הנאום של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה עורר גל ביקורת ולעג ברשתות הערביות, אחרי שראש ארגון הטרור סירב להצהיר על כניסת ארגונו למלחמה נגד ישראל. ללעג הזה הצטרף אתמול (יום שישי) גם אילון לוי, אחד מדוברי הממשלה לתקשורת הזרה - ורבים לא אהבו את זה.
3 צפייה בגלריה
חסן נסראללה אילון לוי
חסן נסראללה אילון לוי
נסראללה ואילון לוי
(צילום: Al-Manar via REUTERS, מערך ההסברה הלאומי)

"הקשבנו לנאום הארוך והמתפתל של חסן נסראללה", אמר לוי בסרטון של משרד ההסברה, וגיחך על אורך הנאום. "אני מודה שהנאום היה כל כך משעמם כך שאני לא יודע אם כותב הנאומים שלו לא נהרג מפעולת צה"ל".
"שמתי לב שלמרות הקהל הגדול נסראללה לא היה על הבמה אלא התחבא בבונקר כמו פחדן", המשיך לוי. "אם אני הייתי נותן נאום של שעה פלוס ומגונן על האנסים הפדופילים של החמאס, גם אני הייתי מפחד להראות את הפרצוף שלו בפומבי". בציוץ לפני כן כתב: "איזה חופר הנסראללה הזה, ה' ישמור".
3 צפייה בגלריה
תומכי ארגון הטרור חיזבאללה צופים בנאום נסראללה בלבנון
תומכי ארגון הטרור חיזבאללה צופים בנאום נסראללה בלבנון
המונים צופים בנאומו של נסראללה, אתמול
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
לדברי גורמים מדיניים, "זו אמירה ילדותית ומיותרת. לאחר הכישלון הקולוסלי של ה-7 באוקטובר, מוטב לדוברים רשמיים ישראלים שישמרו על ענווה".
נסראללה, כאמור, נאם אתמול אחר הצהריים על רקע התהיות אם בכוונתו להצטרך למערכה ולפתוח במלחמה רבתי נגד ישראל ונשמע כמי שמנסה לשכנע מדוע די לעת עתה בפעולות שביצע ארגונו עד כה. הוא הדגיש כי חיזבאללה נכנס למעשה למערכה כבר ב-8 באוקטובר, ואמר כי "מה שקורה בגבול הלבנוני עשוי להיראות צנוע, אבל הוא חשוב מאוד". לטענתו המצב שכפה על צה"ל בצפון לא נראה מאז 1948.
3 צפייה בגלריה
תגובות ל נאום חסן נסראללה חיזבאללה
תגובות ל נאום חסן נסראללה חיזבאללה
היו מי שהתאכזבו מנאום נסראללה - ולעגו לו ברשתות
על מתקפת הפתע של חמאס אמר נסראללה כי "ההחלטה לפתוח במתקפה הייתה 100% פלסטינית, ומבצעיה הסתירו אותה מכולם". הוא הדגיש כי זו "מערכה פלסטינית לחלוטין, לא אזורית. הקרב הוא לחלוטין פלסטיני, למען הפלסטינים, ואין לו שום קשר לעניין אזורי כלשהו".
היו כאלו שחיכו ימים לנאומו של נסראללה, אך בסופו של דבר התאכזבו. ברשתות החברתיות הערביות מתחו גולשים ביקורת חריפה על מזכ"ל חיזבאללה, בעקבות נאומו שנראה בעיניהם כמתון מדי. גולשים פרסמו תמונות וקריקטורות המגחיכות את נסראללה. באחת מהן הוא נראה לצד שלט I Stand with Israel, באחרת הוא נראה לבוש במדי צה"ל, כשדגל ישראל לידו. "מי שחיכה שנסראללה יתערב זה כמו לחכות שנתניהו יתערב כדי לעזור לעזה", נכתב שם.