3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
ממתין להזמנה לשיחה עם נתניהו. בן גביר
(צילום: יאיר שגיא)
מגבירים את הלחץ על ראש הממשלה: בעוצמה יהודית ממשיכים להיעדר היום (שני) מהכנסת, כחלק מהניסיון להפעיל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו להיענות לדרישות יו"ר המפלגה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. אתמול בן גביר ושרי עוצמה יהודית החרימו את ישיבת הממשלה.
היום אומנם אין הצבעות במליאה, מאחר שמליאת הכנסת לא תיפתח בשל ל"ג בעומר, אך פעילות ועדות הכנסת נמשכת כרגיל. בוועדת הכספים מתקיימות גם היום הצבעות על התקציב, שמהן נעדר אתמול נציג עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר. במקביל הודיע הבוקר יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל, כי הוא מבטל את כל ישיבות הוועדה שתוכננו לשבוע זה. בנוסף בוטלו גם ישיבות ועדת הקרן לאזרחי ישראל, בראשות ח"כ לימור סון הר מלך.
לפי התכנון, ביום רביעי אמור השר בן גביר להגיע לוועדה לביטחון לאומי כדי להציג את פעילות משרדו ולהתייחס לצעדים שינקוט באשר לאלימות בחברה הערבית, לאלימות כלפי להט"בים ועוד - אבל בשלב זה לא ברור אם גם ישיבה חשובה זו תתקיים.
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"נדרשת מרה"מ הצהרת כוונות שתבוא לידי ביטוי גם במעשים". נתניהו
(צילום: יונתן זינדל)
גורם המקורב לבן גביר אמר כי "גם היום לא נגיע לכנסת, אנחנו לא מעוניינים להיות רק אצבעות של הקואליציה. כל חברי המפלגה תומכים בבן גביר, כולם רוצים מדיניות ימין אקטיבית. לא על כל דבר פורשים מהקואליציה, אבל נדרשת מנתניהו הצהרת כוונות שתבוא לידי ביטוי גם במעשים".
ח"כ אלמוג כהן, שהקים לשכה בשדרות עקב שיגורי הרקטות מרצועת עזה לעוטף, אמר הבוקר לאולפן ynet כי "הלשכה כבר פתוחה והעוזרים שלי שם נותנים שירות. אני אהיה שם בהתאם ללו"ז שלי, אני לא מתכוון לחזור ללשכה עד יום ירושלים". כהן הוסיף כי "מנהיגות אמיתית זה לא להישאר במחילה, זה לבוא לאנשים. אף פעם לא פתחו לשכה בשדרות. זה הזוי".
כהן אמר עוד: "בשבוע שעבר חמאס פתח את הסבב וסיים את הסבב. ממשלת ימין מלא-מלא-מלא, בלי מלא - זה לא רלוונטי. מה שרלוונטי זה הילדים שלי, שגדלים עם פוסט טראומה ומרטיבים במיטה עד גיל 16. הממשלה הזאת היא פתרון כי יש לה גב ציבורי רחב. אומרים לנו - לכו למשול. הציפייה שלי מראש הממשלה נתניהו היא שבפעם הבאה שיש ירי על שדרות, שהתגובה תהיה נחרצת".
3 צפייה בגלריה
ח"כ אלמוג כהן
ח"כ אלמוג כהן
"בשבוע שעבר חמאס פתח את הסבב וסיים את הסבב". ח"כ אלמוג כהן
(צילום: עמית שאבי)
אתמול אמר בן גביר: "גם בימים האחרונים ראש הממשלה ושר הביטחון ממשיכים במדיניות שלהם, שחרור המחבל הירדני, שחרור גופות מחבלים ועוד. זה לא מקובל עלינו ולא יכול להימשך ככה. המדיניות חייבת להשתנות, הממשלה חייבת לעבור למדיניות ימין מלא-מלא. קיבלנו מנדט מהציבור לשנות את הכיוון - וזה חייב לקרות".
לפחות בינתיים נראה כי השר לביטחון לאומי ממתין להזמנה לשיחה עם נתניהו, ובה הצעה לפתרון המשבר. מבחינת בן גביר, לנתניהו כמה אפשרויות: החזרת הסיכולים הממוקדים, קידום חוק עונש מוות למחבלים, פינוי חאן אל אחמר ופעולה יזומה בעזה.