ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה
(פול ווידאו וואלה)

המתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הולכת ומחריפה. בן גביר ושאר שרי עוצמה יהודית לא הגיעו הבוקר (ראשון) לישיבת הממשלה השבועית. בנוסף, בן גביר לא מתכוון להשתתף בישיבת ראשי הקואליציה. מדובר בהמשך להחלטה קודמת של בן גביר שלפיה ששת חברי הכנסת של עוצמה יהודית לא יגיעו להצבעות במליאה כל עוד הממשלה לא תקיים לשיטתו מדיניות ימין.
בן גביר אמר היום: "גם בימים האחרונים ראש הממשלה ושר הביטחון ממשיכים במדיניות שלהם, שחרור המחבל הירדני, שחרור גופות מחבלים ועוד. זה לא מקובל עלינו ולא יכול להימשך ככה. המדיניות חייבת להשתנות, הממשלה חייבת לעבור למדיניות ימין מלא-מלא. קיבלנו מנדט מהציבור לשנות את הכיוון - וזה חייב לקרות".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נתניהו והשר בן גביר
ראש הממשלה נתניהו והשר בן גביר
ראש הממשלה נתניהו והשר בן גביר
(צילום: אלכס קולמויסקי, רפי קוץ)
השר בן גביר מציין בשיחות סגורות כי מי שאומר שמדובר באיום סרק, לא מבין איך קואליציות עובדות. בלי שש האצבעות של עוצמה יהודית, הקואליציה תתקשה לתפקד. אם המשבר יימשך - עוצמה יהודית גם לא תצביע במליאת הכנסת בעד התקציב.
בשיחות הסגורות אומר השר בן גביר שאם לא יהיה שינוי במדיניות הממשלה - הוא יתקשה לחזור. לדבריו, פרט להקמת תשעה יישובים ביהודה ושומרון, הממשלה לא יכולה לרשום לעצמה דבר נוסף כהישג של הימין. בן גביר ממתין בסבלנות אך מביע מורת רוח מאי-קידום נושאים נוספים: חאן אל-אחמר לא מפונה, המהפכה המשפטית תקועה, אין מתקפה רחבה בעזה, אין חידוש סיכולים ממוקדים, אין מבצע נרחב נגד הטרור ביהודה ושומרון ונתניהו לא מאפשר לו להחמיר את היחס לאסירים הביטחוניים.
בן גביר אומר בשיחות הסגורות שהוא לא רוצה להפיל את הממשלה, אבל לא יכול לעבור לסדר היום כל עוד אין שינוי במדיניות והממשלה הופכת להיות ממשלת ימין "על מלא". השר מצפה שלפחות שתיים-שלוש מהדרישות שלו יתקבלו כדי שיוכל לחזור להצבעות בכנסת.
בסביבת ראש הממשלה נתניהו הבהירו כי אחד הכיוונים שנבחנים כדי לרצות את בן גביר הוא לקיים דיון בקבינט המדיני-ביטחוני בשאלת עונש המוות למחבלים כתנאי להמשך החקיקה בכנסת. ואולם, מבחינת בן גביר צעד כזה לא מספיק. הוא מצפה לצעדים ממשיים בשטח ולא להצהרות.
דברי ראש הממשלה נתניהו
(פול ווידאו וואלה)

בפתח ישיבת הממשלה התעלם נתניהו מבן גביר וגם לא התייחס במילה למהפכה המשפטית. "אני משבח את כוחות הביטחון על חיסול המחבלים שביצעו את פיגוע הירי באבני חפץ וזאת לאחר חיסול המחבלים שרצחו את לוסי, מאיה ורינה די ז"ל", אמר נתניהו.
ראש הממשלה הוסיף: "מתחילת השנה סיכלנו ועצרו למעלה מ-110 מחבלים. זה מספר שיא. הסיכולים האלה קורים בפעולות מורכבות, כולל כניסה ללב הערים, תוך מינימום פגיעה בכוחותינו ובבלתי-מעורבים. ואכן, 90% מהנפגעים בצד הפלסטיני הם מחבלים. זה הישג בינלאומי, ספק אם יש עוד צבא וכוחות ביטחון שמסוגלים להביא תוצאה כזאת בזירות קרב צפופות שהן רוויות באזרחים. מגיע לכוחות שלנו כל הכבוד. כל מחבל יודע שדמו בראשו, וידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שמנסה לפגוע באזרחינו".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נתניהו לצד לוין בפתח ישיבת הממשלה
(צילום: יונתן זינדל)
בתחום הכלכלי אמר נתניהו: "נעביר בכנסת את התקציב הדו-שנתי וגם את חוק ההסדרים. התחלנו עם תוכנית חינוך חינם מגיל 0 עד גיל 3 בתקציב של חמישה מיליארד שקלים. התוכנית שלנו תביא חינוך איכותי לילדי הגיל הרך ותסייע כלכלית למשפחות וכמובן תאפשר יציאה לעבודה של בני או בנות הזוג. במדינת ישראל מגיל 0 עד 18 יהיה חינוך חינם, וזה יציב אותנו בשורה של המדינות המתקדמות ביותר בעולם".