2 צפייה בגלריה
אלי כהן באנדרטת הגיבור הלאומי בפיליפינים לצד תמונתיהם של גולדה מאיר ואבא אבן במקום
אלי כהן באנדרטת הגיבור הלאומי בפיליפינים לצד תמונתיהם של גולדה מאיר ואבא אבן במקום
כהן ביקר באנדרטת הגיבור הלאומי בפיליפינים, שם ביקרו גם שרי החוץ לשעבר אבא אבן וגולדה מאיר
(צילום: שלומי אמסלם, לע"מ, אולפני הרצליה)
שר החוץ אלי כהן נפגש אתמול (שני) עם נשיא הפיליפינים, פרדיננד מרקוס הבן, ועם מקבילו במדינה, מנלו, במהלך ביקורו המדיני במנילה עיר הבירה. ישראל והפיליפינים מציינות השנה 65 שנים ליחסים בין המדינות, וביקורו של כהן הוא הביקור הראשון של שר חוץ ישראלי מאז ביקורו של השר לשעבר אבא אבן בשנת 1967, לו קדם ביקור של שרת החוץ וראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר ב-1962.
השר כהן דן עם הנשיא ומקבילו במדינה על קידום היחסים בין ישראל לפיליפינים, ועל הזדמנויות חדשות שנפתחו בעקבות החתימה על הסכמי אברהם ואישורי הטיסה מעל ערב הסעודית ומעל עומאן, שמקצרים משמעותית את זמני הטיסה בין ישראל למזרח אסיה. בנוסף, כהן הציג בפני הנשיא ושר החוץ את האפשרות להקמת נתיב תחבורה ימי-יבשתי בין אסיה לאירופה, דרך המזרח התיכון וישראל, מהלך שיקטין באופן משמעותי את עלויות השינוע הבינלאומיות של סחורות.
2 צפייה בגלריה
שר החוץ אלי כהן פגישה עם שר החוץ הפיליפיני ב מנילה
שר החוץ אלי כהן פגישה עם שר החוץ הפיליפיני ב מנילה
"לעם היהודי חוב היסטורי לפיליפינים על הצלת יהודים בשואה ותמיכה בהקמת ישראל". השר כהן ומקבילו מנלו
(צילום: AP)
במהלך ביקורו, כהן חנך את האגף החדש בשגרירות ישראל במנילה, ונפגש עם נציגי הקהילה היהודית הקטנה במדינה. השר הוזמן להניח זר באנדרטה לזכר הגיבור הלאומי של הפיליפינים, שם ביקרו גם גולדה ואבא אבן. בנוסף, במסגרת הפורום העסקי ישראל-פיליפינים, כהן נפגש עם חברות ענק פיליפיניות וישראליות.
"לישראל ולעם היהודי חוב היסטורי לפיליפינים על הצלת 1,300 יהודים במהלך השואה, ועל היותה המדינה האסייתית היחידה שתמכה בהקמת מדינת ישראל בכ"ט בנובמבר 1947", אמר כהן. לדבריו, "הביקור המדיני בפיליפינים יחזק את הקשרים הדיפלומטיים ואת הנוכחות הישראלית במזרח אסיה, בהמשך לביקור בהודו בחודש שעבר. חיזוק הקשרים המדיניים והכלכליים במזרח אסיה וקיצור זמן הטיסה בזכות האישור לטוס מעל עומאן, יפתחו בפני ישראל דלתות במדינות נוספות במרחב, ויביאו לנו הזדמנויות כלכליות ומדיניות פורצות דרך".