילה מאשר להתחרט על זה אחר כך".
במהלך הישיבה הקביל בנט את חוסר הוודאות לראש עיר שנמצאת על החוף שמקבל מידע על צונאמי בעוד חמישה ימים. "הוא קורא לציבור להתרחק והציבור לא מבין כי המצב נראה טוב. אנחנו לא רוצים להקשות סתם מעבר למה שצריך", אמר בנט. "מי שיש לו בוסטר, יהיה מוגן מתחלואה קשה בסבירות גבוהה. לא בטוח, אבל בסבירות גבוהה. כל שבוע של דחייה זה שבוע שאנחנו יכולים לחסן בזמן שמודרנה ופייזר מתקדמים עם החיסון".
2 צפייה בגלריה
נוסעים בנתב"ג
נוסעים בנתב"ג
אין הקלות בינתיים. נתב"ג
(צילום: רויטרס)
שרת הקליטה פנינה תמנו-שטה הלינה על כך שאסרו את הטיסות לרוב יבשת אפריקה. "זה חסר תקדים, לא סגרנו את אמריקה או את אירופה, הרגנו רק את המדינות השחורות. צריך לקחת בחשבון שיהיו מחאות. המדינות האפריקניות חשובות לנו", אמרה השרה ושאלה אם נרשמו השלכות דיפלומטיות לאיסור הטיסה.
ראש הממשלה בנט אמר כי "עלינו להתמודד עם הווריאנטים עכשיו ולא אחרי שזה מתפרץ", ושר החוץ לפיד השיב כי ככל שידוע לו, אף מדינה לא הביעה תרעומת או הציפה בעיה בנושא. "המציאות היא שבאפריקה לפני שבועיים היו מאות נדבקים ועכשיו יש אלפים", הוסיף בנט. "יש עלייה בתחלואה ועלייה במאושפזים שהם ילדים. אנחנו מנסים לחדד משתנים, אולי יש מאפיינים ייחודיים לאפריקה שפה אין, אבל אנחנו לא יודעים".
בהמשך אמרה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון כי "העדויות כרגע שהמחלה היא קלה", אך רה"מ אמר כי חייבים להיות זהירים. "בהתחלה זה קל, התחלואה הקשה מגיעה אחר כך", אמר בטנ. "מה שבטוח זה שצריך לחסן ולחסן". בתוך כך, ביום שלישי יתקיים דיון אם לחסן מדוכאי חיסון במנה רביעית נגד קורונה.
שרת האנרגיה קארין אלהרר הוסיפה כי הבעיה היא לא רק המחלה עצמה, אלא תסמיני הפוסט-קורונה. "זאת נקודה חשובה", אמר בנט. "יש אנשים שנהרסו להם החיים".