רם בן ברק על פרשת הסרסור בסוהרות: תקלה; על תקרית ברביבאי: לא מעריץ אף אחד
(צילום: אביהו שפירא, נויל האריס)

יו" ועדת החוץ והביטחון רם בן ברק (יש עתיד), אמר היום (חמישי) לאולפן ynet כי הוא כלל לא מצטער שהצביע בכנסת הנוכחית נגד הקמת ועדת חקירה לפרשת הסרסור בסוהרות.
"ממש לא, גם היום אני חושב שלא צריך", אמר בן ברק. "האירוע הנורא שקרה בין 2014 ל-2018 בכלא מסוים ע"י קצינים מסוימים מטופל, הייתה ועדה שצה"ל והשב"ס הקימו, הוסקו מסקנות, הופקו לקחים, אנחנו בוועדת חוץ וביטחון גם קיימנו דיון ובדקנו שזה אכן מתקיים, ואכן מ-2018 ועד היום לא הגיעו תלונות חדשות. שירות בתי הסוהר הוא שירות מאוד קשה, כנראה שהייתה שם תקלה מאוד גדולה. יש חקירה פלילית, אני מקווה שיגיעו לכל מי שאשם, מבחינתי שישלמו מחיר כבד כי האירוע הוא מאוד חמור".
-זה הגיוני לקרוא לסדרת אירועים כה חמורים תקלה? עד שמפקד הכלא פרדי בן שטרית לא דיבר על זה בוועדת החקירה לבריחת האסירים מכלא גלבוע, זה לא טופל באמת. "זה נכון, גם את זה צריך לבדוק, ואם היה טיוח צריך לבוא חשבון עם מי שטייח. שירות בתי הסוהר הוא ארגון גדול עם תרבות ארגונית תקינה. אני חושב שמה שניסו לעשות אתמול, זה לשפוך את התינוק עם המים ולהטיל דופי בארגון הזה, זה לא לעניין. צריך לראות מי אחראי על התקלה הזו והוא צריך לשלם מחיר כבד".
יו"ר ועדת החוץ והביטחון אמר כי למרות הפרשה החמורה, לא צריך להוציא את חיילי הסדיר משב"ס. "אני חושב שהשירות בגופי הביטחון הוא חשוב ומשמעותי. אנשים באים לשם מתוך הרגשת שליחות וזה התנדבותי. שמעתי את זה שלא צריך לשלוח נשים לשירות בתי סוהר. אני מזכיר לכם שגם בצה"ל היו לא מעט מקרים של זה שצילם פה ואנס שם".
לירן לוי חושף הפרשה בועדה משותפת של ועדת ביטחון הפנים וועדת החוץ והביטחון בנושא אירועי "סרסור הסוהרות"
(צילום: ערוץ כנסת)

מפקד כלא גלבוע לשעבר בריאיון: להוציא נשים משירות שב"ס - פטרונות
(צילום: שמיר אלבז, נויל האריס)
לדברי בן ברק, "הייתה ועדה בראשות תת אלוף חסון שבדקה את כל האירוע, הפיקה לקחים שהועברו לשב"ס וצה"ל. צה"ל נערך אחרת בטיפול בחיילות שהולכות לשב"ס, שעשה מהפכה. הדברים האלה כבר קרו, אנחנו מדברים על אירוע מ-2018, זה לא שלא עשו כלום עד עכשיו. ברור שאני לא ממעיט באירוע הזה, זה אירוע חמור ביותר שאני לא יכול בכלל לדמיין אותו. אני מציע שהחקירה הפלילית תמצה את עצמה, ושהאשמים יקבלו את הדין".
-מהי תגובתך על דבריה של אורנה ברביבאי, "יש אחד בורא עולם, ויש אחד יאיר לפיד". אולי יהיו תליונים של לפיד בהמשך? "אורנה ברביבאי אמרה שבורא עולם עזר לנו להקים את הממשלה ויאיר לפיד ויתר על להיות הראשון, אף אחד לא משווה את לפיד לא לבורא עולם ולא למשיחים כאלה או אחרים. לפיד הוא אדם חרוץ, חכם, עבד קשה בשביל להקים את הממשלה הקודמת, ויעבוד קשה כדי להקים את הממשלה הבאה, כל השאר זה ספינים".
אורנה ברביבאי בכנס של יש עתיד: "יש אחד בורא עולם, ויש אחד קוראים לו יאיר לפיד"
(צילום: סנטרל הפקות)

מתמחים מתפרצים לנאום של יאיר לפיד בכנס השקת קמפיין הבחירות של יש עתיד
(צילום: סנטרל הפקות)

-מה היית אומר אם היית שומע את מאי גולן אומרת "יש אחד בורא עולם, יש אחד בנימין נתניהו". "זה שמעריצים את נתניהו כאילו הוא האלוהים זה נכון. אנחנו ביש עתיד לא מעריצים אף אחד, אני לא מעריץ אף אחד. אני מאוד מעריך ומכבד את יאיר לפיד, אני חושב שהוא ראש ממשלה מצוין, אני חושב שהדרך שהוא עשה היא מדהימה, אני נותן לו הרבה קרדיט והוא ראוי ביותר להיות ראש ממשלה".
בן ברק פעילי התייחס לאירוע פתיחת הקמפיין של יש עתיד אמש, במהלכו פעילי מחאת המתמחים התפרצו וקטעו את נאומו של לפיד. "היה אירוע יוצא דופן. מה שקצת העיב עליו, זה שהיו יותר מדי אנשים ולא כולם יכלו להיכנס. היו אנרגיות מטורפות. יש לנו שטח יוצא מן הכלל, יש לנו אנשים מכל הארץ. התמלאתי גאווה לראות את כל הקהל שבא אתמול".
חבר הכנסת מיש עתיד התייחס גם לסיכויים שהרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יצטרף ליש עתיד. "אנחנו בהחלט רוצים אותו אצלנו. לא ישבתי איתו על הנושא, הוא לא צריך אותי שישכנע אותו. אני יכול להגיד שאנחנו מכירים שנים רבות ואפילו חברים. הוא צריך לבוא אלינו מתוך בחירה. אנחנו לא מכניסים סיעות ליש עתיד אלא אנשים טובים. איזנקוט הוא איש טוב וראוי, מקווה שהוא יהיה אצלנו. גם לפיד היה רוצה שהוא יבוא אלינו, אבל אנחנו מפלגה שיש לה גם עקרונות".